No Criminal records

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Just det, det krävs ju ett intyg från Svenska polisen att man är ostraffad om man skall få
åtnjuta ett OA visa , då funderar jag sålunda , jag har aldrig haft problem eller blivit straffad så det bör ju vara grönt från farbror blå.
Förutom smärre trafikförseelser , kört i bussfil , mindre fortkörningsböter ett par gånger . Vet någon om detta överhuvudtaget syns då man begär ett utdrag ur belastningsregistret .....?

Tack min vän , Dig kan jag lita på , någon annn skulle säkert sagt att har du en fortkörning så kan du glömma Thai.... :(

"legolas " sa:
Nej, inga sådana saker syns när du begär ut ett utdrag på sina
handlingar i svenska samhället.

Kostar några kronor, och sedan får du ett snyggt fint papper som säger att du är snäll som ett lamm...antagligen........ så länge som du inte är fälld i svensk domstol för någon förseelse så är du OK.

legolas

Vad är det som kostar?

Hmmm...Läser man i lagtext så finns uppgifter om fortkörningsböter med i 5 år ........

Jo just det ,det var där jag läste detta ;D Men å andra sidan så finns det olika blanketter för olika ändamål . Kanske tas inte trafikförseelser upp i just denna förfrågan ....
Hur många har en fortkörningsböter ,då skulle inte många Svennar få OA

Nån som har kollat detta ,tas bort efter fem år från godkännande eller dom om penningböter ...

No Criminal records

Det kostar ca 300:- och vanliga trafik förseelser tar dom inte med

"ledarn " sa:
Fortkörning belastar dig inte !!

Vårdslöshet/fylla i trafik kan däremot vålla dig problem..
Men dom är mest ute efter våldsamheter, knark eller stöld...

Det jag fått höra är att de skiter i vad som står , finns det en plump så är det kört ..
Däremot så ringde jag till RPS ,normalt så syns inte penningböter ,domstolsböter kan synas ,så efterssom jag nekade en fortkörning ( 8 km) och fick inställa mig för detta så kan jag inte vara säker , men polusdamen sa att för utlandsändamål så brukar penningböter ej synas ... Vi får se ....

Du menar att de tittar på vad du har för typ av förseelse ...

"Rolf " sa:
Det kostar ca 300:- och vanliga trafik förseelser tar dom inte med

Hmm...

Alla utdrag förutom utdrag för utlandsändamål är kostnadsfria.

Alla belastningar som är utfärdade av polis, åklagare eller domstol finns i belastningsregistret. Trafikbrott registreras i belastningsregistret.

Ubon

Precis så sade tjänstemannen på RPS,däremot så påståd hon att penningböter normalt inte syns när man begär ett tillstånd för tillex visum eller Ut .. Ävn om jag inställde mig så bör det vara samma sak ,är fortfarande en penningböter ....

Hur många här med körkort och bil har en fortkörning , förmodligen även var och varannan tjänsteman på Thaiambassaden i stockholm . Att anses som icke önskvärd pga att man kört 8 km för fort på 70 väg kan knappast anses som kriminellt belastande ...

va tror ni om att köra formel3 på allmän väg?
tog en vända på järntorget i örebro ha ha
va tror ni dom boende tänkte??
en kompis morsa mötte mej på vägen utanför örebro
hon skrek (till sin man kompisens farsa) hjälp en kanot på vägen
va säjer ni om det? skoj va ha ha
ifs 35-40år sen
(tror det kostade 800kr)
en granne ringde snuten!

Javisst ja , du betalade 800 :-Men vad fa....detta är Sverige ,Sverige är föränderligt ,ett storebrorsland som övervakar allt och alla ,mest de skötsamma som får en massa djävl...dumma regler och lagar pga. Att dom inte klarar av att kontrollera buset ... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp