Nu ska datatrafiken sparas på offentliga platser.

Inte behövde tjejen det nu i Augusti när hon köpte nytt i Udon
Ok.
Jag vet att det infördes att Thai skulle lämna fingeravtryck men var massa strul för att operatörerna inte fick ut maskiner i tid till försäljningsställena och det kom massa dispanser, kanske inte blivit fullt infört eller kanske las ner?
Tom prat om ansiktsigenkänning.

Vilket som skall dom registrera sig för det här är inget som är riktat mot utlänningar.
Hon uppgav inte sitt id nummer muntligt då men du inte förstod att det var det hon gjorde och dom godkände det?
Eller så kanske det blivit med det som mycket annat, krav i några månader sen rinner det ut i sanden ;)
Jag registrera mitt när det var på tapeten och inte bytt sen dess, så kanske det inte efterföljs idag?

Ok.
Jag vet att det infördes att Thai skulle lämna fingeravtryck men var massa strul för att operatörerna inte fick ut maskiner i tid till försäljningsställena och det kom massa dispanser, kanske inte blivit fullt infört eller kanske las ner?
Tom prat om ansiktsigenkänning.

Vilket som skall dom registrera sig för det här är inget som är riktat mot utlänningar.
Hon uppgav inte sitt id nummer muntligt då men du inte förstod att det var det hon gjorde och dom godkände det?
Eller så kanske det blivit med det som mycket annat krav i några månader sen rinner det ut i sanden ;)
Jag registrera mitt när det var på tapeten och inte bytt sen dess, så kanske det inte efterföljs idag?
Att dom tar fingeravtryck har jag inte sett på något av dom ställerna i Kata jag går på

Att dom tar fingeravtryck har jag inte sett på något av dom ställerna i Kata jag går på
Finns en tråd på forumet med länkar på artiklar gällande biometrisk data för thai vid registrering av sim.
Men som sagt var minns att det var massa strul med att få maskiner till försäljningställena, vad som gäller idag får den som intresserad söka på nätet.
Kanske las det ner, för svårt att få det till alla 7/11 tex?

Hej

Så ser det ju ut, det var den här meningen ifrån dig jag reagerade på ”Det här är ju inget nytt, har ju vart krav i flera år nu”

Mvh isan lover
Ja men som jag läser det har dom inte följt kravet och nu riskerar att bötfällas?
Lite som TM30 vart krav i flera år men bara dom stora hotellkedjorna som följt det men nu riskerar dom mindre som inte följer det att bötfällas och även privatpersoner?

Aja vilket som registrering har funnits innan och nu skall alla som delar wifi registrera och logga även småställen..
Lösningen blir väl att småställen lägger ner att dela wifi om dom blir strikta på det här.

Står i artikeln jag postade att det vart lag sen 2007.

Ja men som jag läser det har dom inte följt kravet och nu riskerar att bötfällas?
Lite som TM30 vart krav i flera år men bara dom stora hotellkedjorna som följt det men nu riskerar dom mindre som inte följer det att bötfällas och även privatpersoner?

Aja vilket som registrering har funnits innan och nu skall alla som delar wifi registrera och logga även småställen..
Lösningen blir väl att småställen lägger ner att dela wifi om dom blir strikta på det här.

Ja blir nog snarare så då loggning kostar.

Behöver du väl, är väl lag på sen par år tillbaks.
Vart ju massa skriverier om det registrera er inom det datumet eller simkortet låses.
Turistsimkort på 14 eller 30 dagar kanske man inte behöver, var ju prat om turistsimkort, har ingen koll på turism.
Men kontantkort för längre bruk skall registreras.
Bara att be nån av tjejerna i baren att köpa ett till en, bra att va kompis med dom ;)

Småställena har ju inget wifi som du loggar in på, dom kör vanlig hemma router.

Lycka till med detta. Hur ska caféer mm lagra datan, i routern?....
Va det nånting du reflekterade över IL?
Tror inte det
Det kan de inte. Det går att slå på loggning i alla wifi accesspunkter, men den informationen är tänkt för felsökning. Det finns ingenting i en accesspunkt som loggar vilka personerna är, utan det är teknisk info om protokollen med noder.
Däremot i många accesspunkter kan man konfigurera att inloggning skall ske från en server. D.v.s. när någon loggar in på accesspunkten verifieras inloggningen av servern och inte accesspunkten. Där finns en möjlighet.
Men som du är inne på kräver detta helt plötsligt en investering av hårdvara och licenser till rätt stora belopp.
Betyder att småställen som just nu ger fri internet genom att helt enkelt bara kopplat en wifi till sin egen internetuppkopplingen antagligen får stänga den fria tjänsten. De har inte möjlighet lösa det på ett ekonomiskt sätt.

Thailand hamna i bottom 5.
Men rankingen var ju rätt bred, Sverige och Thailand hamnade i samma 2.6-3.0 = Some safeguards but weakened protections.

Behöver du väl, är väl lag på sen par år tillbaks.
Vart ju massa skriverier om det registrera er inom det datumet eller simkortet låses.
Turistsimkort på 14 eller 30 dagar kanske man inte behöver, var ju prat om turistsimkort, har ingen koll på turism.
Men kontantkort för längre bruk skall registreras.

Vad jag minns så har vi fått regga SIM-korten till mobilerna men inte till vårt internet.
Samma kommer att bli i Sverige inom 1-2 år.

Tillbaka
Topp