Ny här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan alla Thailandstokar!
Ny här på ChaiMai :wai:
Ska åka till Thailand den 9:e november ;D
Resfebern är total redan nu hahaha :D
Ville bara säga hej till er alla :wai:

Hej Femme och välkommen!!!

och Berätta gärna om dig själv.

Hjärtligt välkommen :thumbsup: :thumbsup: :wai:

Hej, jag skall också åka 9 november tillsammans med min thailändska fru, det blir upp till Isaan till vårat hus där. :thumbsup:

Trevligt med en nykomling här på forumet!!! :nod:

Berralund :wai:

Jag är tjej, 33 år, snart gift (den 10:e oktober) ;D
Älskar Thailand, folket, maten, naturen, värmen..ja, det finns inget jag inte gillar i Thailand :D
:wai:

"Berralund " sa:
Hej, jag skall också åka 9 november tillsammans med min thailändska fru, det blir upp till Isaan till vårat hus där. :thumbsup:

Trevligt med en nykomling här på forumet!!! :nod:

Gissar på att ni åker med Thai då? ;)
Vi kommer att åka med Air China ;D

Femme.
Återigen Välkommen..
IMG_6362.JPG [ 134.7 KiB | Visad 265 gånger ]

vi är i desperat behov av nytt blod för tillfället.
Släng gärna in lite info. Om dig/er
:wai: :wai: :wai: :wai:

"Femme " sa:
Jag är tjej, 33 år, snart gift (den 10:e oktober) ;D
Älskar Thailand, folket, maten, naturen, värmen..ja, det finns inget jag inte gillar i Thailand :D
¨
Välkommen..min bula mitt på magen beror nog på beer chang och kaow pad gai..

Vi är väl inbjudna på brölloppfesten den 10.. ??

Ja, vem älskar inte Thailand. Ännu mera nu när man verkligen har kommit in i den thailändska vardagen. Sen är ju språkbarriären svår att ta sig över, men man kommer långt med god vilja och ett stort leende. :D

"Min" familj där nere är verkligen underbar, det är roligt att man har kunnat hjälpa barnen och svärföräldrarna till ett lite bättre liv.

Femme, ta en tur upp till Isaan och lämna turiststråken, här träffar du på det verkliga Thailand. :nod:

Ja vi hade tänkt att åka runt hela Thailand i princip.
Utgångspunkten kommer att vara Phuket, sen bär det av :nod:
Ska besöka Khao Lak, Rayong, Chumphon, Prachuap Khiri Khan, Hua Hin, Cha Am, sedan åka norrut, till Chiang Mai, Chiang Rai, ta sedan östsidan ner via Nong Khai...sedan Pattaya och åka neråt igen :thumbsup:
Har varit utanför turiststråken för runt ett år sedan, spenderade en del tid i en by utanför Prachinburi :nod:
Denna resa ska bli riktigt spännande!

Nong Khai är intressant, jag var där i fjol. Man kan naturligtvis åka över "Friendship bridge" in i Laos. Gör man inte det finns en del att titta på där. :nod:

Bland annat finns ett tempelområde med ett stort antal statyer föreställande Buddha i olika skepnader, absolut sevärt. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Dessutom finns ett stort, väldigt fint tempel. :thumbsup:

Blir man hungrig så kan man ju alltid slå sig ner vid Mekhong-floden och äta lunch/middag på någon av restaurangerna vid strandkanten. Härifrån har man en fin utsikt in i Laos. :nod:

"Femme " sa:
Ja vi hade tänkt att åka runt hela Thailand i princip.
Utgångspunkten kommer att vara Phuket, sen bär det av :nod:
Ska besöka Khao Lak, Rayong, Chumphon, Prachuap Khiri Khan, Hua Hin, Cha Am, sedan åka norrut, till Chiang Mai, Chiang Rai, ta sedan östsidan ner via Nong Khai...sedan Pattaya och åka neråt igen :thumbsup:
Har varit utanför turiststråken för runt ett år sedan, spenderade en del tid i en by utanför Prachinburi :nod:
Denna resa ska bli riktigt spännande!
Hur är det i Prachinburi?
Är det ofta branta stup i naturen, så det blir svårt att gå där?

Inte vad jag såg iallafall ??? Såg typ bara ett stort berg, men dit åkte jag inte och jag trekkade inte runt i djungeln heller :-\
Besökte däremot ett riktigt vackert vattenfall där vi spenderade en hel dag. :D

OK. Om det finns vattenfall, så finns det nog svårpasserade branter :)
Jag vet att det finns höga berg där, men jag undrar hur vanligt det är med farliga stup,
och om det om det ofta inte går att gå utanför leder, för att man inte kommer fram p g a att det ofta kommer stup ivägen i gångriktningen om man vill kunna gå mer fritt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp