Nyårslöfte!

Någon som kommer avge något Nyårslöfte?

Eller är ni för rutinerade för att ge något, för ni vet att det inte håller;):D

Själv skall jag sluta att vara slav under nikotin, dvs sluta snusa;)

Kilona har krupit på mig så 10 kg - före april är ett löfte:)

Någon som utmanar????
Har du lyckats med något av dina löften då?

Slutade vräka i mig kolhydrater i form av bröd, ris, pasta och strips m.m. och gått ned från 82 till 78. Samma vikt ja hade när jag var 20.. känns gött att inte gå runt uppblåst som en ballong heller. Träningen känns bättre även om man märker man har blivit gammal

Slutade vräka i mig kolhydrater i form av bröd, ris, pasta och strips m.m. och gått ned från 82 till 78. Samma vikt ja hade när jag var 20.. känns gött att inte gå runt uppblåst som en ballong heller. Träningen känns bättre även om man märker man har blivit gammal

Tänker nu som du avseende kolhydrator. Mitt nyårslöfte är : Så lite ris och pasta som möjligt, och max en Chang om dan.
Kollar min vikt nästan varje dag.

När jag flyttade till Thailand 2004 vägde jag 88 kg. Den vikten har jag legat på sedan dess.
Nu har jag gått ner i vikt och väger 85 kg pga nyårslöftet.

Avseende ålder, nu 68 , känner jag mig yngre idag än 2004 när jag flyttade till Thailand på heltid.

När jag är hemma i Isaan arbetar jag mycket i trädgården och umgås med frun och barnen, och när jag bor i min condo i Pattaya försöker jag leva hälsosamt, och promener jag minst 10 km varje dag.
Har en App i telefonen som håller koll på detta

@Bossej jag har tränat hårt innan jag började med dieten och fick knappt någon reaktion viktmässigt. Magen var lika 'stor'

Lade ner all onödiga långa kolhydrater men äter fortfarande stundvis godsaker eftersom jag har sånt fruktansvärt sug ibland. Mycket mindre sug i Thailand eftersom det egentligen inte finns något gott här i vanliga butiker

@Bossej jag har tränat hårt innan jag började med dieten och fick knappt någon reaktion viktmässigt. Magen var lika 'stor'

Lade ner all onödiga långa kolhydrater men äter fortfarande stundvis godsaker eftersom jag har sånt fruktansvärt sug ibland. Mycket mindre sug i Thailand eftersom det egentligen inte finns något gott här i vanliga butiker

Jag tror, att vara aktiv, med något man gillar, är det viktigaste.
Samt att städa upp bland de passiva vanorna då och då.

Senast redigerad av en moderator:
Inga nyårslöften men lovade mig återta träningen på riktigt när huset är klar. Första veckan 18 mil och förra 30 så det ser ok ut. Målet är 20 mil i veckan och god hälsa. :cool: :p

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
756
Johann Bergstrand
J

Tillbaka
Topp