Olika flygklasser

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag sitter och kollar på flyg som tidsfördriv och funderar på de olika klasserna i tex business.
Är stolarna samma om man väljer den billigaste kontra den dyraste biljetten?

IMG_5419.webp

Ska man slå till så är det nog classic man ska välja verkar det som. Jag får fundera vidare, jag tyckte priset var helt ok för den tiden mitt i industrisemestern, jag tittade även tidigare och senare då var priset 5-10000kr dyrare.

Alla online-resebyråer får som regel dåliga omdömen.
Dom förmedlar biljetter till lägre pris än flygbolagen och köper man inte till ett serviceavtal får man bekymmer när det uppstår förseningar, ombokningar mm.
De flesta köper en biljett till lägsta möjliga pris utan möjlighet hjälp från resebyrån eller flygbolaget.

Oden Resor ingår i RCG och några till dotterbolag.

Läser man recensionerna så tolkar jag det som att de flesta klagar på att man måste betala resebyrån för deras tjänster.

Det står klart och tydligt i deras villkor vad de tar i administrativ/service avgift för att boka om, ändra datum, namn återbetala etc.

Sen kan flygbolagets kostnad tillkomma över det om man exempelvis vilka om till en högre bokning klass, dvs ej kabinklass.

De som klagar verkar tyvärr ofta inte förstått hur det fungerar.

Alla online-resebyråer får som regel dåliga omdömen.
Dom förmedlar biljetter till lägre pris än flygbolagen och köper man inte till ett serviceavtal får man bekymmer när det uppstår förseningar, ombokningar mm.
De flesta köper en biljett till lägsta möjliga pris utan möjlighet hjälp från resebyrån eller flygbolaget.

Oden Resor ingår i RCG och några till dotterbolag.

Om du läser flera omdömen så kan du se att de som har fått problem har hänvisats till telefon istället för mail och där hamnat hos någon indier med dålig engelska och vissa har betalat för bagage men fått biljetter utan vilket inte har lösts.
Om du inte vill läsa omdömen är upp till dej, det finns gott om dem på flera sajter för samtliga företag i den företagsgruppen.

Läser man recensionerna så tolkar jag det som att de flesta klagar på att man måste betala resebyrån för deras tjänster.

Det står klart och tydligt i deras villkor vad de tar i administrativ/service avgift för att boka om, ändra datum, namn återbetala etc.

Sen kan flygbolagets kostnad tillkomma över det om man exempelvis vilka om till en högre bokning klass, dvs ej kabinklass.

De som klagar verkar tyvärr ofta inte förstått hur det fungerar.

Du har rätt i att det klagas på att betala för tillägg men de som ha betalt för tilläggen har inte fått den hjälp de har betalt för.
Bara att läsa omdöme om du själv vill bilda dej en uppfattning, det finns gott om dem på flera sajter.

Nu berättar ju @Nam Falang om sina egna upplevelser, dvs sånt han själv flera ggr upplevt. Du hänvisar till andras upplevelser.

Om @Nam Falang upplever dem som bra borde han väl få göra det?

Känns som du har nåt personligt mot RCG, verkar ligga en hund begraven här....

Jag är medveten om att han är nöjd och ville göra honom, egentligen Kycklingen medveten om riskerna med företaget, men han får givetvis handla sina biljetter precis var han vill.
Ingen personligt, ingen hund begraven, vi hittade dessa omdömen när vi skulle iväg på vår lilla rundresa i Asien för ett år sedan så vi köpte direkt från flygbolagen istället för att chansa, tidigare så har jag köpt flygstolar av charterbolagen främst Fritidsresor men då var det till Phuket 2-3 veckor varje gång.

Tillbaka
Topp