Om ni vill bli rika

Jo exakt guldbutiken på Big C var billigare ränta. Jag sa fel. Men vi har dumt nog använt Easy Cash eller vad det heter pantbank tidigare
Ja det är väl vissa saker att tänka på med guld.
När jag handlade lite så kollade jag på nätet innan för vissa tar ut lite extra.
Kollade låg avgift, för mig 150 baht avgift per baht vid köp och 0 baht avgift vid återköp till marknadspris om man hade kvar kvittot.

Ja det är väl vissa saker att tänka på med guld.
När jag handlade lite så kollade jag på nätet innan för vissa tar ut lite extra.
Kollade låg avgift, för mig 150 baht avgift per baht vid köp och 0 baht avgift vid återköp till marknadspris om man hade kvar kvittot.
Vi åker jämt till den mest upptagna butiken i Chinatown. De står ut bland de andra tjockt med kunder och rätt liten butik. Tonvis med guld i disken

Vi åker jämt till den mest upptagna butiken i Chinatown. De står ut bland de andra tjockt med kunder och rätt liten butik. Tonvis med guld i disken
Skiljer det sig på priset då? Alla jag sett när köper bars följer marknadspriset, skiljer sig på avgift.
Jag köpte på korsningen Pattaya Klang/2nd road, dom ringde Bangkok kollade aktuellt pris, marknadspris + 150 baht per baht i avgift så +1500 baht över marknadspris för 10 bahtare, vid central skulle butik ha 350 baht avgift per baht.
Återköp aktuellt marknadspris, 0 avgift om visar upp kvitto att köpt av dom.
Åka till Bangkok kostar bensin och ibland hotell, så om 500 baht billigare i totalen så är det ändås förlust pga tid, bensin, mat, uppehälle.

Senast ändrad:
Skiljer det sig på priset då? Alla jag sett när köper bars följer marknadspriset, skiljer sig på avgift.
Jag köpte på korsningen Pattaya Klang/2nd road, dom ringde Bangkok kollade aktuellt pris, 150 baht per baht i avgift så 1500 baht för 10 bahtare, vid central skulle butik ha 350 baht avgift per baht.
Återköp aktuellt marknadspris, 0 avgift om visar upp kvitto att köpt av dom.
Åka till Bangkok kostar bensin och ibland hotell, så om 500 baht billigare i totalen så är det ändås förlust pga tid, bensin, mat, uppehälle.
Vet inte och inte så intressant 500 hit eller dit.

Men vi gillar Bangkok och som du vet alla bitiker köper helst igen sitt egna , så spara kvittot. Däremot har jag varit med om att butiker inte vill köpa tillbaka när priset exploderar, som det gör just nu.

Vet inte och inte så intressant 500 hit eller dit.

Men vi gillar Bangkok och som du vet alla bitiker köper helst igen sitt egna , så spara kvittot. Däremot har jag varit med om att butiker inte vill köpa tillbaka när priset exploderar, som det gör just nu.
Nä därför man får välja rätt butik.
Den butiken jag köpte hos fann jag efter googlat runt, dom ger skriftlig garanti för återköp vid köp om det nu är nåt värt, var inget prblm då iaf.
Dom hade vad jag fann på nätet bäst rykte bland faranger som trade i guld och det vill man kanske behålla i en farangstad ;)
Varför jobbar du dig med resa till Bangkok om hundrabahtingar inte spelar någon roll, då är det väl bättre handla hemmavid och slippa trängas med massa kunder?
Vad är fördelen?

Nä därför man får välja rätt butik.
Den butiken jag köpte hos fann jag efter googlat runt, dom ger skriftlig garanti för återköp vid köp om det nu är nåt värt, var inget prblm då iaf.
Dom hade vad jag fann på nätet bäst rykte bland faranger som trade i guld och det vill man kanske behålla i en farangstad ;)
Varför jobbar du dig med resa till Bangkok om hundrabahtingar inte spelar någon roll, då är det väl bättre handla hemmavid och slippa trängas med massa kunder?
Vad är fördelen?
Han får lite vuxentid med frugan på hotell

Kul jag börjar lära mig vad Texicanerna vill ha för skräp

Screenshot_20260203_012538_Samsung Internet.webp

Screenshot_20260203_012851_Samsung Internet.webp

Tillbaka
Topp