Om?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Om man inte är gift med en thailändska ska man kunna visa upp 800.000 B.
Hur länge ska dom 800.000 finnas på kontot?
Om man inte kan lösa det, vad gör man då?
Lämnar landet i 6 mån och kommer tillbaka med nya förhoppningar eller vad händer.

Hur många inreser får man ha per/år?
Jag som turist, får jag åka dit 2-4 gånger per år?
En som bor där dom tex du Jonas vad sa dom när du kom dit nu sista gången, kan du fortsätta som innan eller vad händer.

Dom sa ingenting, bläddra lite i passet kolla på dom gammla stämplarna sa något till sin kollega sen fick jag stämpeln.

"Kycklingen " sa:
Om man inte är gift med en thailändska ska man kunna visa upp 800.000 B.
Hur länge ska dom 800.000 finnas på kontot?
Om man inte kan lösa det, vad gör man då?
Lämnar landet i 6 mån och kommer tillbaka med nya förhoppningar eller vad händer.

Hur många inreser får man ha per/år?
Jag som turist, får jag åka dit 2-4 gånger per år?
En som bor där dom tex du Jonas vad sa dom när du kom dit nu sista gången, kan du fortsätta som innan eller vad händer.
Jag ska ju nu i november ansöka om dubbelt turistvisa och har en biljet för hela tiden Sen ska man kunna fylla i ett papper på att man ska göra 2 förlångningar och en visa run. Det vad dom sa åt mig förra gängen jag sökte visa så får se nu när jag söker denna gång vad dom säger.

Ytterligare ett papper har tillkommit som ska skrivas under,
att "turisten" har förstått visumreglerna.

Kanske samma som Hillmer menar?

"Ubon " sa:
Ytterligare ett papper har tillkommit som ska skrivas under,
att "turisten" har förstått visumreglerna.

Kanske samma som Hillmer menar?
Dt var så här förra gängen att enligt ambasaden så måste du ha biljet för alla resor ut och in i landet Så söker du ett dubbelt visa så måste du ha en biljet som täcker hela tiden där och en biljet som talar om att du ska ut och in i landet eftere 90 dagara Så jag hade fejkresor på två gånger Men sen frågade jag dom i Stocholm varför jag måste ha två biljeter när jag kan göra förlånhgningar och en visarun. Då sa hon att det räcker med en biljet men att dom har ett papper som man fyller i och talar om att man ska göra förlångningar och visa run.Sen går det bra att ha en biljet för 180 dagar T/r

Tack för era inlägg men jag var kanske lite otydlig. Jag menade en som bor där permanent och inte är gift eller har 800.000 på sitt konto? Men som ex jobbar några timmar i veckan som dykinstuktör.

"Kycklingen " sa:
Tack för era inlägg men jag var kanske lite otydlig. Jag menade en som bor där permanent och inte är gift eller har 800.000 på sitt konto? Men som ex jobbar några timmar i veckan som dykinstuktör.

OK Jag ger mig, du behöver nog hjälp verkar det som...

Det där med 800.000 baht kan du glömma om han skall arbeta i Thailand, det är ju för pensionärer över 50 år i ålder...Och som ämnar söka uppehållstillstånd baserat på just det...

Han skall skaffa sig ett non immigrant O working
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/47

Och sedan skall hans företag skaffa honom en workpermit...

Lycka till..

Tack

Men om personen inte jobbar där och inte har dom 800.000 men är 50+?
Kan personen göra visarun som folk gjorde innan?

"Kycklingen " sa:
Tack

Men om personen inte jobbar där och inte har dom 800.000 men är 50+?
Kan personen göra visarun som folk gjorde innan?

Så nu pratar du om en kille som är över 50 år gammal utan några inkomster alls, men vill leva och bo i Thailand.

Tiden med "back to back border runs" är över. Thailand har nu rensat ut alla dom som dom anser INTE skall finnas här i landet. Och det är folk utan inkomster som bor här utan ett riktigt VISA som gäller för deras vistelse.

Chansen som din bekant har är att han skaffar sig ett VISA. Jag skulle kunna tipsa dig lite bättre om jha visste mer om personen ifråga. Han är ju anonym eftersom inga namn figurerar, så du skulle väl kunna fråga honom t.ex.:

- Har han officiella inkomster som kommer till honom, som han kan spendera här nere i Thailand?
- Och i så fall hur mycket handlar det om..??
- Är det inkomster som han kan dokumentera gentemot svenska ambassaden eller thailändska ambassaden??

Ser fram emot mer info... Vill du hellre hålla detta mellan oss, så använd PM...

"cumulus " sa:
OK Jag ger mig, du behöver nog hjälp verkar det som...

Det där med 800.000 baht kan du glömma om han skall arbeta i Thailand, det är ju för pensionärer över 50 år i ålder...Och som ämnar söka uppehållstillstånd baserat på just det...

Han skall skaffa sig ett non immigrant O working
http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/47

Och sedan skall hans företag skaffa honom en workpermit...

Lycka till..
Du kunde inte hålla dig trots att kycklingen nyligen kallat dig rövhål?
Antingen är du väldigt storsint eller så styr behovet att visa sig duktigt.
Jag håller på storsint..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp