Otur

• Trådstartare Trådstartare dragan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rong " sa:
Eftersom du nu gift dig med en thailändska är det en stark tradition med hemgift, som består av cash och guld. Eftersom det sannolikt är mycket som rört till det med giftasstöket, du har väl inte glömt bort hemgiften ?
Det finns säkert fler dunkar så det räcker till hemgiften. Jag gav 3 grisar och en vattenbuffel i hemgifte. Familjen blev glada av det.

Om han gift sig i Sverige får han väl följa Svenska traditioner hoppas hon hade med sig en välfylld brudkista, det där guldet hyr väl många av Thai när dom gifter sig för inte har dom så mycket guld efter brölloppet, eller så pantsätts det väl med en gng.
Men tror inte på vad som skrivs här om han är sann är frågan om han inte behöver en överförmyndare. Låter mer som en karaktär ifrån Torsk på Tallin.
Sen blir det nog bröllop även om man inte betalar någon hemgift en tradition jag inte gillar och skulle inte betala en familj för att gifta mig med deras dotter.

"Jonas " sa:
Om han gift sig i Sverige får han väl följa Svenska traditioner hoppas hon hade med sig en välfylld brudkista, det där guldet hyr väl många av Thai när dom gifter sig för inte har dom så mycket guld efter brölloppet, eller så pantsätts det väl med en gng.
Men tror inte på vad som skrivs här om han är sann är frågan om han inte behöver en överförmyndare. Låter mer som en karaktär ifrån Torsk på Tallin.
Sen blir det nog bröllop även om man inte betalar någon hemgift en tradition jag inte gillar och skulle inte betala en familj för att gifta mig med deras dotter.

;D ;D ;D HAHAHA
Sedan blir det... EEEDAAAA, Var e du Eda??? 5555555555+++

Undrar om inte Dragan har skygglappar samt fyra ben och gnaggar pa Goteborgsdialekt ;D

Klart jag ska grattulera Trollet, och brölloppstårtan tillika smörgåstårtan, den goda gjord på trolldeg? nygift å snart ska Du bli pappa, och, Du e Du å jag e jag..

Ska Du trolla så tänk på hela historien, så ingen misstänker något.

Borgerligt gift på Öland? inget kyrkbröllop?

Skickade några mail, och svar kom.

Hej zzzzzzzz!

Jag har alla borgerliga vigslar noterade och arkiverade hos mig.

Vill du ha namnen på de som vigts?

Vänliga hälsningar

Hej

Tack för mail.

Det är så att att en nära vän till många på ett forum CM där han själv skrivit att han har gift sig
borgerligt på Öland, många av hans vänner kallar han för Trollpappa, med betoning på Troll.

Nu är det så att vi vill gärna gratulera, men vi söker datumet, finns det möjlighet att få ta del av registret
när det gäller borgliga vigslar på Öland, mellan datumen 24/1-6/4 2014 samt att detta gäller endast personer
med ålder under 30 år, skicka allt ni har.

Tack på förhand

Nu tycker jag att det börjar bli en riktig häxjakt på Dragan, troll eller inte varför bryr du dig om det så mycket?
Det du håller på med nu är en typ av stalkning.

Jag dela din uppfattning kycklingen, även om det är en uppdiktad historia, skicka mail och fråga efter vilka som vigt sig snacka om manisk, nu vet jag ju att det är booring bland risfälten men nåt bättre borde det ju finnas att hitta på.

"Jonas " sa:
Jag dela din uppfattning kycklingen, även om det är en uppdiktad historia, skicka mail och fråga efter vilka som vigt sig snacka om manisk, nu vet jag ju att det är booring bland risfälten men nåt bättre borde det ju finnas att hitta på.

Karma, häxjakter är inte heller min grej!

Det var så jag tänkte också Jonas, dragans story tycker jag är underhållande men inte trovärdig, men man behöver ju inte läsa alla trådar om man inte vill det går säkert att ignorera medlemmar om man vill men börja skicka mail för att få reda på om någon som skriver här är trovärdig eller inte det övergår mitt förstånd.
Jag heter inte kycklingen i verklighet så vem säger att Dragan inte har ett annat namn i verkligheten.

Tror inte att man kan beordra stängning av trådar så där men jag kanske har fel?
Men varför?

Ibland undrar man över åldersnivån på folk, säger nån imot skall det stängas trådar och avecklas konton, ibland får man tåla att inte alla har samma uppfattningar om saker och ting och skriver emot, är väl en del av ett forum att diskutera och som vuxen borde man väl kunna ta lite mothugg ibland?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp