Överlevnadstips.

Dom hade ett hyfsat sortimen, 2 hyllor med smör se foto.
20171105_112902.jpg
20171105_112856.jpg
20171105_112823.jpg

Ost är dyrt i TH Smör kostar nog mer än i Swe, hur är priserna där nu.
Greve tex. är nog inte billig den heller.

Skulle köpa ett kilo ost, 500/tb / kilo på Macro, Dom delade stocken på mitten , då den var på 2kg.
Kollade prislappen som vanligt, där stod det 950 Tb /kg frågade varför detta pris.
Vi har ju delat den 55555 Den blev kvar på disken.

Senast ändrad:
Ost är dyrt i TH Smör kostar nog mer än i Swe, hur är priserna där nu.
Greve tex. är nog inte billig den heller.

Skulle köpa ett kilo ost, 500/tb / kilo på Macro, Dom delade stocken på mitten , då den var på 2kg.
Kollade prislappen som vanligt, där stod det 950 Tb /kg frågade varför detta pris.
Vi har ju delat den 55555 Den blev kvar på disken.
Vilket sammanträffande:).. Kom nyss hem med 1kg greve, den kostade 69kr/kg,, extrapris, skulle tro den kostar 99 kr annars.

Vilket sammanträffande:).. Kom nyss hem med 1kg greve, den kostade 69kr/kg,, extrapris, skulle tro den kostar 99 kr annars.
Ja ni smålänningar har sinne för affärer;)fn vet om jag inte har smålänning i generna:Dhar blivit en sport att hitta röda prismärkta varor:);)varför betala mer än nödvändigt:rolleyes:

Senast ändrad:
Det är mest floskler du kommer med, Det är så lätt att skylla någon annan. Vin o sprit för att folk super, knivtillverkaren om någon slår ihjäl en annan med deras kniv.
Det är ingen som tvingar en att trycka i sig pizza eller Cola om man i te vill.
Du som inte har jobbat inom livsmedelsindustrin kan inte veta hur snacket går där. Tror du verkligen att de är så elaka att de planerar för att folk skall bli sjuka, bara det är en sjuk tanke. Du som driver kafé, lägg ner direkt för det finns inget nyttigt i ditt ställe om man skall gå efter ditt eget devis.
Lite eftertanke bör jag vänta mig från en tänkande människa.
Mycket bra inlägg , precis så resonerar godhetsknarkare runt om i värden , inget logiskt tänk alls , det är alltid individens handlande , såväl när det är självdestruktivt eller skadar medmänniskor , skall vi förbjuda alla lastbilar nu då de används i terror då , eller helt enkelt måla dem rosa med hjärtan på , kanske kan det hjälpa

Spana efter denna, går bra till palt........... finns på Villa Market i Hua Hin. Riktigt smör......

fullsizeoutput_9f5.jpeg
Kanske är Irländsk smör lik den svenska. Jag har testat flera olika och tycker de flesta funkar. Nu använder jag inte smör på bröd för det blir så sällar jag äter bröd men i matlagning bakning funkar dom alla.
Orhid klarade jag inte av för den är söt.
Nu är inte jag någon smörexpert men som bland annat gammal bagare kan säga att på Micro finns så det mesta män behöver. Vi har Macro både i Nan och Phrae.

Tillbaka
Topp