Pattaya firework festival.

Jag gick och snackade nu med "fotografen" jag sa stod här uppe med, Thailändska som var riktigt grym på Engelska.
Hon sa att det är annorlunda schema nu, fyrverkeri från par länder, sen koncert och sen fyrverkeri igen.
Så håller på hela kvällen.
Sist jag kollade på det gick alla länder i en följd nästan med 10 min mellanrum.

Sen tillbaks lite till fotografen, tänker på dom som bor på hotellet, det är ju 5 stjärnigt med direkt väg till stranden.
Rätt dyrt men majoriteten som bor här är Thai i ålder 30-40 som jag ser så kommer en ny generation.

Frugan tog yngste sonen och la sig, äldste kom ut precis och vänta på nästa.

20191130_220023.jpg

Frugan tog yngste sonen och la sig, äldste kom ut precis och vänta på nästa.

Ni måste sett bra från hotellet. Jag visste inte vad man skulle förvänta sig men vi kollade på Argentina och nästa gäng.
Fyrverkerierna var bra. sedan blev det några öl och hemgång. Ute serveringarna på Beach road var fyllda.

Dom bästa var dom sista Filippinarna, klara vinnare i år, men vi såg att pråmen tog eld och var nog en stor brasa en stund.

Dom bästa var dom sista Filippinarna, klara vinnare i år, men vi såg att pråmen tog eld och var nog en stor brasa en stund.
Stora fyrverkerier är mäktigt på plats. På 90 talet var det fyrverkeri VM vill jag minnas, de sköt upp från pråmar. Otroligt häftigt att var ca 100 meter därifrån. Fladdrade bra i byxorna dock var ljudet för mycket.

Måste ju ses på plats.

Tillbaka
Topp