Permobiler alltmer populära bland äldre falanger i Pattaya.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Tydligen blir permobiler alltmer populära bland falanger i Pattaya och då tydligen av en Kinesisk modell av lite modernt stuk, man tror att det nu finns minst 200 st av den här typen i Pattaya nu.

Pattaya seniors turning to electric trikes
By Francis Pope
November 1, 2020

Pattaya-seniors-turning-to-electric-trikes.jpg

Ex-serviceman James Williams is delighted with his new electric trike.

James Williams, a 76 year old American expat, is delighted with his Chinese-made electric three-wheeler. “I used to drive a Honda motorbike,” he says, “but I find the trike easier to drive and safer on the Pattaya roads.” There are now estimated to be at least 200 trikes in the city, used mainly by farang seniors to do their shopping, visit friends and make life simpler in the travel sense.

Mvh isan lover

Hej

Ja i Sverige har vi två namn på dessa fordon, det är permobil och promenadscooter.

Mvh isan lover

Permobil är en tillverkare av elektriska rullstolar.
Associationen blir dock fan så mycket effektivare. Du skulle kunna söka jobb som journalist. Clickbait journalist

Hej

Jag tycker att det verkar vara både praktiskt och förståndigt att välja den här typen av fordon när man kommer upp i åren, misstänker att även äldre Thailändare kommer att bli intresserade av dessa nu när dom ser falanger åka runt med dessa.

Mvh isan lover

Permobil är en tillverkare av elektriska rullstolar.
Associationen blir dock fan så mycket effektivare. Du skulle kunna söka jobb som journalist. Clickbait journalist

Hej

Gör en sökning på ordet permobil på google/bilder så får du se vad som kommer upp, det är bl.a precis den typ av fordon som visades på bilden i Pattaya Mail.

Men det är väl roligare att märka ord och försöka hitta något att klaga på än att engagera sig i själva innehållet i artikeln.

Mvh isan lover

Hej

Gör en sökning på ordet permobil på google/bilder så får du se vad som kommer upp, det är bl.a precis den typ av fordon som visades på bilden i Pattaya Mail.

Men det är väl roligare att märka ord och försöka hitta något att klaga på än att engagera sig i själva innehållet i artikeln.

Mvh isan lover

Elscooter hade varit ett bättre ordval, dock ej lika vinklat.

Googlar på permobil......
1604210788659.png

Hej

Mvh isan lover

Ja det har ju blivit alltmer vanligt att tillrättavisa andra än att tillföra något själv.

Själv har jag köpt en 5-växlad snikvariant, det finns ju inga laddningsstationer här i landsbygden :D.

46493511_2716437551714868_6923173757129326592_n.jpg

Finns väl permobiler som ser ut som dom 3hjuliga men dom gör ju fart där efter och kan köras inomhus, i köpcenter etc.
Det här är ju 3 hjuliga moppar för dom går ju som en moped och är tänkta för trafiken väl?
Iaf den jag visade bild på som en Thai i villagen har.

Finns väl permobiler som ser ut som dom 3hjuliga men dom gör ju fart där efter och kan köras inomhus, i köpcenter etc.
Det här är ju 3 hjuliga moppar för dom går ju som en moped och är tänkta för trafiken väl?
Iaf den jag visade bild på som en Thai i villagen har.

Hej

Vet faktiskt inte riktigt vilka regler som gäller, i Sverige ser man dom ju mest på gång och cykelbanor, men en och annan dyker upp på mindre vägar också.

Mvh isan lover

Hej

Vet faktiskt inte riktigt vilka regler som gäller, i Sverige ser man dom ju mest på gång och cykelbanor, men en och annan dyker upp på mindre vägar också.

Mvh isan lover
Ja men kör dom på vägar i 30km/h så är det ju elmoppe inte permobil, sen får man köra vanlig moppe klass II på cykelbana moppe klass I får inte köras på cykelbana.

Permobil (efter uppfinnaren Per Uddén) är ett av flera olika fabrikat av eldrivna rullstolar på marknaden. En eldriven rullstol klassas som cykel om den är konstruerad för hastighet som inte överstiger 15 km/tim, men det är inte säkert att den åkande alltid anses som cyklis

Kanske skulle köpa en sån med, käck att ha borta vid condon..
Sen hyr jag ut condon kan dom få hyra den med ;)
Undra om dom måste registreras, och är dom lagliga att framföra?
Jag läste någonstans att 4 hjulingar ATV är inte lagligt att köra på väg i Thailand men vet inte om det stämmer.

Kanske skulle köpa en sån med, käck att ha borta vid condon..
Sen hyr jag ut condon kan dom få hyra den med ;)
Undra om dom måste registreras, och är dom lagliga att framföra?
Jag läste någonstans att 4 hjulingar ATV är inte lagligt att köra på väg i Thailand men vet inte om det stämmer.

Hej

Myndigheterna i Thailand har kanske blivit lite tagna på sängen här, det kanske inte ens finns några regler ännu eftersom företeelsen förmodligen är ganska ny och omfattningen relativt liten ännu?

Men Thailändare gillar ju inte att gå så det här kommer nog att bli ett populärt fordon i Thailand, korta sträckor och i stadsmiljö fungerar det ju utmörkt.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp