Permobiler alltmer populära bland äldre falanger i Pattaya.

Hej

Myndigheterna i Thailand har kanske blivit lite tagna på sängen här, det kanske inte ens finns några regler ännu eftersom företeelsen förmodligen är ganska ny och omfattningen relativt liten ännu?

Men Thailändare gillar ju inte att gå så det här kommer nog att bli ett populärt fordon i Thailand, korta sträckor och i stadsmiljö fungerar det ju utmörkt.

Mvh isan lover
Dom har funnits ett tag men nog inte blivit nån hit innan, såg såna säljas vid Big-C Pattaya klang för flera år sen, var inte så dyra heller.
Men gick väl inte så bra för dom togs bort och har inte sålts där dom senaste 2 åren iaf.
Någon som var för tidigt ute, men nu kanske det tar fart då det kommer upp mer och mer, som sagt finns Thai i våran village som har.

Inte så farligt dyr.

Screenshot_20201105-112135_Lazada.jpg

Screenshot_20201105-112629_Lazada.jpg

Kanske skulle köpa en sån med, käck att ha borta vid condon..
Sen hyr jag ut condon kan dom få hyra den med ;)
Undra om dom måste registreras, och är dom lagliga att framföra?
Jag läste någonstans att 4 hjulingar ATV är inte lagligt att köra på väg i Thailand men vet inte om det stämmer.

Läste i en FB-tråd idag att dom klassas som cyklar och kan/behöver därför inte registreras, alltså ingen försäkring eller körkort krävs.

4-hjuliga ATV måste däremot vara registrerade för att få framföras på allmän väg, tyvärr är det nästintill omöjligt att registrera dom. Kan tilläggas att vi i Udon Thani ser en välkänd ATV sedan många år köra omkring och vad jag vet har ingen polis brytt sig förutom dom som velat kommentera vilken snygg gul färd den har.

Tillbaka
Topp