B
b-tung
Gäst
Ɔнαιмαι äя ɛтт ғαитαƨтιƨκт вяα ғσяʋм
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"PLARA " sa:Jag vill förmedla kultur samt språk till er på detta forum. Jag ser att ni inte förstår vare sig svenska eller Thai så jag vill delge er Thai Language!
I detta forum är svenskan bedrövlig, jag förstår inte varför er svenska är så dålig, har ni inte gått i skolan eller? Ni vill gärna lära er Thai men det förutsätter ju att ni kan svenska först och främst.
I detta forum skriver ni som 14 åriga skolpojkar (outbildade pojkar) ibland tror jag att jag befinner mig på (Lunastorm ungdomsite)
Det finns en speciell människa på detta forum som har ett språk som är vedervärdigt, ett språk som är så vedervärdigt lågt, låter som en pojkspoling som aldrig fått en uppfostran? Ett språk som aldrig är generöst eller ett språk som alltid är nedvärderande gentemot Thailändska samhället, varför bor denna människan i Thailand?
plara
"legolas " sa:Ganska kul egentligen med det tekniska..... Jag kunde ge en karma till PLARA som är bannad och avstängd. Jag trodde hans konto var LÅST!!!!
Finns ju dom jäklarna som vill knuffas. DÅ är kanten inte bra"legolas " sa:Att sätta sig på "kant" är ett bra sätt att slippa bli bortglömd bland massorna....
"PLARA " sa:Ja jag tycker att det är kul...Lego och Micke, varför är Thai med stor bokstav fel?? Substantiv är en ordklass Thai är en ordklass ett Substantiv
plara
"Birger " sa:Stor bokstav används på egennamn. Thailand är ett egennamn, thai en beskrivning, en kortform av thailändsk eller möjligen ett syftningsord. Sådana stavas inte med stor bokstav i svenska, men ofta i andra språk. Du förstår, lille vän, att vi har andra gramatikregler i svenskan än i ex.vis tyskan. Dessutom borde det vara ett komma efter "ordklass", på två ställen faktiskt.
Du kan nog tyvärr inte få mer än ett svagt G på Din inlaga. Observera att stor bokstav i Din utgör ett undantag, Du är inget egennamn men man skriver så av artighet.
Jag rekommenderar ett år på SFI, innan Du skriver igen.
Legolas. De e så att ja ha undevisat i Svenska å i engelska"legolas " sa:"Sir One" - killen är bannad nu igen - 2:a gången han reggar sig och blir bannad bägge gångerna. Så du slipper att "översätta"......
;D ;D ;D
"Sir One " sa:Legolas. De e så att ja ha undevisat i Svenska å i engelska
Jo de e sannt så de stängker omat.
Jag ha viselien inge utbildning såm lerare men ja ha skrevet en massa på hela mit liv.
Blann annat en massa tiningsatiklar
Funderar på att skriva på ovanstående sätt i fortsättningen för att på så sätt visa solidaritet med människor födda ordblinda.
Jag blir heligt förbannat på folk som ser ner på och sätter sig till doms över dem som har svårt med stavning. En av dem som jag gillar mest på CM tycks återfinnas bland dem som har vissa problem, om det nu inte är så att han gör sig till. Hur som helst så är jag road av det han har att framföra. Ofta kloka saker.
Tack Berralund, som alltid en sann gentleman."Berralund " sa:Se ner på folk med problem och handikapp är så lågt man kan komma!
Karma kommer för det, Sir One!
"Rolf " sa:Är det så noga hur man skriver och hur man stavar.
Det viktigaste är ju att budskapet går fram, gör det inte det så bör vederbörande fråga.
Jag tycker dessutom att de som skriver på dialekt tillför en ny dimension.
Själv har jag svårt med stavningen, det bekommer mej inte ett dugg om folk påpekar att jag stavar som en kratta. Dom har ju trots allt läst och förstått
Eller hur"glimten66 " sa:Kan bara hålla me dig där Rolf vet själv att ja stavar som en kratta men va fan skiter väl ja i![]()
"legolas " sa:Vem är det du tänker på? Har du sagt A så får du säga B!!! Jag noterade följande inlägg ifrån dig själv Sir One;
OM DU INTE FÖRSTÅR DET SOM SKRIVS HÄR SÅ KAN JAG VARA DIG TILL HJÄLP.
VAD VILL DU HA ÖVERSATT? JAG LOVAR ATT HÅLLA SPRÅKET PÅ EN, FÖR DIG LÄTTBEGRIPLIG NIVÅ. DU KANSKE KAN LÄSA ORDEN MEN INTE FÖRSTÅ DE FLERSTAVIGA?
unquote
legolas