plara

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"PLARA " sa:
Jag vill förmedla kultur samt språk till er på detta forum. Jag ser att ni inte förstår vare sig svenska eller Thai så jag vill delge er Thai Language!

I detta forum är svenskan bedrövlig, jag förstår inte varför er svenska är så dålig, har ni inte gått i skolan eller? Ni vill gärna lära er Thai men det förutsätter ju att ni kan svenska först och främst.

I detta forum skriver ni som 14 åriga skolpojkar (outbildade pojkar) ibland tror jag att jag befinner mig på (Lunastorm ungdomsite)

Det finns en speciell människa på detta forum som har ett språk som är vedervärdigt, ett språk som är så vedervärdigt lågt, låter som en pojkspoling som aldrig fått en uppfostran? Ett språk som aldrig är generöst eller ett språk som alltid är nedvärderande gentemot Thailändska samhället, varför bor denna människan i Thailand?

plara

OM DU INTE FÖRSTÅR DET SOM SKRIVS HÄR SÅ KAN JAG VARA DIG TILL HJÄLP.
VAD VILL DU HA ÖVERSATT? JAG LOVAR ATT HÅLLA SPRÅKET PÅ EN, FÖR DIG LÄTTBEGRIPLIG NIVÅ. DU KANSKE KAN LÄSA ORDEN MEN INTE FÖRSTÅ DE FLERSTAVIGA?

"legolas " sa:
Ganska kul egentligen med det tekniska..... Jag kunde ge en karma till PLARA som är bannad och avstängd. Jag trodde hans konto var LÅST!!!!

Tekniken räknar väl inte med att någon utdelar karma till en som är bannad! ;) ;)

"PLARA " sa:
Ja jag tycker att det är kul...Lego och Micke, varför är Thai med stor bokstav fel?? Substantiv är en ordklass Thai är en ordklass ett Substantiv

plara

Stor bokstav används på egennamn. Thailand är ett egennamn, thai en beskrivning, en kortform av thailändsk eller möjligen ett syftningsord. Sådana stavas inte med stor bokstav i svenska, men ofta i andra språk. Du förstår, lille vän, att vi har andra gramatikregler i svenskan än i ex.vis tyskan. Dessutom borde det vara ett komma efter "ordklass", på två ställen faktiskt.
Du kan nog tyvärr inte få mer än ett svagt G på Din inlaga. Observera att stor bokstav i Din utgör ett undantag, Du är inget egennamn men man skriver så av artighet.

Jag rekommenderar ett år på SFI, innan Du skriver igen.

"Birger " sa:
Stor bokstav används på egennamn. Thailand är ett egennamn, thai en beskrivning, en kortform av thailändsk eller möjligen ett syftningsord. Sådana stavas inte med stor bokstav i svenska, men ofta i andra språk. Du förstår, lille vän, att vi har andra gramatikregler i svenskan än i ex.vis tyskan. Dessutom borde det vara ett komma efter "ordklass", på två ställen faktiskt.
Du kan nog tyvärr inte få mer än ett svagt G på Din inlaga. Observera att stor bokstav i Din utgör ett undantag, Du är inget egennamn men man skriver så av artighet.

Jag rekommenderar ett år på SFI, innan Du skriver igen.

Karma för sista raden;-)

"legolas " sa:
"Sir One" - killen är bannad nu igen - 2:a gången han reggar sig och blir bannad bägge gångerna. Så du slipper att "översätta"......
;D ;D ;D
Legolas. De e så att ja ha undevisat i Svenska å i engelska :)
Jo de e sannt så de stängker omat.
Jag ha viselien inge utbildning såm lerare men ja ha skrevet en massa på hela mit liv.
Blann annat en massa tiningsatiklar :)

Funderar på att skriva på ovanstående sätt i fortsättningen för att på så sätt visa solidaritet med människor födda ordblinda.
Jag blir heligt förbannat på folk som ser ner på och sätter sig till doms över dem som har svårt med stavning. En av dem som jag gillar mest på CM tycks återfinnas bland dem som har vissa problem, om det nu inte är så att han gör sig till. Hur som helst så är jag road av det han har att framföra. Ofta kloka saker.

"Sir One " sa:
Legolas. De e så att ja ha undevisat i Svenska å i engelska :)
Jo de e sannt så de stängker omat.
Jag ha viselien inge utbildning såm lerare men ja ha skrevet en massa på hela mit liv.
Blann annat en massa tiningsatiklar :)

Funderar på att skriva på ovanstående sätt i fortsättningen för att på så sätt visa solidaritet med människor födda ordblinda.
Jag blir heligt förbannat på folk som ser ner på och sätter sig till doms över dem som har svårt med stavning. En av dem som jag gillar mest på CM tycks återfinnas bland dem som har vissa problem, om det nu inte är så att han gör sig till. Hur som helst så är jag road av det han har att framföra. Ofta kloka saker.

Se ner på folk med problem och handikapp är så lågt man kan komma!

Karma kommer för det, Sir One!

Kan bara tycka f*** you till alla som anser sig var gramatiska överkuckon.

ANSER ATT JAG ALLTID HAR RÄTT!!!!LOVE YOU ALL!

Är det så noga hur man skriver och hur man stavar.
Det viktigaste är ju att budskapet går fram, gör det inte det så bör vederbörande fråga.
Jag tycker dessutom att de som skriver på dialekt tillför en ny dimension.
Själv har jag svårt med stavningen, det bekommer mej inte ett dugg om folk påpekar att jag stavar som en kratta. Dom har ju trots allt läst och förstått

"Rolf " sa:
Är det så noga hur man skriver och hur man stavar.
Det viktigaste är ju att budskapet går fram, gör det inte det så bör vederbörande fråga.
Jag tycker dessutom att de som skriver på dialekt tillför en ny dimension.
Själv har jag svårt med stavningen, det bekommer mej inte ett dugg om folk påpekar att jag stavar som en kratta. Dom har ju trots allt läst och förstått

Kan bara hålla me dig där Rolf vet själv att ja stavar som en kratta men va fan skiter väl ja i :)

Håller med glimten o Rolf! Det kan vara svårt att se sina egena stav fel jag kan ibland se att ett ord jag skriver är fel stavat men inte se vad som är fel. Men vad har svensk rättstavning och grammatik med Thai stavning att göra som dessa båda språk är helt olika varandra.

"legolas " sa:
Vem är det du tänker på? Har du sagt A så får du säga B!!! Jag noterade följande inlägg ifrån dig själv Sir One;

OM DU INTE FÖRSTÅR DET SOM SKRIVS HÄR SÅ KAN JAG VARA DIG TILL HJÄLP.
VAD VILL DU HA ÖVERSATT? JAG LOVAR ATT HÅLLA SPRÅKET PÅ EN, FÖR DIG LÄTTBEGRIPLIG NIVÅ. DU KANSKE KAN LÄSA ORDEN MEN INTE FÖRSTÅ DE FLERSTAVIGA?
unquote

legolas

Den som jag erbjöd min hjälp är den person som den här tråden handlar om, han som ondgör sig över andra människor och deras sätt att skriva. Jag tillät mig att vara spydig mot honom.
Du trodde väl inte att det var dig jag avsåg? Jag finner absolut ingen anledning att vara det i ditt fall. Spydigheter är annars något jag helst undviker.

Tror att en bidragande orsak är att man nuförtiden skriver nästan allt på dator och då är det lätt att rtycka på fel knapp.
Hur det sen kommer att utvecklas med det skrinva språket, det vill jag knappt tänka på.
Har ni fått ett SMS från en tonåring dom har ju utvecklat ett eget skrivspråk som ingen jäkel i vår/min ålder förstår ???

Ok till dig plats ger jag även denna länk http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska så att du kan se att Thai bygger på en helt annan grund och har ingen samman koppling med svenska språket och för min del ser jag inga hinder med att lära mig skriva på Thai för att jag har problem med svensk stavning

Och till er andra som har kommenterat i denna tråd så har jag inte tagit illa upp. Jag stavar som jag gör duger det inte är det inte mitt problem utan den som iriterar sig på det. Än så länge har jag aldrig stött på någon som inte har förstått vad jag skriver. Men som legolads skriver håller jag med att träning ger färdighet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp