Pose eller gest?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har sett de så många gånger nu, så ja måste fråga. vad "betyder" det som många thailändare gör när dom blir fotograferade, sätter tummen pekfingrets "klyka" under hakan?! det kan omöjligt bara vara jag som sett det, eller? eller är det bara nån slags allmän pose, eller rent av ett slags :wai: wai=?
 
Nope ingen wai, hälsning bara en "cool" pose :D lr också betyda du är smart kid.
 
Re: En tanke

""ling" " sa:
Jag vet inte vad det kommer från men jag har sett fenomenet även i andra asiatiska länder.

En tanke är att man skapar en "inramning" eller ram till ett fint porträtt!! Kan det stämma tro? :D
ถูกต้อง :D
Det betyder att den vackra porträtt-bilden redan är färdig-inramad och redo att beundras av omgivningen. :D

Hur laddar man lätt upp bilder från datorn nuförtiden? :question:
Tänkte visa exempel.

mvh
Shaowpanyaa
 
även lill-killen med röd-svart-gult svettband bredvid mannen med vita byxor som sparkar ut ena benet gör samma sak. tack :wai: för att ja fick bekräftat att ja inte e BAA (tokig )

det är ju inte svårt o ladda upp från datorn. fattar inte vad du menar om ja ska vara ärlig. antingen bifogar du här, eller laddar upp på till exempel www.pixbox.se (kräver att du registrerar dig , men det kostar inget)
 
Jag reflekterade direkt till avslutnings pose i någon musikvideo gärna från slutet 80, början på 90-talet.
Och då mest på någon "coolare" genre, som hip-hop/rap.

typ...

// G
 
japp, galten, på lill-killen me svettbandet verkar de mer åt det hållet,men den andre(me keps) gör precis som dom som fått mig att starta tråden;)
 
"Anonymous " sa:
"Shaowpanyaa " sa:
"ling " sa:
...
Hur laddar man lätt upp bilder från datorn nuförtiden? :question:
Tänkte visa exempel.
...

Dom vill jag gärna se! Har du kvar bilderna?
Hej Ling, :)


Jag var tvungen att först ändra på bildstorleken men ska göra ett uppladdnings-försök nu av några bildsköna porträttbilder från skolan som eleverna själva instinktivt ramat in vid fotograferingsögonblicket. ;D


mvh
Shaowpanyaa

Bild 1
 
Jag va ju inte ens medveten om att han gjorde den förens jag såg bilden efteråt. Snacka om killen med noll koll.
 
Här är en bild som visar att även andra gester och poser används när det är dags för plåtning,fast inramnings-posen verkar onekligen vara populärast. :wai:

Shaowpanyaa
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp