Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det inte så konstigt att handlarna inte vill ge rabatt till kontantbetalning...På billån är det vanligt med rak ränta här. Folk är så dumma att dom bara ser skylten som säger 2.5% ränta och tänker att det är ju kanon utan att fundera över hur mycket dom eg betalar.
Vet flera falanger som gått på detta, kanske även nån här?
Vilka bilfirmor gör det.På billån är det vanligt med rak ränta här. Folk är så dumma att dom bara ser skylten som säger 2.5% ränta och tänker att det är ju kanon utan att fundera över hur mycket dom eg betalar.
Vet flera falanger som gått på detta, kanske även nån här?
Njaa... Så kan det väl inte vara va..??Vilka bilfirmor gör det.
Nu är jag ju dålig på detta med lån så jag är ju lite trög.
Men förstod jag Mackes rätt att man betalade tex 3% ränta i månaden på hela beloppet.
På en tex Nissan X-Trail för 1.6 millioner baht blir inte det en ränta på 40.000 i månaden då med 2.5% ränta?
Nu tillhör jag dom där dumhuvudena som är dålig att räkna på ränta för jag har aldrig haft något direkt med räntor att göra, så om ni förtydligar?
Och istället för text visa med siffror.
Ok ja jag förstår vad du skriver men verkar som jag inte förstod vad Mackes skrev för skall han komma upp i moppens totalkostnad i ränta bara som han skrev med en ränta på 3% en avbetalning på 3 år.Njaa... Så kan det väl inte vara va..??
40,000 ska du väl betala varje år till bilen är betald..
Räntebeloppet minskar inte oavsett att du amorterar av köpebeloppet.. (Rak ränta)
Så om du har bilen på 5 års avbetalning blir det 5 x 40,000 = 200,000 i ränta..
Sen skriver Macke något om att man även ska betala ränta varje månad också..??
Blir det då dom 40,000/år som man delar i 12 månader också..??
Alltså 3333/månad plus 40,000/år..??
Då snackar vi om 400,000 på bilens pris ju...![]()
Men det är ju möjligt att dom luras så för det skall se bättre ut för låneräntorna i Thailand ligger inte på 2.5% utan på 5%-5.5% och för att luras lite så det ser ut som billig ränta tar dom ut 5% på det sättet?Njaa... Så kan det väl inte vara va..??
40,000 ska du väl betala varje år till bilen är betald..
Räntebeloppet minskar inte oavsett att du amorterar av köpebeloppet.. (Rak ränta)
Så om du har bilen på 5 års avbetalning blir det 5 x 40,000 = 200,000 i ränta..
Sen skriver Macke något om att man även ska betala ränta varje månad också..??
Blir det då dom 40,000/år som man delar i 12 månader också..??
Alltså 3333/månad plus 40,000/år..??
Då snackar vi om 400,000 på bilens pris ju...![]()
Men ett sånt lån kan väl inte gälla hus och bilar..??Jo, eftersom risken är hög med timarbetande bönder blir räntan också hög, 36% om året. Då omvandlar man årsräntan till månadsränta så låter det bättre! Finansmarknaden...
Så 3% i månaden eller 36% om året i tre år (på hela beloppet) blir ju 108%, d.v.s mer än vad du betalat för varan.
Det är tur att vi har en reglerad marknad i Sverige, annars hade utslagningen varit än större!
Men nu säger vi att en moppe kostar 50 000 efer tre år har du betalt 100 000 tusen, inga jätt summer säger du.Men ett sånt lån kan väl inte gälla hus och bilar..??
En moppe köper ju varenda Thai och det är inga jättesummor..
Men ett sånt lån kan väl inte gälla hus och bilar..??
En moppe köper ju varenda Thai och det är inga jättesummor..
Skulle det vara 3% månadsränta på ursprungsbeloppet kostar jo moppen drygt 100 000 eller ca 3000 per månad.
Fick gå och kolla på Nissans hemsida vad det står där.Jag vet inte hur det ser ut idag, detta var när jag flyttade hit 2011. En mc för 35.000 kostade det dubbla med finansiering. Ca 2000 i månaden i 3 år om ingen handpengar betalades. Räntan är väl lägre idag men mc:n dyrare så det kanske blir det samma.
Jag cachade min bil hos Honda vet inte om jag är inte välkommen tillbaka men när frugan pråtade med dom föreslog dom 3 års lån."Fördelen" med att köpa bil på finans i Thailand verkar vara att man är "välkommen" tillbaka..??
"Cashar" du bilen vill försäljaren inte ha med dig att göra..
Dom har ingen som helst service gentemot "cashare" har jag hört..??
Själv har jag bara köpt en begagnad bil för länge sen så jag har ingen aning..
Men ni som köpt nytt kan väl flika i detta..
Jag kommer troligen köpa nytt den dag vi flyttar i alla fall..
Svårt med begagnat i Thailand då dom inte är så duktiga på att ta hand om saker tyvärr..
Ta nu inte "Välkommen tillbaka" som att ni inte får komma tillbaka och köpa en ny bil..Jag cachade min bil hos Honda vet inte om jag är inte välkommen tillbaka men när frugan pråtade med dom föreslog dom 3 års lån.
Om nu min tes att jag får en bättre service om jag tar den på finans är sann..??Fick gå och kolla på Nissans hemsida vad det står där.
En Nissan samma som jag har kostar 1.450.000 baht, 20% handpenning 290.000 baht, lånad summa 1.160.000 baht, avbetalning 60 månader 21.064 baht i månaden, totalsumma 21.064 x 60+290.000=1.553.884 baht?
Lånad summa 1.160.000 bah?
Betalat tillbaks på lån 1.263.840 baht?
Betalad ränta på 60 månader 103.840 baht?
Vet inte men verkar inte finnas på X-trail numera.Vad är det för belopp längst ut till höger på din bild Jonas...??
NISSAN EASY PAY..