Priset på semlor

Tycker inte priset på en semla ökat något större om man jämför prisökningen på övriga livsmedel .

Att jämföra priset på en konditori eller en Ica maxi är som att jämföra en hong tong med en bra single malt .
Sen är det upp till köparen att avgöra vilken dom tycker är mest prisvärd.

Tycker inte priset på en semla ökat något större om man jämför prisökningen på övriga livsmedel .

Att jämföra priset på en konditori eller en Ica maxi är som att jämföra en hong tong med en bra single malt .

Visst är det så.

Jag tror detta blev en nyhet mest för att semlor är säsongsprodukter som de flesta inte köpt sedan ett år tillbaka. Då blir inflationsupplevelsen på årsbasis då man direkt inser hur mycket priserna på mat egentligen stigit. Hade vi ätit semlor året om tror jag knappast folk hade reagerat.

Nya preliminära inflationssiffror kommer redan imorrn bitti och de lär vara på uppgående. Om ett par månader tror jag vi har diskussioner om räntehöjningar igen.

Så du menar att butiker med eget bageri och bagare gör sämre bakverk än ett konditori ?

Men du citerade mig och skrev att många maxi, kvantum etc och jag svarade att trots 20 mil mellan oss så verkar det vara Dahls på hans ICA med.
svarade dig på denna fråga
"Fast frågan är har Ica maxi eget bageri?" Du skrev inte någon specifik butik
och svaret är att det finns många ICA Maxi som har eget bageri

Vi skulle ha semlor med café con leche på svenska Kyrkan i Los Cristanos, oavsett vad det kostade
Tre gånger 7,50 Euro kostade kalaset och det var det värt.

Semlor.webp

Inte bara semlor stiger i pris. 24:10 in på detta inslag om matpriserna framöver, snackas det om 10-15% inflation inom 12-24 månader som ett fullt rimligt scenario.

Det är säkert SDs fel som allt annat i svensk politik för det kan väl inte bero på näringslivet?

Tillbaka
Topp