Prylar som underlättar...........

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Just mygg är ett hett samtalsämne i de 1000 sjöarnas land också och som bekant är ,vi vet att de föredrar vissa personer som luktar på ett visst sätt men inte vilken lukt.
Så fram tills dess så blir då talesättet till den som drabbas ofta.

DU LUKTAR MYGG,,,,BBBzzzzzz ;)

"helgonet " sa:
Just mygg är ett hett samtalsämne i de 1000 sjöarnas land också och som bekant är ,vi vet att de föredrar vissa personer som luktar på ett visst sätt men inte vilken lukt.
Så fram tills dess så blir då talesättet till den som drabbas ofta.

DU LUKTAR MYGG,,,,BBBzzzzzz ;)

Finnland ! Vad vinner jag?? ;)

"Rolf " sa:
Startar denna tråd för att vi ska kunna lägga in tips och råd om prylar som kan underlätta livet.
På begäran så tipsar jag om min mygg jagare som jag köp i Thailand. Den rensar vardagsrummet eller sovrummet på mygg ody. på ca 15 min. och räcker hela natten.
Trots att vi har fönstret öppet i sovrummet så har vi inte en mygga eller fluga.

En sådan vill jag ha :)

Var hittar man dem + hur fungerar de?

Är det någon skillnad på myggnät i plast och metal vad det gäller ventilation.
Släper de igenom olika mycket luft är min fråga.

Tack för svaret det gäller fönster och balkong dörrar. Det finns en typ nylonväv som jag idag har och andvänds i de flesta nya byggen den släpper igenom vinden mycket dåligt men värmen kommer och går lika lätt. Det kan ju vara så att metalen i nätet är tunnare än vad plasten är i nätet vilket då skulle ge bättre genom strömning av luften.
Hur är det för er som har metall nät är de känsliga för skador risk för att hållen i nätet blir för stora om man råkar trycka till nätet.

Någon som har erfarenhet av båda varianterna.

Jag har gjuten plast nylån vilket skall ge sämst ventilation men hållbarast tillsammans med rostfritt och aluminium
Det finns visst fem olika sorter myggnät aluminium,rostfritt,koppar,fiber,nylån.
Vad gällde ventilation skulle aluminium och de i metall ge bästa ventilation näst sämst var fiber som visst var sämre att se igenom också.
För min del luttar det just nu åt aluminium som inte ändrar färg samt hade bästa ventilation fast vissa klagade dock på att de var tvungna att bytta ut dem efter 20 år av någon anledning men det kan jag stå ut med.
Informationen hämtad av frugan som kollade på Thai Internet där hon hittade diskussioner angående detta.

En rolig sak var att de diskuterade hur märkligt det var i Europa och USA där är de inte rädda för myggor eller tjuvar och inbrott de har inte myggnät galler eller mur runt huset vissa hade till och med sett och hört att de inte läste sin hus i vissa områden.
Frugan och jag skrattade och sa om de bara visste där har de inte spöken heller.

Vem fasen har problem me myggen ni bor på fel ställen :)

när vi e hemma vi huset tror inte ja har låst dörren en ända gång när vi drar iväg på dag tid staket ska ja ha men inte en hög mur som man ser lite varstanns i Thailand

Khuntan:Om hålen i nätet är densamma så kommer genomsläppet att vara densamma så till vida om de inte är skillnad på ruggytan som kan bromsa vindarna.Materialet i sig har ingen betydelse utifall att de är lika utformade ,för vi pratar inte om överladdade luftinsläpp ala turbo insug utan bara vanlig ventilation ;D.

Ps.Vem är Khuntan ? och välkommen till forumet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
1 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp