Finns det rädisor i Thailand? Funkar klimatet för att odla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det rädisor i Thailand? Funkar klimatet för att odla?
Frågade sambon, och hon säger att det finns, men av en annan avlång sort än den röda runda vi har. Transkriberingen av denna heter "hoa chai tao" Den ska smaka som våran rädisa, men är vit och avlång. Själv har jag aldrig tänkt på dessa goda primörer där, men här odlar jag rädisor varje år.
Kan det mycket väl vara. Rädisor här finns ju i flera skepnader också.Hej
Kanske är det den vita rotfrukt man har i vissa soppor i Thailand ?
Mvh isan lover
Kan det mycket väl vara. Rädisor här finns ju i flera skepnader också.
Den är det. Helt rätt, fan vad enkelt man kan lösa vissa saker.Hej
Tänkte på den som finns i den soppa som man ofta får till rätten ”Khao man gai”, gillar den och rotfrukten i denna påminner om rädisa fast vit.
Mvh isan lover
Hej
Kanske är det den vita rotfrukt man har i vissa soppor i Thailand ?
Mvh isan lover
Kan det mycket väl vara. Rädisor här finns ju i flera skepnader också.
Daikon ... kanske asiatisk rättika
rättika och rädisa är ju samma sak ungefär som skåningar och stockholmare
/Enis
Rättika har jag köpt på Lidl. Helt ok och påminner mycket om vår rädisa.Daikon ... kanske asiatisk rättika
rättika och rädisa är ju samma sak ungefär som skåningar och stockholmare
/Enis
Funkar bra att använda istället för potatis i "potatissallad"Rättika har jag köpt på Lidl. Helt ok och påminner mycket om vår rädisa.
Var idag hos marknaden i grannbyn och där fanns det rädisor vilket jag inte sett förut, 80 Baht kilot men rätt så smaklösa som de flesta grönsaker är här.Finns det rädisor i Thailand? Funkar klimatet för att odla?
HejVar idag hos marknaden i grannbyn och där fanns det rädisor vilket jag inte sett förut, 80 Baht kilot men rätt så smaklösa som de flesta grönsaker är här.
![]()
HejJag köper den vita rädisan eller som den kallas i Sverige för rättika.
Bra smak och pris.
![]()
Tycker löken är kass här och jag använder nog 3-4 gånger mer än vad som står i recepten, samma är det med vitlök. Har nog skalat 1 ton lök och det har aldrig irriterat ögonen.Hej
Kul att det finns rädisor att få tag på. Dom flesta grönsakerna blir ju lite mildare i smaken där i det klimatet, det är ju samma sak med lök som är mycket mildare där än i Sverige, jag tror att det kan bero på att dom växer fortare där p.g.a det gynnsamma klimatet, då hinner dom väl inte få riktigt samma smak som dom mer långsamtväxande grönsakerna och rotfrukterna i Sverige, personligen tycker jag att ex.vis löken är godare i Thailand.
Mvh isan lover
HejTycker löken är kass här och jag använder nog 3-4 gånger mer än vad som står i recepten, samma är det med vitlök. Har nog skalat 1 ton lök och det har aldrig irriterat ögonen.