Rädisor

Vet inte om det är jag som är känslig eller om rädisorna i Sverige nuförtiden smakar väldigt mycket mindre än när man var yngre ?

Har reagerat på det för när man var ung var dom ganska starka men numera smakar dom klnappt något alls !

Närodlat kontra importerat kanske ?

Vet inte om det är jag som är känslig eller om rädisorna i Sverige nuförtiden smakar väldigt mycket mindre än när man var yngre ?

Har reagerat på det för när man var ung var dom ganska starka men numera smakar dom klnappt något alls !

Hej

Kanske odlade i växthus eller liknande under optimala förhållanden där dom växer fort och tappar i smak, alternativt andra sorter än förr ?

Mvh isan lover

Tycker löken är kass här och jag använder nog 3-4 gånger mer än vad som står i recepten, samma är det med vitlök. Har nog skalat 1 ton lök och det har aldrig irriterat ögonen.
Vi har 3-4 olika sorters gullök i butiken här vissa är jäkligt starka och tårarna rinner och vissa känner man inget av.
Antar dom starka är importerade då, står på Thailändska så vet inte men skiljer sig i pris mellan sorterna.

Det mesta i Sverige är numera importerade från främst länder i Europa men även utanför beroende på säsong.

Lokalt odlade ser man sällan i annat än i mindre butiker.

Det mesta i Sverige är numera importerade från främst länder i Europa men även utanför beroende på säsong.

Lokalt odlade ser man sällan i annat än i mindre butiker.

Nere hos oss i Skåne finns väldigt mycket närodlat och vi åker en hel del även på självplock på granngårdarna

Finns även flera företag som skickar hem närodlat från omkringliggande gårdar som affärsidé

Vi använder mylla.se en del samt det finns rätt mycket gårdsbutiker att välja på. Vi handlar en del på gardsbutiken.se i Rydebäck.

Nere hos oss i Skåne finns väldigt mycket närodlat och vi åker en hel del även på självplock på granngårdarna

Finns även flera företag som skickar hem närodlat från omkringliggande gårdar som affärsidé

Vi använder mylla.se en del samt det finns rätt mycket gårdsbutiker att välja på. Vi handlar en del på gardsbutiken.se i Rydebäck.
Ja Skåne är mer odlingar och längre säsong än norröver.

Kommer man till Västerbotten och Norrbotten är det bara hobby hemmavid.

Hej

Samma här hos oss, vi har både närodlade grönsaker och lokalproducerat kött, många gårdsbutiker bara i det absoluta närområdet, dessutom tar coop, hemköp och ica in lokala produkter också.

Mvh isan lover

Jag pratar iof avstånd inte tid.

Det finns sånna som aldrig kommer till Thailand oavsett om de bor i norr eller söder. Det är ett större problem än att man inte kan flyga över Ryssland.
Nu vet jag att Umeå ligger närmare Thailand än Malmö vad gäller avståndet om det har någon betydelse?

Tillbaka
Topp