Räntan

Visst men var det stora lån och en liten lägenhet så kanske inte så intressant.

Det är Inte h ltovanligt att bostadsrätts innehavare inte fått sin lägenhet såld och helt sonika lagt nycklarna på diskbänken lämnat tillbaka lägenheten till föreningen.

Detta för att slippa betala månadsavgiften.
Det här var på 1980-talet och det blev en så kallad bankkris styrräntan gick upp till 800 procent det finns fortfarande folk som har kvar skulder från den tiden bankskulder blir man aldrig av med, har man tur kan man få skuldsanering och leva på existensminimum, lägga nycklarna på diskbänken går bara om du inte har lånat till lägenheten. Lägenheten ifråga var nybyggd och stor och låg vid medborgarplatsen mitt i på Södermalm i Stockholm.

Det här var på 1980-talet och det blev en så kallad bankkris styrräntan gick upp till 800 procent det finns fortfarande folk som har kvar skulder från den tiden bankskulder blir man aldrig av med, har man tur kan man få skuldsanering och leva på existensminimum, lägga nycklarna på diskbänken går bara om du inte har lånat till lägenheten. Lägenheten ifråga var nybyggd och stor och låg vid medborgarplatsen mitt i på Södermalm i Stockholm.
Lägenheterna jag hänvisar till var nybyggda tidigt 1990 tal då Sverige hade sin Bankkris och styrräntan var 500% 1992, det högsta den någonsin varit.

När man la nycklarna på diskbänken så fick man avväga den höga avgiftern mot låneskulden man hade.

Innan och i bankkrisen så såldes dessa nybyggda lägenheter till mycket lägre priser än det var tänkt och avgifterna sköt i höjden.

Man får hoppas att de som sitter kvar med lån från denna krasch än idag ansöker om skuldsanering, det tar 5 år sen är man skuldfri.

Existensminimum får du leva med tills banklånet är betalt, dom nästan uppmanar folk till att jobba svart.

Lägenheterna jag hänvisar till var nybyggda tidigt 1990 tal då Sverige hade sin Bankkris och styrräntan var 500% 1992, det högsta den någonsin varit.

När man la nycklarna på diskbänken så fick man avväga den höga avgiftern mot låneskulden man hade.

Innan och i bankkrisen så såldes dessa nybyggda lägenheter till mycket lägre priser än det var tänkt och avgifterna sköt i höjden.

Man får hoppas att de som sitter kvar med lån från denna krasch än idag ansöker om skuldsanering, det tar 5 år sen är man skuldfri.
Gäller skuldsanering även banklån.

Fy fan så skönt det var att gå in på banken och betala av hela huslånet.
Vilken frihetskänsla!
Det skulle jag aldrig kunnat göra om vi inte haft den förhatliga inflationen....
Köpte hus för 1 år sen, tycker det vart korkat och casha med dagens ränta då pengar i annat gått upp på tex mitt isk mer än den låga räntan på huset.

Screenshot_20250904_203959_Avanza.webp

Köpte hus för 1 år sen, tycker det vart korkat och casha med dagens ränta då pengar i annat gått upp på tex mitt isk mer än den låga räntan på huset.

Screenshot_20250904_203959_Avanza.webp

Nä det var väl bra gjort, jag tänker på skönheten att äga saker själv och inte banken.
Finns alltid saker man kunde tjänat mer pengar på om man kunde se in i framtiden men tycker du gjorde rätt. Vid den tiden var det ju många som pratade om krasher och det kunde ju också hänt.

/ SatanG

Hoppas han blir avsatt snabbt och att svenska ryker lika fort, nog dom största idioter på fel plats jag sett.

Syftar du på Powell och Thedéen? Vad gör dem till sådana idiotier i så fall? Nyfiken.

Tillbaka
Topp