Rejäl men tidig påskbrasa i Smögen.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Förra årets påskbrasa på Smögen blev ju inställd men allt material som hade samlats ihop låg kvar utomhus, kommunen ville att det skulle eldas upp innan påskhelgen eftersom det annars hade lockat till sig åskådare om det brändes på Påsk, så allt tändes på i förtid och en rejäl brasa blev det.

Lägg märke till dialekten på skyltarna.

1616996093082.jpeg

1616996122528.jpeg

Mvh isan lover

Fast varför eldar man upp pallarna, i Göteborg betalade dom upp till 60kr styck har jag för mig för 15 år sen?

Fast varför eldar man upp pallarna, i Göteborg betalade dom upp till 60kr styck har jag för mig för 15 år sen?

Hej

Tänkte det samma, här samlar vi ju några typer av pallar och returnerar mot betalning, men det finns ju mängder av pallar som är engångs och inte samlas in igen, kanske är det såna dom eldar upp?

Mvh isan lover

Hej

Tänkte det samma, här samlar vi ju några typer av pallar och returnerar mot betalning, men det finns ju mängder av pallar som är engångs och inte samlas in igen, kanske är det såna dom eldar upp?

Mvh isan lover
Kollade på företag som mottog pallar på nätet, innan tror jag det bara var A-pallar dom hette, men nu såg det ut som dom köpte och sålde fler sorter begagnat.

Kollade på företag som mottog pallar på nätet, innan tror jag det bara var A-pallar dom hette, men nu såg det ut som dom köpte och sålde fler sorter begagnat.

Hej

På kommunen där jag jobbar ifrån 1 april till sista september samlar vi bl.a på EU pallar och några typer till, men jag är inte direkt inblandad i hanteringen så jag vet inte vilka fler märken det är.

Mvh isan lover

Att ta bilen och åka till tippen för att slänga trädgårdsavfall känns inte särskilt miljömedvetet. En hel del tar för lång tid att kompostera och då inbillar jag mig att det är vettigt att elda - går ju snabbare att ge växterna det nödvändiga CO2 på det sättet. Förr ansåg man väl även att askan var nyttig för odlingsjorden?

Brädbitar etc. är väl lika bra att elda upp det med. Vad gör soptippen med det annars, går det till värmekraftverken?

Hej

Mvh isan lover
Samt ett antal som ägs av DHL och Schenker. Det är av intresse om det inte är av deras intresse att ta tillbaka dem.

Tillbaka
Topp