Religiösa ritualer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag vet inte om ämnet är lämpligt och då är det bara att stänga det.
Jag har inget emot att äta Halal kött då jag är gammal jägare och sen barnsben har set slakt och avlivning med hjärtstick.

Den senaste underkastelse till islam kommer till oss från köttindustrin i både Europa och USA. Nyligen har jag varit rapportering om den lilla-noterade men explosiva nya avslöjanden att mycket av köttet i Europa håller på att behandlas som halal och säljs utan halal etiketten. Detta är inte undantag utan regel, och människorna är som förrådd av sina valda egna tjänstemän. Och det händer här också. Ja, gott folk, om du är i Europa, och i många områden i Amerika också, är det kött du äter förmodligen halal, om du håller kosher. I en föga känd strejk mot frihet, ännu en gång, vi tvingas in i att konsumera kött som slaktats med hjälp av en barbarisk, plågsamma och omänsklig metod:. Islamisk slakt Var finns PETA clowner och det löjliga kändisar som poserar naken på gigantiska affischtavlor för PETA och "djurs rättigheter"? De skulle hellre se att människor dör av cancer eller aids än att se djur som används i drogtester, men plågsamma och smärtsamma islamisk slakt är OK. Många har skrivit till mig säger att de helt enkelt inte äta halalkött, eftersom de motsätter sig de metoder används för att slakta djuret. Och jag håller med. Sharia termen för halal-slakt är dhakat. Dhakat är att slakta ett djur genom att skära av luftstrupen, matstrupen och stora halsvenen och låter blodet rinna ut medan du säger "Bismillah Allahu Akbar", i Allahs namn den största. Många kristna, hinduer eller sikher och judar tycker det är stötande att äta kött som slaktats enligt islamisk ritual (även om judar är mindre benägna att utsättas för sådant kött, eftersom de äter kosher). Den fråga för många kristna är att halal slakt, erbjuder en imam djuret upp som ett offer till Allah som gör det kött offrat åt avgudar. 70% av Nya Zeelands lamm som importeras till Förenade kungariket är halal. Det är inte märkta som sådana, så att folk äter halal utan att ens veta om det. Men människor finns det slår tillbaka: När halalmat ålades offentliga skolor i Storbritannien under 2007 har föräldrar i ett uppror. Och i mars förra året, Stoppa islamiseringen av Europa (SIOE), den systerorganisation till min grupp Stoppa islamiseringen av Amerika (SIOA), som kallas för upphörande av obligatoriskt konsumtion av halalkött på kontinenten. Som halal-slakt blir allt vanligare i USA, sannolikheten för icke-muslimer som motsätter sig halalkött av någon anledning omedvetet köpa det ökar också. Jag ville veta om det muslimska överhöghet i läggs på USA-kött-processorer också. Döm om min förvåning på många av resultaten. Efter att ställa massor av frågor av människor inne i kött-förpackningsindustrin, upptäckte jag att endast två fabriker i USA som utför halal-slakt hålla halalkött separerade från den icke-halal kött, och de bara gör det för att anläggningen chefer tyckte att det var rätt att göra så. Vid andra kött-förpackning växter, djur som slaktats efter halal krav, men då bara en liten bit av köttet är faktiskt märkt halal. Detta beror på att varken USA eller Storbritannien kräver att halalkött märkas som sådana. Inte heller statliga regleringar kräver att halalkött och icke-halalkött hållas isär. Men det finns redan märkning lagar som kräver att kött märkas på ett sanningsenligt och inte vilseledande sätt. Dessa märkning lagar kan och bör användas för att säkerställa att alla halalkött är tydligt säljs som sådana, så att de som vill undvika det av någon anledning kan göra det. Men hur den ser ut just nu, sålde de flesta av nötkött i USA kommer från kött-packning växter som ägnar sig åt åtminstone några halal slakt och inte alltid berätta för allmänheten att de har slaktat djuret enligt halal regler. Det finns inget enkelt sätt att säga exakt hur mycket av detta sker, men jag är fortfarande på att undersöka. En sak verkar klar nu:. en del av denna halalkött kommer att offentliga program skollunch Varför är kött-packning fabriker i USA och Stor Storbritannien utöva någon halal slakt alls? Eftersom de exporterar en hel del kött till muslimska länder. Det är bra. Men icke-muslimer i Amerika och Europa förtjänar inte att ha halalkött påtvingas dem på detta sätt, utan deras vetskap eller medgivande. Det muslimska överhöghet på marsch, ännu en gång.

http://www.humanevents.com/article.php?id=39442

Jag vill inte ha nån djäkla Halal slakt nej tacka vet ja hederlig svensk slakt

// Redigerat av Gazton//

"legolas " sa:
Javisst, men du märkte hur lättläst det blev när man styckade av texten va????
Jag har inte styckat av texten, så jag vet inte om den blir mer lättläst.
Pamela Geller är utgivare av AtlasShrugs.com och författare till Stoppa islamiseringen av Amerika (WND Books).

"Gazton " sa:

Å där försvann yttrande friheten d[¤#@@¤%] fegis :)

så eftersom GAZTON ändra va ja sa så e ja väl tvungen att älska maten just på HALAL sätt nej då får de fan bli paa laa istället

"glimten66 " sa:
Å där försvann yttrande friheten d[¤#@@¤%] fegis :)

så eftersom GAZTON ändra va ja sa så e ja väl tvungen att älska maten just på HALAL sätt nej då får de fan bli paa laa istället

Du får tycka vad du vill om halal, du får även tycka jag är en jävla fegis.

"legolas " sa:
Åja!! Läs inlägget du svarade på ifrån mig, så ser du hur texten är avstyckad av mig, så du kan mycket väl se att det blev bra mycket enklare att läsa..... ;) ;) ;)
Ok, jag tittade inte på texten men nu ser jag det och visst har du rätt. Jag har Google inställd så att den översätter all text till svenska automatiskt när man öppnar en sida på ett annat språk. Att översättningen blir underlig tycker jag inte har så stor betydelse då källtexten finns i länken under texten.

Hela världen vet ju om att mat är jordens hot. Så det är väl klart att den måste och frälsaren på jorden är mat eller jul skinka. Eller vad är syftet med denna diskussionen religiösa ritualer.

//Redigerat av forumvärden//

SV: Religiösa ritualer

Härmed uppmanas ni till eftertanke i denna debatt. Inget nedlåtande om religioner och folkslag är tillåtet på ThaiSnack.se Sådana inlägg kommer att redigeras/raderas omgående.

Berralund/Forumvärd

Bra Berralund tack för att du redigerar mig hoppas att du gör det igen ibland undrar man vad man skriver.
När jag nu läser vad jag skrivit ser det ut som om jag vore den mest idiotiska rasist.

"Khuntan " sa:
Bra Berralund tack för att du redigerar mig hoppas att du gör det igen ibland undrar man vad man skriver.
När jag nu läser vad jag skrivit ser det ut som om jag vore den mest idiotiska rasist.

de e vi väl alla mer eller mindre o ja mer när de gäller vissa

"Khuntan " sa:
Hela världen vet ju om att mat är jordens hot. Så det är väl klart att den måste och frälsaren på jorden är mat eller jul skinka. Eller vad är syftet med denna diskussionen religiösa ritualer.

//Redigerat av forumvärden//
Dop eller nöddop är väl en religiösa ritual som fortfarande utförs i svedala för dödsdömda barn för att dom inte skall hamna där himmelriket inte är?

Ja det är ganska roligt att följa vissa diskussioner och då framförallt diskussioner som denna där det handlar om "gränser", där man hela tiden balanserar på en väldigt tunn lina.

Alla har sina egna definitioner på vad som är gräns och alla tycker att man håller sig på behörigt avstånd till vad som är på gränsen, ja allt är relativt och man ser inte verkligheten utan befinner sig i sin egen värld av illusioner och egenvedertagen övertygelse om att det jag tycker är rätt och riktigt och det kan inte skada någon annan för jag håller mig inom gränsen för vad som är acceptabelt eller kan uppfattas som....

Många här tror att de befinner sig i en liten sluten värld där ingen annan än de närmast sörjande kan läsa och det beror på att man siter på sitt rum framför sin skärm och tror att allt man säger är en isolerad företeelse.

Innan man skriver tänker man överhuvudtaget inte, utan bara låter det emotionella styra samt det primitiva styra sitt beteende och skrivande, sen när någon påpekar något, ja då stoppar man svansen mellan benen och ställer sig i skamvrån, men då är det för sent.

Tror faktiskt att många här är medvetna om vad de skriver, men sedan i efterhand skall göra bot genom diverse akrobatiska ursäkter och ge sken av att...ohhh, jag slant på tangenterna eller liknande??

Vem köper detta, det är var mans och kvinnas ansvar att tänka efter vad man skriver. Tänk på att det ni skriver är "realtid och kan läsas av alla på denna jord omedelbart, så allt ni skriver går ej att ångra, även om ni ångrar er.

Ibland kan man ha fel i sakfrågor, fel info om en restaurang eller liknande, men här handlar det om något helt annat. Jag tycker att det finns individer här på detta forum som simmar i mycket grumliga vatten...tyvärr?

Man skall kritisera, man skall tycka, man skall var skeptisk, man skall ifrågasätta mm, men man skall tänka. Att kritisera eller ifrågasätta eller provocera innebär ett ansvar där inte provocerandet, kritiserandet eller ifrågasättandet likställs med nationalitet, etnicitet, religiositet eller ursprung, utan objektivitet är ett honnörsord att ta till sig.

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp