Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förläng eller köp en från Gouda.Hur gör ni med försäkringen efter dom 45 dagarna man brukar få på hemförsäkringen
när ni är borta längre tid.
Köper ett tillägg på min hemförsäkring hos Länsförsäkringar eller separat reseförsäkring hos samma bolag.Hur gör ni med försäkringen efter dom 45 dagarna man brukar få på hemförsäkringen
Efter 70 ingen försäkringFörläng eller köp en från Gouda.
Den dag du blir pensionär och flyttar hit för gott, blir det till att tänka till. En fullständig sjukförsäkring för en person 70+ ligger på runt 60000 per år. Billigare finns, med begränsad fösäkringssumma och självrisk. Samt att dessa försäkringar inte täcker sjukdomar man har haft före försäkringens tecknande.
Jodå, det finns. Har precis fått fem olika försäkringar från internationella bolag via en stor internationell försäkringsmäklare.Efter 70 ingen försäkring
Kostade mig 9600 kr för 5 månader hos LF Östgöta , gör jag inte igen , var ju fn inte ens magsjuk under den tidenKöper ett tillägg på min hemförsäkring hos Länsförsäkringar eller separat reseförsäkring hos samma bolag.
6 till 8 månader kostar bara 21kr per dag för mig.
Priset skiljer mellan länen, kolla med att förlänga hemförsäkringen.....
Jo med Thai life insurance kan du vara försäkrad till 80Efter 70 ingen försäkring
Försäkring efter 80, vad gäller? vad finns det för alternativ?
Stupstocken, hemmet
Allvarligt om man reser halvårsvis fungerar väl hemförsäkring med förlängt reseskydd.
Inget, varför?Hur gör ni med försäkringen efter dom 45 dagarna man brukar få på hemförsäkringen
Jonas, jag tecknade Bupa för mig och frugan, det var innan jag fyllde 60år, där gick gränsen då. Om den har ändrats kan jag inte svarapå, tyvärr. Råkade ut för en ryggskada akut här i Thailand nyligen, som måste opereras akut. Använde mig av Bupa, den gäller tydligen, när man läggs in och när man skrivs ut. operationen gick på 350,000 thb, jag betalade 150.000 vidutrskrivningen, men fick tillbaka 125,000 vid första återbesöket. Så det var OK för min del, hade kunnat åkt till Sverige, men kunde ej riskera att hamna i en vårdkö!!! Så jag uppfattar Bupa som OK, men man måste kolla noga på olika fösäkrings alternativ. Lycka till.På BUPA kan man försäkra sig livet ut men har för mig att man måste teckna sin första försäkring innan 50 och sen vara försäkrad hos dom hela tiden utan avbrott.
Har fått offert från AXA nyligen 625 US $ / månad. Men bra täckning och ingen åldersbegränsning.Dessa är stora på marknaden
https://www.axapppinternational.com/en/health-and-country-info/thailand/
45 dagar resterande 4,5 månader kostar 9000 kr caStupstocken, hemmet
Allvarligt om man reser halvårsvis fungerar väl hemförsäkring med förlängt reseskydd.
Stämmer säkert med 60 jag är inte 100 på vad gränsen går för att få försäkra sig livet ut.Jonas, jag tecknade Bupa för mig och frugan, det var innan jag fyllde 60år, där gick gränsen då. Om den har ändrats kan jag inte svarapå, tyvärr. Råkade ut för en ryggskada akut här i Thailand nyligen, som måste opereras akut. Använde mig av Bupa, den gäller tydligen, när man läggs in och när man skrivs ut. operationen gick på 350,000 thb, jag betalade 150.000 vidutrskrivningen, men fick tillbaka 125,000 vid första återbesöket. Så det var OK för min del, hade kunnat åkt till Sverige, men kunde ej riskera att hamna i en vårdkö!!! Så jag uppfattar Bupa som OK, men man måste kolla noga på olika fösäkrings alternativ. Lycka till.