Resetips

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

stridkvist

Gäst
Hejsan, jag skulle vilja ha in tips till min resa till Thailand jag och en kompis har tänkt göra i höst 2-3 månader. Jag har varit i Thailand en hel del förut, men inte min reskompis. Dom ställena jag har besökt är Ao Nang, Kata Beach, Karon Beach, Patong, Bangkok, Koh Lanta, Phi Phi ( Med risk för att jag har glömt bort något ) Jag vill alltså ha tips på hur jag ska lägga upp den här resan, vilken ställen vi bör se, ungefärliga kostnader , saker att göra osv osv osv.. Tips av alla dess slag! Budget är inga större problem för min del, jag har pengar men kräver inget lyx. Men hur mycket ska jag räkna på att allt går på när jag berättar för polaren ?

Tack på förhand.

Hejsan,

Stort ämne att svara på men har man några månader på sig så hinner man med en del utan att stressa. Jag skulle dela upp semestern i upplevelse, festa och vila.
Skulle starta i bkk med nästan inget bagage alls och tillbringa 3-4 dagar i stan för att semesterekipera sig, kolla in några sevärdheter, gå på schyssta klubbar och bara åka runt. t.ex hyra longtail på floden(garanti rip off men kul att ha gjort), bangkok by bike, fiske i den där dammen där man kan få riktiga fetingar, strosa runt på kao san road och festa till på kvällen, ta sig till RCA gatan/orna och lyssna på bra livemusik tillsammans med thaiare.
Sen skulle jag nog ta mig till ett lugnt och trevligt första ställe t.ex Koh Samet och bara hänga i en eller två veckor. Sen är det väl dags för lite action....Ta er till Koh Samui( Koh phangan gillar jag, lite lugnare men man kan ju alltid köra en fullmoonparty) eller Phuket för party. Därefter kan man tillbringa nån vecka med att t.ex skaffa sig ett dykcert eller bara snorkla på koh tao eller similian öarna. Efter det så är det nog dags för ett party eller visarun. VISARUN: Jag skulle ta en trip till kambodja och kolla i Ankor wat, flodbåt ner till huvudstaden och sen tillbaks till Thailand och då till Koh Chang och där köra lite combo med party, öluffning och bara vara. PARTY: Ta en sväng till Pattaya, som har mera att erbjuda än bara sex....Spelar ni golf så är det ett riktigt bra ställe, se då till att ni blir medlemmar i Pattaya sportsclub så att ni får rabatter på green fee och sjukvård.

Delar ni på boende så kan ett riktmärke inklusive alla resor och en del upplevelser vara cirka 7-800 svenska per dag. Phuket och Koh Samui är ganska dyra ställen men väldigt trevliga.

Bon Voyage.

Bond,

Jag tycker ditt tips till striden var utomordentligt bra :thumbsup: :thumbsup

"stridkvist " sa:
Hejsan, jag skulle vilja ha in tips till min resa till Thailand jag och en kompis har tänkt göra i höst 2-3 månader. Jag har varit i Thailand en hel del förut, men inte min reskompis. Dom ställena jag har besökt är Ao Nang, Kata Beach, Karon Beach, Patong, Bangkok, Koh Lanta, Phi Phi ( Med risk för att jag har glömt bort något ) Jag vill alltså ha tips på hur jag ska lägga upp den här resan, vilken ställen vi bör se, ungefärliga kostnader , saker att göra osv osv osv.. Tips av alla dess slag! Budget är inga större problem för min del, jag har pengar men kräver inget lyx. Men hur mycket ska jag räkna på att allt går på när jag berättar för polaren ?

Tack på förhand.

Där har du oxå en bra anledning till att åka till thailand ;)

Lysande tips, tack. Där har jag defentetivt en bra grund att bygga resan runt! Vi spelar golf båda två, jag mycket och han lite. Men golf är något vi skulle vilja göra på resan. Ursäkta för sent svar på dina lysande svar B-tung. :)

"stridkvist " sa:
Lysande tips, tack. Där har jag defentetivt en bra grund att bygga resan runt! Vi spelar golf båda två, jag mycket och han lite. Men golf är något vi skulle vilja göra på resan. Ursäkta för sent svar på dina lysande svar B-tung. :)

Japp B-tung är en klippa..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp