Risker med dejtingsajter

Tjejen var, vad jag förstår, från Cebu Filippinerna så engelska borde väl inte vara några problem.

Visst bör man säkert vara lite försiktig ibland men kanske inte ska börja förhöra alltför hårt och snabbt. Ta inte allt för seriöst, man blir inte gift bara för att man snackar med varandra på Internet så ekonomiska skyldigheter osv går självklart bort. Om tjejen börjar kackla "I luuv u" alltför snabbt så kanske man bör gå ta sig en snabb titt i i spegeln när man går på muggen för att få lite perspektiv på sin egna bländande karisma :)
Känns det bra så snacka vidare, närmare info kommer med tiden om man inte hinner döda allt med misstänksamhet först förstås.

Är man inte intresserad av något framtida förhållande bör man även respektera andra och låta de veta detta redan i profilen naturligtvis. Andra har ju också förmåga till känslor och utnyttjande åt ena eller andra hållet visar tydligt dåligt omdöme, egoism/empatilös och seriöst låg kvalitet.

Känns det inte ok så är det väl bara att lägga ner vidare konversation. För mig känns det osunt desperat att börja skicka pengar till någon man aldrig träffat, är det någon småsumma till födelsedag eller annat på eget bevåg så är det väl inga problem med det förstås.
Uppenbart finns det folk som blir lurade/blåsta, händer även thailändskor vilket man förstår då väldigt många är ganska naiva i jämförelse med svenskor, så låt även magkänslan styra. Gissar att en del som blir "lurade" faktiskt kände detta på sig men ansåg potentialen var värd risken, obs min egen ovetenskapliga åsikt. I annat fall borde de sättas under förmynderi :)

/ SatanG
Klockrent inlägg.:thumbsup: Detta tycker jag att trådskaparen ska ta till sig.:wai:. Sen så tycker jag att han ska fortsätta skriva här, och berätta hur det fortlöper... Väntar med spänning.;)

Risker.
Gonorre ( har väl många haft);)
Syfilis mm.när man väl träffar och hon eller du inte vill ha kondom på.
en förtroende fråga kanske
Ekonomiskt.
Två som jobbar;)

Gonorre eller syfilis har jag aldig haft är det ett måste för att skriva här
Inte jag heller men det har väl ingen sagt. @Galten delar janske med sig av egna erfarenheter. Det finns värre saker man kan drabbas av än nämnda sjukdomar om man inte är försiktig. Den farligaste är förmodligen Gula febern. ;)

Hej

Några erfarenheter ifrån dejtingsajter har jag inte alls, men några råd inför förhållanden kan man ju alltid försöka ge.

Enligt mig ökar risken för trubbel och misslyckande i takt med åldersskillnaden, skiljer det flera generationer är förhållandet nog dödsdömt, har man rimliga krav på sin partner och en ärlig syn på sig själv finns det nog förutsättningar för förhållanden jorden runt, sen ska man nog inte spela rik eller inta någon roll utan vara den man är ifrån början.

Enligt mig bör man även försöka bli vän med familjen som ofta har stor betydelse i Asien, man bör väl också vara medveten om att man gifter sig med familjen och inte bara flickvännen om det går så långt.

Lycka till.

Mvh isan lover

Hej

Några erfarenheter ifrån dejtingsajter har jag inte alls, men några råd inför förhållanden kan man ju alltid försöka ge.

Enligt mig ökar risken för trubbel och misslyckande i takt med åldersskillnaden, skiljer det flera generationer är förhållandet nog dödsdömt, har man rimliga krav på sin partner och en ärlig syn på sig själv finns det nog förutsättningar för förhållanden jorden runt, sen ska man nog inte spela rik eller inta någon roll utan vara den man är ifrån början.

Enligt mig bör man även försöka bli vän med familjen som ofta har stor betydelse i Asien, man bör väl också vara medveten om att man gifter sig med familjen och inte bara flickvännen om det går så långt.

Lycka till.

Mvh isan lover
Bra råd där. Men åldersskillnaden behöver inte vara något problem, det skiljer 27 år mellan mig och min älskade hustru och vi har varit ett lyckligt par i drygt 10 år nu. Att bli vän med familjen är en förutsättning, det är jag övertygad om.

Bra råd där. Men åldersskillnaden behöver inte vara något problem, det skiljer 27 år mellan mig och min älskade hustru och vi har varit ett lyckligt par i drygt 10 år nu. Att bli vän med familjen är en förutsättning, det är jag övertygad om.

Hej

Det finns ju som vanligt inget facit och allt är möjligt, men rent generellt kan man nog säga att riskerna ökar med en väldigt stor ålderskillnad, en generation emellan funkar nog men jag har sett många exempel på när falanger har gift sig med så unga tjejer att der kunde vara barn eller barnbarn som har misslyckats.

Mellan mig och frugan skiljer det 17 år vilket också är mycket, men ännu har det fungerat och vi träffades ju för 20 årsedan.

Mvh isan lover

Jag har använt dejtingsidor ganska mycket, inklusive i Thailand. Det är naturligtvis svårt att veta vilken motivation och plan som främlingar på internet har, men som du sa bör du ta ett Skype-samtal först och låta magkänslan avgöra. Det borde vara ganska enkelt att avgöra om hon faktiskt är intresserad av dig. :) Lycka till!

Tillbaka
Topp