Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Roffe, håller med övriga skribenter.
Var så aktiv som möjligt med att få remiss osv, självläka när man har sån smärta är fasiken i mig en skymf >:(

Så ut och börja jaga dom som kan hjälpa dig med en blåslampa.

Krya på sig vet ja!

"Rolf " sa:
Hej igen. Är nu i Sverige bland snödrivor och minusgrader.
Det blir ju aldrig som man tänkt sej här i livet ???
Det visade sej att jag har fått ett diskbråck mellan 6'e och 5'e nackkotan.

Har varit till husläkaren som remitterade mej till en ortoped som jag ska till på Ons.
Det kommer inte att bli så mycket skrivet här på ett tag, för värken är inte att leka med.
Tummen och pekfingret är bedövade, höger armen värkar som fan.
Men har lyckats fått några dunder piller så jag kan sova lite på nätterna.
Detta är pest.
Tyvärr så får det troligen läka av sej själv, det kan ta upp till att halvår. Passar inte alls in i planeringen med en ny kåk som det är tusen saker som ska göras.

Men vi lever och ser tiden an.
Det är svårt att sitta med armarna framåt och skriva på datorn så jag hör av mej de gånger som det känns skapligt.
Rolf
Ja du Rolf ,det är inte lätt att göra tusen saker om man har ont.
Jag får väl komma och hjälpa dej.Vecka 20 ser bra ut.Det kanske kommer fler chai mai vänner och hjälper till? Vem vet.
Krya på dej.

"legolas " sa:
Med tanke på ditt avatar-namn EGOBOY... Brukar du spela på V75??? Om så... vill du vara med i vår V75 tävling när den startar om igen??????
Hör av dig..... gnägg gnägg....
legolas
Tyvär legolas kan inget om hästar.Såg ditt namn "legolas"då tänkte jag på Egoboy blir bra.Två stora hästar på den tiden.

Tack alla ni, känns alltid bra med lite tycka synd om :)
Saken är den att jag redan är opererad i nacken, kotorna 3,4,5,6, är stelopererade.
Skulle jag nu ta och stel operera 7'an och 7'an så skulle det påverka huvudets rörelse i sidled för mycket för att vara bekvämt.
Lite kul med den operationen som jag gjorde, kom in och det var dags.
Doktorn ( som jag förövrigt var bekant med) berättade vad som skulle hända.
Du kommer att ligga på rygg ??? jamen det är ju nacken. Nä det var för riskabelt att gå in bakifrån då alla närvbanor ligger så samlade, så man skär hålet i halsen och petar undan allt som är i vägen, strupen osv. Sen knackar man bort en benbit från höften och sätter fast mellan kotorna.
Det är ju det som är orsaken till att belastningen på disken mellan 6'an och 7'an blir större och jag inte har tänkt på att va lite försiktig med var jag gör.
Det är ju inte en helt riskfri operation. Ett litet fel grepp och man blir förlamad någonstans. Den som var mest nervös då var nog min förra fru som är operations sköterska för hon visste vad som kunde hända :-\
Så jag är lite kluven. Får se vad ortopeden säger. Magnet eller datortomografi är inga problem att få om det skulle behövas.
Tack Egoboy, känns tryggt att du/ni finns, du är en klippa i nödens stund :wai:
Återkommer med ortopedens utlåtande.
BRB Rolf

Jag önskar dig verkligen lycka till med tillfrisknandet och hoppas allt går bra.
Som någon sa, vi drabbas alla av någonting när vi blir äldre och det kunde ju varit värre!

Hoppas få se dig här i Thailand i höst!

//Martin

Jag gör inte som Kycklingen men tänker på dig och håller tummarna för att allt blir bra och att ni kommer fram till rätt beslut om åtgärder. God bättring Rolf, du är värd all framgång i detta. :wai:

Lycka till nu, och hoppas allt blir till det bästa. Det är ju röven att det ska kukas med ryggen

Sent from my Iphone
using Tapatalk

Hej igen.
Ska nu iväg och ta en magnet röntgen, en remiss ät skickad av en ortoped som jag va hos. Ska ringa till sjukhuset och tjata lite så att dom snabbar på.
Gillar inte att ligga i den kameran det är ett jädra knattrande hela tiden.

Men det finns ljusglimtar också, när vi kom hem så kollade frugan våra konton och det visade sej att vi vunnit på Postkodlotteriet :) så det blev en ny disk och tvättmaskin som kommer i dag.
Sen ska köksluckorna in på lackning och nya bänkskivor ska beställas.
Så har jag lyckats spåra upp en innerdörr som ska passa till sovrummet. Tidigare ägare har tagit bort alla dörrar i huset, det gör väl inget utom till sovrummet, frugan sover lite lägre än jag.

Har börjat vänja mej vi värken, det värsta just nu är att fingrarna på höger handen domnar bort. Jädrit irriterande.
Solen skiner och snön smälter så det går väl åt rätt håll.
Annars så lever vi väl och ska ringa Peter på Jorden och fixa biljetter till hösten :D :D

Hej igen!
Nu har jag varit hos ortopeden och fått svar på magnetröntgen.
Det visade sej att jag har ett litet diskbråck mellan 3'e och 4'e kotan och en förträngning mellan 6'e och 7'e. Kotorna 4 till 6 är ju stelopererade.
Men som jag sa till honom det blir sakta bättre. Inte så att man märker nåt dag till dag men tänker man tillbaka så märks det.Så domen blev att blir det inte värre så får jag leva med det.
Annars så går renoveringen av kåken sin gilla gång. Köket är kllart taket är fixat så att det inte uppstår någon läcka trädgårdslandet är uppfräst och väntar på att potatisen ska ner.
Annars så händer det inte mycket av intresse ännu. Ska väl boka biljetter till i början av Okt, måste ju kolla hur kentbra sköter sej :D så vi slipper skämmas ner på vår hörna :-\
Så var det med det. Hat gott Rolf

"Rolf " sa:
Hej igen!
Nu har jag varit hos ortopeden och fått svar på magnetröntgen.
Det visade sej att jag har ett litet diskbråck mellan 3'e och 4'e kotan och en förträngning mellan 6'e och 7'e. Kotorna 4 till 6 är ju stelopererade.
Men som jag sa till honom det blir sakta bättre. Inte så att man märker nåt dag till dag men tänker man tillbaka så märks det.Så domen blev att blir det inte värre så får jag leva med det.
Annars så går renoveringen av kåken sin gilla gång. Köket är kllart taket är fixat så att det inte uppstår någon läcka trädgårdslandet är uppfräst och väntar på att potatisen ska ner.
Annars så händer det inte mycket av intresse ännu. Ska väl boka biljetter till i början av Okt, måste ju kolla hur kentbra sköter sej :D så vi slipper skämmas ner på vår hörna :-\
Så var det med det. Hat gott Rolf

Detsamma Roffe, roligt att höra ifrån dig. Nu får vi se till att hålla tummarna så att den gamla ryggen repar sig - Det är ju ändå bara en tråd som röven hänger på! Om än en förbaskat öm sådan. :)

"Berralund " sa:
Detsamma Roffe, roligt att höra ifrån dig. Nu får vi se till att hålla tummarna så att den gamla ryggen repar sig - Det är ju ändå bara en tråd som gluteus maximus hänger på! Om än en förbaskat öm sådan. :)
Tack, Öm sa Bull det stämmer. Men det är väl som det är när gubben börjar bli gammal. Bitarna håller inte :) Skit skal man har fått att stoltsera med ::)

En långsam förbättring sker i denna gamla kropp :) som inte fattat att den ska va med i ett antal år till.
När hjärnan är 25 blir det kortslutning någon stans :)
Förresten fick jag ett brev från Akkis här om dagen att jag skulle komma på ultraljuds kontroll. F@n tänkte jag har en hedersstund gått i baklås. Men jag har inte känt något :)
Nä dom ville kolla så att det inte var någon kärlkramp eller förträngning.
Och det såg alldeles lysande ut enl. sköterskan.
Trots att jag har rökt i ca 50år har enl alla tester som jag gjort det senaste året varit bra, lungor, kärl, hjärta osv.

Så när vi kommer ner till Mae Ramphung i Okt ska det vara städat och fint så att vi kan bjuda in vänner och bekanta så dom får känna på hur det är att leva på Thailands framsida.
Bla. Ledare och Glimtar är då välkomna, vi ska ha överseende med deras brister som säkert inte visar sej i denna underbara miljö :D :D :D

"ledarn " sa:
Så där ja....

Nu blev det ju nästan ett fint inbjudningskort av det hela.. :laugh: :laugh:

Detta år lär jag inte komma och hälsa på så du kan andas ut..
Du är så välkommen när det än blir. Förhoppningsvis kommer vi att tllbringa många vintrar där :afro: :afro:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp