Ryssland hackar....

Det gick en dokumentär om Putin på SVT för ett tag sedan, vet inte om den är kvar men den beskrev en del av spelet.

Mycket fulspel är det i Putins Ryssland, det mest flagranta är väl nedskjutningen av Malaysia Airline. Förmodligen ett misstag men ändå en lögn. Sedan har du spelet runt OS och det utbredda dopingfusket och kriget i Ukraina / Syrien / Turkiet. Inte mycket demokrati där.

Jag tror visserligen att USA gör vad de kan för att spä på men jag har väldigt svårt att lita på en så maktfullkomlig herre.
Jo men vad jag menar varför denna hetsen just mot Rysslan, du pratar om OS borde ju vart mycket större hets mot Brazilien och hur det gick till?

Jag skall gå ner och käka med frugans bror nu men jag återkommer i dom andra frågorna om krigsbrott som startats av nato länder senare om du vill, se om dom är bättre.

Jo men vad jag menar varför denna hetsen just mot Rysslan, du pratar om OS borde ju vart mycket större hets mot Brazilien och hur det gick till?

Jag skall gå ner och käka med frugans bror nu men jag återkommer i dom andra frågorna om krigsbrott som startats av nato länder senare om du vill, se om dom är bättre.

Frågar du mig så är all Nationalism av ondo, klart man skall få älska sitt land och sin kultur men när det börjar handla om makt spårar det snabbt ur.

Det har blivit tuffare klimat i världen än för 10 år sedan. Mycket tror jag ligger i att människor idag inte har förtroende för politiker och man röstar på en nationalistisk ledare för man vill protestera.

Åkesson är ju extremt skärpt och lyckas vända alla motgångar till segrar.

Om det bli ett nytt världskrig, vet inte, hoppas inte. De senaste 10 åren har mycket hänt i världen med globaliseringen, tog 20 år från internet kom men nu är det på väg att förändra världen. Detta spär på att folk känner sig obekväma med hur det alltid varit, skandaler rullar upp och förstoras etc ...

Vet inte vart jag vill komma men något måste till, är Trump rätt eller bara fel? Är diktatur rätt eller fel ...Är Putin rätt eller fel?

Tillbaka
Topp