Sa kaeo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Hejsan alla,

Jag undrar om vi har någon/några medlemmar med anknytning till Sa kaeo? Jag har själv lite anknytning dit och det skulle vara roligt att höra om det finns någon mer. /Ulle :wai:

Legolas,

Jag ber om ursäckt, Det riktiga namnet är förståss Sa Kaeo Men folket där kallar det oftast för just Sakeo

Tack för att du påpekade det... Jag har ändrat namnet. Rätt ska vara rätt ..Tack /Ulle

Legolas,

Sakeo eller Sa Kaeo ligger väldigt nära Kambodja gränsen, Det ligger alltså i östra Thailand.

En Thai-kompis äger en förskräckligt massa mark där, och han har tjatat flera år på att när jag flyttar till Thailand så ska jag bosätta mig där.

Jag var där förra året, och det är väldigt fint där plus att havet är ju inte så väldigt långt bort om man har bil.

Ps. Jag provade att googla både Sa kaeo och Sakeo.. båda funkar

Närmare bestämt här:

Thailand_Sa_Kaeo.webp

"legolas " sa:
Bra där Ulle... relativt nära både till Bangkok och Pattaya/Jomtien... Det bästa av 3 världar.... sen också nära till att åka utomlands.... 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Jag tror att du blir en riktig lyxgubbe, bara du kommer loss ifrån Sverige...

Nått vidare lyxliv blir det nog inte med min förväntade pensionspeng.. Men jag kräver inte så mycket ;)

Men visst är det skönt att ha lite planer rörande framtiden. Men man vill ju inte bli sittande i någon liten by utan någon somhelst
Kontakt med likasinnade.. (Jag har till och med en liten ritning på ett hus) JA JAG vet att drömmar spricker och ändras.. men sittande här i kylan i småland, är just drömmar allt jag har :D

Så du må tro att jag är avundsjuk på er som redan bor därnere. /Ulle

"ulle " sa:
Hejsan alla,

Jag undrar om vi har någon/några medlemmar med anknytning till Sa kaeo? Jag har själv lite anknytning dit och det skulle vara roligt att höra om det finns någon mer. /Ulle :wai:
Först trodde jag det var en maträtt :)
men nu ser jag att det var "Bambuprovinsen". Jag hade för mig att den hette något på C, men jag hade rört ihop det.

Är det där "Las Vegas" ligger vid gränsen Thailand-Kambodja eller är det mer åt nordost?

"legolas " sa:
Bra där Ulle... relativt nära både till Bangkok och Pattaya/Jomtien... Det bästa av 3 världar.... sen också nära till att åka utomlands.... 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Jag tror att du blir en riktig lyxgubbe, bara du kommer loss ifrån Sverige...
Det SÄMSTA menar du väl?... :)
Det är ju mycket trängsel och köer redan i en enmiljonsstad som Stockholm. Bangkok har mer folk än HELA Sverige ihop...

Jag har aldrig varit i "Bambuprovinsen", men den kan nog vara OK även för mig. Prachinburi är t o m närmare Bangkok, och där finns det fina områden, men den stora Nationalparken ställer till det, för där får faranger knappast bygga :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp