satans jävla as

Snålpelle:pdu kunde väl öppnat artikeln;)
Men håller med dig. Finns gott om svin där en viss del borde avlägsnas från kroppen:mad:

Tyvärr en betalartikel men kanske bra då man förstår innebörden och gör mig så förb**d. Jag träffade en man för några år sedan i Thailand, han var skum och hans story gick inte ihop. När jag googlade honom var han en sparkad polis som misshandlat sin fd thaifru som tillslut lyckats fly till Norge.

Anteckning 2020-04-26 102244.jpg

Boonsri flyttade till Sverige för kärleken – då började terrorn

Finns också svin bland thai som hittar på historier och ställer till det rejält för männen. Besöksförbud, utmålade som kvinnomisshandlare och får inte träffa sina barn om inte soctanten är med.

Därtill finns det ju massor av damer som lurar män både på nätet och på plats i Thailand i Sverige. Lurar av dem hela deras livsverk.

Så nog finns det dåliga människor av båda sorterna.

Historier som bara redovisar en sida har jag lite svårt för, då jag generellt vet att sanningen normalt sett är någonstans mitt emellan två olika berättelser om samma händelse.

jo jag är snål (så jag får pengar över att åka till thailand varje vinter 5555)
såg bara rubriken å kunde inte låta bli att reagera,
jag har jävligt svårt för mansgrisar som behandlar sina fruar som slavar
Ja det e för jävligt det där! Men hur stoppar man dessa amöbor?

Finns också svin bland thai som hittar på historier och ställer till det rejält för männen. Besöksförbud, utmålade som kvinnomisshandlare och får inte träffa sina barn om inte soctanten är med.

Därtill finns det ju massor av damer som lurar män både på nätet och på plats i Thailand i Sverige. Lurar av dem hela deras livsverk.

Historier som bara redovisar en sida har jag lite svårt för, då jag generellt vet att sanningen normalt sett är någonstans mitt emellan två olika berättelser om samma händelse.
Men "Eksprässen" älskar att skriva ner svenska män! Kanske det bara sitter kvinnor på kvar på den blaskan?

Håller med om det.

Sedan tycker jag, att det lukter lite "sensation" i ordvalet:

"Expressen har talat med unga kvinnor som ”importeras” till Sverige. Vissa så systematiskt att männen regelbundet byter ut kvinnorna."

Kan man verkligen det "regelbundet" ?

Med tanke på, att det dröjde två år för Migrationsverket att handlägga min frus ansökan är det kanske inte så enkelt.
Sedan tror jag också, att det blir svårare att importera fler kvinnor, då Migrationsverket väl kan se, vilka män som tidigare har "importerat"

I detta innläg tar jag inte ställning till den aktuella sak, det kan såklart mycket väl vara som skriven.

Håller med om det.

"Expressen har talat med unga kvinnor som ”importeras” till Sverige. Vissa så systematiskt att männen regelbundet byter ut kvinnorna."

Med tanke på, att det dröjde två år för Migrationsverket att handlägga min frus ansökan är det kanske inte så enkelt.
Sedan tror jag också, att det blir svårare att importera fler kvinnor, då Migrationsverket väl kan se, vilka män som tidigare har "importerat"

I detta innläg tar jag inte ställning till den aktuella sak, det kan såklart mycket väl vara som skriven.
Jag kan inget säga om regelbundenheten och hur stort det är.
På den tiden jag bodde i Stockholm hamnade jag då och då på Thailändska Tigerna på Hornsgatan.
Där har jag inte bara en gång träffat Svenska män som gör på det här sättet. De har en rejält taskig attityd till kvinnor överlag, trots det är gift men en kvinna, flörtar de vilt med andra thaikvinnor där, kräver av sin fru att de skall hjälpa honom få den kvinnan (eller mannen, Katoyen).
Så dom de själva talar när jag talar med dem, säger de att det är upp till kvinnan acceptera detta och gör hon inte det är det bara att slänga henne och skaffa en ny, där eller åka till Thailand och hämta en ny.
De säger att thailändska kvinnor vet det är så här och accepterar detta.
Det är min erfarenhet från ett antal svenskar jag talat med.
För mig känns den attityden rejält dålig.

Men hur du än vänder på det så är gubbsen i båda lägen korkade.

Korkade är väl lite elakt även om jag håller med om att folk bör ha lite egen överlevnadsinstinkt. Sen brukar vare sig gubbar eller kärringar slå eller vara svin från start utan det smyger sig på i takt med att offrets frihet begränsas och den sociala kontakten minskar. I alla fall i min erfarenhet som tyvärr är större än jag hade velat då jag fått köra en del till både sjukhus och polis genom åren. Har även svin inom släkten som aldrig skulle släppts ut från psyket.

Allt för många skrattar åt gubbar som råkar illa ut men det är sällan någon frisk människa drar på smilbanden när en kvinna drabbas.

Håller med om det.

Hej

Tyvärr är det nog ändå så att det går att bjuda hit nya kvinnor gång på gång, dessutom ibland ifrån olika länder, det råder nog ingen tvekan om att en del män kan sägas ha satt detta i system, kvinnorna som oftast är här på besök är ju helt beroende av mannen, det är han som står för boendet, han som har pengar och när han tröttnar på henne är vistelsen över.

Jag och frugan har ju stött på en del Thailändska kvinnor genom åren i såna här situationer, försökt hjälpa dessa och vi har även besökt några som hade sökt skydd på kvinnojourer så jag tror inte att detta är så ovanligt som man kanske tror.

Mvh isan lover

Tror inte att det är vanligare att män i Sverige lurar Thaikvinnor än att kvinnor i Thailand lurar svenska män.
Men den historien säljer inte lika bra.
Jag har träffat sådan kvinnor också, eller snarare min fru berättar för mig hur hennes väninnor som är med svenska män är. Så du har helt klart en poäng här.
Kvinnorna säger ungefär så här till min fru, det enda jag vill är att gifta mig försöka få mannen att betala så mycket som möjligt och och annat för familjen och mig i Thailand, sedan skilja och begära bodelning, hitta en ny man och pressa honom.
En när bekant som mun fru klippte bort från sitt kontaktnät var prices igång med att försöka övertala sin man att sälja sitt hus för att investera i Thailand och flytta ned, Väl i Thailand kommer hon skilja sig och kasta ut honom.
Kvinnan själv säger att hon är snygg (hon är inte snygg, men har precis köpt sig nya tuttar) och att hennes gamla man själv borde fattat att hon inte vill ha gammal ful man, bara hans pengar.
Vi mådde dåligt av hennes skitsnack så vi klippte. Hon heter dock Noy och var verksam i södra Stockholm och Södertälje.

Hej

Tyvärr är det nog ändå så att det går att bjuda hit nya kvinnor gång på gång, dessutom ibland ifrån olika länder, det råder nog ingen tvekan om att en del män kan sägas ha satt detta i system, kvinnorna som oftast är här på besök är ju helt beroende av mannen, det är han som står för boendet, han som har pengar och när han tröttnar på henne är vistelsen över.

Jag och frugan har ju stött på en del Thailändska kvinnor genom åren i såna här situationer, försökt hjälpa dessa och vi har även besökt några som hade sökt skydd på kvinnojourer så jag tror inte att detta är så ovanligt som man kanske tror.

Mvh isan lover

Håller med Hanif Bali i hans uttalande i frågan. En vandelsprövning bör göras innan man får lov att ta hit någon.

Jag har träffat sådan kvinnor också, eller snarare min fru berättar för mig hur hennes väninnor som är med svenska män är. Så du har helt klart en poäng här.
Kvinnorna säger ungefär så här till min fru, det enda jag vill är att gifta mig försöka få mannen att betala så mycket som möjligt och och annat för familjen och mig i Thailand, sedan skilja och begära bodelning, hitta en ny man och pressa honom.
En när bekant som mun fru klippte bort från sitt kontaktnät var prices igång med att försöka övertala sin man att sälja sitt hus för att investera i Thailand och flytta ned, Väl i Thailand kommer hon skilja sig och kasta ut honom.
Kvinnan själv säger att hon är snygg (hon är inte snygg, men har precis köpt sig nya tuttar) och att hennes gamla man själv borde fattat att hon inte vill ha gammal ful man, bara hans pengar.
Vi mådde dåligt av hennes skitsnack så vi klippte. Hon heter dock Noy och var verksam i södra Stockholm och Södertälje.

Hej

Ja den här typen av kvinnor finns absolut och jag skulle tro att dom finns spridda över hela landet, avverkar gubbe efter gubbe och mjölkar dom på så mycket pengar som möjligt, känner till ett flertal exempel på detta och det tror jag att dom flesta gör.

Mvh isan lover

Det här är inte unikt för Thaikvinnor.
En Kinesisk kvinna var bosatt i Stockholm och hennes visering börjar ta slut.
En granne (Tysk men permanent bosatt i Sverige) och nära vän med hennes familj säger att han vill hjälpa henne genom att gifta sig med henne så hon får tillstånd stanna i Sverige.
Det blir självklart ingen kärlek utan hon är ute och viftar både här och där. Ett tecken på sådant här är ofta att kvinnor har mycket tid borta från sin man där hon "övernattar" hos vänner som det heter.
Nåväl, när tiden kom att hon fick sitt permanenta uppehållstillstånd meddelade hon att hon inte ville ha med den grannen att göra mer för det är inte hennes riktiga man och han är gammal.
När äktenskapsskillnaden går igenom dimper det ned ett till brev hos tysken, denna gång gällande bodelning. Hon kräver halva hans bostadsrätt och kapital.
Det blev en dyr affär att hjälpa sin grannes syster. Tacksamhet var vad han väntade sig, men fick tydligen något helt annat.

Tillbaka
Topp