SD MemoryCard

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Hej alla fenor pa teknik!

Jag kopte en HTC Incredible S i Rayong och har ju innan en Samsung, hur ar det mad MemoryCard, ar de standard sa att de gar att anvada i vilken telefon som helst.

Jag glomde datakabeln til min Samsung hemma i Sverige och jag har ju manga bilder dar och vill ha over dem i min nya telefon, for jag skall ge min gamla telefon till Lindas dotter hade jag tankt.

Eller finns det andra satt att overfora dem, har forsokt med Bluetooth, men det verkar som att det bara gar att overfora sms och kontakter. Eller passar alla sadana har SD MemoryCard i alla telefoner, i sa fall ar det ju inga problem!

Skulle ju kunna fora upp dem pa typ Picas och liknande med det kostar val skjortan antagligen.

Tips och ideer mottages med gladje!

Mvh Peter :wai:

Insayt kolla om du kan ta minnet från samsungen o lägga i htc för att se att de e samma sorts minne för de finns olika sorters minnen till dom olika fabrikaten tyvär ...... ;D

Annars gå in till en tele shop dom fixar de på en liten stund bara att gå över gatan o ta en Singa under tiden ;)

"glimten66 " sa:
Insayt kolla om du kan ta minnet från samsungen o lägga i htc för att se att de e samma sorts minne för de finns olika sorters minnen till dom olika fabrikaten tyvär ...... ;D

Annars gå in till en tele shop dom fixar de på en liten stund bara att gå över gatan o ta en Singa under tiden ;)

Jo, glimtan jag har tankt pa det, men du vet man har ju lite osaker, stoppar man i det i HTC och sa blir det korslutning eller liknande...hahaha, men jag skall ga till en shop har, Lindas dotter kanner henne och jag har gatt dit forut, fick ju fukt i Samsungen forra aret och de fixade phonen samt nytt skal och allt for 600 bath!

...och du, jag tar mig en och annan Leo ocksa, inte fel den heller ;D ;D

du e en ängel skål på dig

RIMG0537.jpg

"ledarn " sa:
Telefonerna har antingen Micro SD som är det vanligaste kortet nu för tiden.
Annars har dom M2 samma som Sony Ericson använder sig av...

Det kan inte hända någonting med telefonerna om det inte är samma sorts kort.
Du får helt enkelt inte in det i telefonen om det inte är samma sort.

Så ta ut det du har och prova sätt in det..

Jo, det star att det ar ett SD Card. Ok skall faktiskt kolla, tror att det passar faktiskt, annars far jag gora som Glimtan sager, ga och ta en ol under tiden och da Singha eller Leo, inte Chang, tyvarr Ledarn ;D ;D, Chang drack jag innan men, har trottnat pa blasket ;D ;D

"insayt " sa:
Jo, det star att det ar ett SD Card. Ok skall faktiskt kolla, tror att det passar faktiskt, annars far jag gora som Glimtan sager, ga och ta en ol under tiden och da Singha eller Leo, inte Chang, tyvarr Ledarn ;D ;D, Chang drack jag innan men, har trottnat pa blasket ;D ;D

Peter!

Har du tänkt på att du kan skicka all info. som sms el. mms till den andra telefonen eller som blåtand?!...

Jo-Be

"Jo-Be " sa:
Peter!

Har du tänkt på att du kan skicka all info. som sms el. mms till den andra telefonen eller som blåtand?!...

Jo-Be

Jo, vi forsokte med "bluetooth" men den hittade inte min gamla telefon eller sa ar det ju jag som inte vet hur det funkar. Men MMS, fan det ar ju bilder pa 1 mb att skicka sa stora bilder med MMS, blir val svart, ar ju en 20-30 bilder.

Gumman ar just nu pa vag till butiken, ,sa fixar sakert det pa ett kick, jag har ju semester nu och orkar inte lagga nagon storre energi pa saker och ting, nar ma kan ga genvagar som inte kostar nagot ;D

Jag far satta mig ner och lara mig lite om sadana har grejer nar jag kommer hem i lugn och ro :D

Men tack i alla fall alla ni som kommit med tips!

Jag gillar i alla fall min nya telefon, har ju vadret nar jag slar pa telefonen och just nu finns det visst risk for regn och da faller det droppar i skarmen samt en vidrutetorkare som gar gram och tillbaka ;D ;D, vilka grejer de hittar pa nu for tiden ;D

Ja, tack alla en en gang och tack till Ledarn, jag gjorde som du sa, tog ut kortet i den gamla kollade med det i HTC:n och det var samma ScanDisk, alltsa SD. Satte in det i HTC:n, forde over filerna till laptopen och sedan over till det nya kortet pa HTC:n sa var det klart.

Fan att man skall vara sa radd for tekniken ibland, hon i shoppen hade ju ingen susning, hon saljer ju bara billiga welcome, blueberry och annat skrap...hahahah.

"ledarn " sa:
Vad enkelt det är ibland....... :laugh: :laugh:

Själv har jag hela gårdagskvällen och en tid nu på förmiddagen suttit med dotterns IPAD och försökt att klura ut den...
Har aldrig använt någonting ifrån Apple tidigare..

Kan väl säga så här så långt: ITunes far åt h....lvete.... !! Vilket tråkigt program... (Media player rockar) :reta:

Ja, det ar ju sa, jag tankte att fan kanske man sabbar hela telefonen det forsta man gor och sa var det sa enkelt, men man lar sig hela tiden nagot nytt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp