Sichon

Åker till huset 21 januari
Byggde huset 05 så det har varit med några år nu..
Soien in till mig..
Skickar på lite mer sen..
Christian

PICT0174.JPG

P1010901 (2).JPG

Jag har aldrig varit i Sichon, men för någon dag sen var jag i Khanom. Väldigt vackert om man kör kustvägen söderut. Det måste bli en ny resa hit.

Atom de gillar ju risråttorna däruppe...jag har oxå ätit dem grillade o det går äta, smaken är helt ok men när de hackar dem i småbitar med ben o allt då går det fan inte...
Allt går ju äta i thailand....
Christian

20190209_182248.jpg

20220224_210133.jpg

20220205_165048.jpg

Jag vet, det äts även i vår by utanför Bangkok, även om det känns som att det mest är den äldre generationen som äter dessa lite mer exotiska rätter. Jag smakade risråtta för länge sedan och absolut inget fel, med en ansenlig mängd chilli och diverse örter smakar allt kött ungefär likadant.

Jag vet, det äts även i vår by utanför Bangkok, även om det känns som att det mest är den äldre generationen som äter dessa lite mer exotiska rätter. Jag smakade risråtta för länge sedan och absolut inget fel, med en ansenlig mängd chilli och diverse örter smakar allt kött ungefär likadant.
Jag tycker risråtta var helt OK när svärfar grillade sådan. Men den var inte sönderhackad, knaprig och lagom kryddad.

Tillbaka
Topp