Sicken tomte torsk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Långeman

Forumveteran
Hans Är det en av dina polare??

PATTAYA:--A 70-year-old German was arrested for overstaying his visa after falling in love with a Thai woman on whom he spent all his money.
Wolfgang Brandes was taken into custody by immigration police Jan. 29 after residents near Jomtien Beach’s Ron Po Market reported a foreigner acting strangely. They found Brandes wandering in the road.
His passport showed he had permission to stay in Thailand until Sept. 5, giving him a four-month, eight-day overstay.
Police said Brandes claimed he ended up overstaying because he had fallen in love with a Thai woman who had drained all his money, leaving him unable to return home. He said he’d been living on the streets since.

He will be deported back to Germany.

- See more at: http://www.pattayama...721#sthash.sju41X52.dpuf[/size]

tjäna polrn hure läget enna

Tror inte tysken har möjlighet att svara dig
Laos 011.JPG

Verkar som om man kan skylla vad som helst på att man blivit sol o vårad... Ska säga det till Polisen att xet har tagit min hjälm, o ja har inte pengar att köpa ny...

2005 när någon snodde min hjälm, så åkte jag på en bot för att inte ha hjälm på huvudet det kostade mig 500Thb, så nu har priset gått ner, cooolt!! :cool:

Så här gör jag, betalar aldrig en spänn på plats, tar det på polisstationen senare. Thai KKet kan dom ha där ett par månader, vill snuten se kket nån gång, e det bara att vifta med böteslappen så får du åka vidare.
I bangkok och Udon har jag aldrig betalat mer än 100B, nu sist i Pattaya va det lite mer kanske 400 minns inte ?

I Nongkhai va det alltid frugan som betalade boten på stationen,och det slutade med att snuten ville ha hennes nummer o han sa att lagen säger att han måste ta emot 100B, han kunde inte skriva av det gratis...

Detta trick funkade lika bra på stationen i Bkk, med nya frugan, antar att mina kvinns ser bra ut..? Det gäller bara att förbereda med att ta med ett nummer till en desperat vännina så blir det kanske en win win situation.

Ja har blivit stannad av ensam-visidan av vägen jobbande snutar, dom e bara golddiggers o skriker högt av glädje när dom stannar mig o ser att det e en farang... Dom blir inte lika glada när jag inte blir ett dugg skraj och kan avfärda deras påhittade hot på deras eget språk.. detta har hänt ett par gånger, en sa att jag stressade o skulle betala böter, han fick bara ett skratt o ja sa nehe du det gjorde ja inte alls..

En annan vägspärr kom på att jag körde en bil utan betalt skatt, ja sa det va inte min bil och hade ingen aning, ja hade bara en hundring på mig och hela delegationen blev med på att det fick väl räcka med det då.

En till ensamjobbare, kom på något med kanske skatten, o han ville ha mutor, så han fick en sedel jag hade över från något arabland jag mellanlandat i, så det blev ingen öl t gubben den kvällen, iaf inte med mina pengar...

Har vart med om hur mycke som helst när det gäller detta

Så här gör jag, betalar aldrig en spänn på plats, tar det på polisstationen senare. Thai KKet kan dom ha där ett par månader, vill snuten se kket nån gång, e det bara att vifta med böteslappen så får du åka vidare.
I bangkok och Udon har jag aldrig betalat mer än 100B, nu sist i Pattaya va det lite mer kanske 400 minns inte ?

När det gäller ensamma snutar på vägkanten, så brukar jag titta åt andra hållet, och bara gasa. inget händer mer än att han tittar långt efter mig.

I Nongkhai va det alltid frugan som betalade boten på stationen,och det slutade med att snuten ville ha hennes nummer o han sa att lagen säger att han måste ta emot 100B, han kunde inte skriva av det gratis...

Detta trick funkade lika bra på stationen i Bkk, med nya frugan, antar att mina kvinns ser bra ut..? Det gäller bara att förbereda med att ta med ett nummer till en desperat vännina så blir det kanske en win win situation.

Ja har blivit stannad av ensam-visidan av vägen jobbande snutar, dom e bara golddiggers o skriker högt av glädje när dom stannar mig o ser att det e en farang... Dom blir inte lika glada när jag inte blir ett dugg skraj och kan avfärda deras påhittade hot på deras eget språk.. detta har hänt ett par gånger, en sa att jag stressade o skulle betala böter, han fick bara ett skratt o ja sa nehe du det gjorde ja inte alls..

En annan vägspärr kom på att jag körde en bil utan betalt skatt, ja sa det va inte min bil och hade ingen aning, ja hade bara en hundring på mig och hela delegationen blev med på att det fick väl räcka med det då.

En till ensamjobbare, kom på något med kanske skatten, o han ville ha mutor, så han fick en sedel jag hade över från något arabland jag mellanlandat i, så det blev ingen öl t gubben den kvällen, iaf inte med mina pengar...

Har vart med om hur mycke som helst när det gäller detta

Korrekt , enligt min vän på turistpolisen så är det inte olagligt att smita från en kontroll , dvs bara köra och som Lången säger vända på huvet , man kan ju vara hörselskadad och inte höra deras djäkla visselpipa:)

Inte olagligt men kan ju få andra konsekvenser såg 2 farangtjejer för några månader sen på Thapraya som inte stoppade.
Satt ju civilare på moppar i kontrollen var full fart efter och omild prejning som kunde gått illa.

ja har man inte råd att betala böter någon gång ibland, kan man ju bara följa lagen istället, fritt val. Att va med om en mc-jakt e inte min grej.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
3
Visningar
645
A

Tillbaka
Topp