magunnar
Forumveteran
Ja, jag tror detVi mjukisar verkar vara en sällsynt art här bland hårdingarna![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tror detVi mjukisar verkar vara en sällsynt art här bland hårdingarna![]()
1. Du måste veta vad du verkligen vill. Letar du efter sann kärlek på lika villkor? Letar du efter en brud att visa upp för din omgivning? Letar du efter någon som passar upp dig på dina villkor? Annat..? Det är ditt bekymmer men för din egen skull och din tänkta kvinna va ärlig mot dig själv och till henne.
2. Var tydlig mot din kvinna om vad dina intentioner är! Gör du inte det så borde du fråga din mamma om några lektioner i hyfs.
3. Utnyttja inte deras så ofta sämre ställning i form av 1:a och 2:a steget på Maslows behovstrappa. Dvs ett ja kanske är egentligen ett ... "okey..jag får väl gå med på det så jag kommer vidare..."
4. Respektera och visa respekt för din flickvän och hennes familj. Gör du inte det så är du looser redan innan ni blir ett par.
5. Läs på och prata mycket med din flickvän så du förstår den thailändska kulturen. Visa förståelse men det betyder givetvis inte att du samtycker om allt. Men kunskap ger dig bättre argumentation.
6. Förklara din ståndpunkt/kultur eller vad du vill kalla det
7. Du måste prata med respekt och förståelse och förklara vad du kan och inte kan göra. Gör detta tidigt i relationen!! Var tydlig men på ett vänligt och respektfullt sätt!
8. Det finns givetvis kvinnor med ett utstuderat mål att till varje pris komma till en rikare värld...Har du läst på punkterna ovan så blir det ganska lätt för dig att på ett respektfullt sätt förklara. Tack men Nej Tack! ..och gå vidare.
Ny till tråden....
Jag tar inte ställning till om någon ska betala eller inte betala, jag tar ställning till att vi män oavsett vad vi söker så visa att du är en bra man som visar respekt och förståelse mot andra människor i allmänhet och kvinnor i synnerhet. De är inga handelsvaror. Följ råden ovan och du kan göra dina egna beslut tillsammans med din underbara kärlek om Sin Sod.
Jag blir så glad när jag ser en farang med en thai där kärleken är så tydlig, lika ledsen blir jag när man ser en farang gå två meter före en snabbtrippande stackars tjej som bara försöker överleva.
Jag själv då....jag försöker så gott jag kan att följa mina egna råd, inte lätt alltid att veta exakt vad man vill och hur långt man orkar gå för att möta sina egna önskningar i livet. Men respekt och hänsyn till människor det överger jag inte. Sin Sod...jag har varit tydlig att jag inte betalar, så de förväntar sig inget. Säkerligen kommer jag att köpa något till hennes mamma som hon verkligen behöver. Dvs förhoppningsvis min svärmor.
Och vem har inte det?Sinsod?
Är det något man måste el. skall betala???
Jag och min fru, jag behövde inte ösa upp en jäkla massa pengar för att gifta mig med henne.
Men under nu, X antal år gifta så har jag slantat upp lika mycket som en"Sinsod"...
Och vem har inte det?Men hon är värd varenda krona eller baht.
Jag vet inte om ni andra har hört den men jag hörde för några år sedan en djäkligt bra jämförelse på investeringar och kvinnor från en affärsman.
Jag kommer inte riktigt ihåg kontexten men det hela gick ut på att en sämre investering än en vacker kvinna får man leta efter, hon kommer garanterat att förlora i skönhet för varje år som går till skillnad från konstverk och guld som bara stiger i värde.
Beror ju på vem som tittar på konstverket respektive guldet och kvinnan och vad man lägger i värdet av de samma.![]()
Vilken j*kla kommentar. Jag hade nog förväntat den från HH-trakten, men från moralens högborg.....?Nu får du försöka tänka lite pragmatiskt, vem vill inte ha guld och vem vill ha en gammal käring för hennes utseende? Vi snackar värde på marknaden här.
Nu får du försöka tänka lite pragmatiskt, vem vill inte ha guld och vem vill ha en gammal käring för hennes utseende? Vi snackar värde på marknaden här.
Ja det ser man ju bara här i Thailand. Gamla gubbar kommer till Thailand för att finna unga skönheter och unga Thai tjejer letar gamla västerländska gubbar pga. deras penga värde![]()
Ja det ser man ju bara här i Thailand. Gamla gubbar kommer till Thailand för att finna unga skönheter och unga Thai tjejer letar gamla västerländska gubbar pga. deras penga värde![]()
Ja är la så de får tänka för att bli nöjda 555Sådant man brukar kalla win-win i affärsvärlden.![]()
Kan tillägga att den här tjejen har i princip aldrig sett insidan av en bar, hon har bra jobb och har inte varit gift och har inga barn och ser helt ok ut. Men ändå vill inte Thai killarna ha henne.
Så tro fn att dom skiter i att vi kommer hit och tar för oss av det dom anser vara bottenskrapet.
Är väl kanon för Thaikillarna att vi kommer hit och försörjer deras avkomma så slipper dom höra penga tjötet.
Nä grabbar, vi borde få medalj för vår insats här, inte betala nån jkla sinsod.
Det är ständigt återkommande att "tjejen har aldrig varit i en bar". Vad är det som gör att tjejerna blir diskvalificerade om de har jobbat som bartjej? Är det det gamla oskuldstänket som lyser igenom eller kam du förklara?
Var skriver jag att dom diskvalifiseras?
Det är väl upp till var och en.
Men om du inte fattat att folk i gemen ser ner på pr*stituerade och att dom därmed har svårare än tjejer med vanliga jobb att fixa en kille så har du både skygglappar och luvan neddragen.
Och om du läser igen så skriver jag inget om min egen åsikt mer än att vi ska ha medalj istället för att betala sinsod.
Övrigt är bara en reflektion över vad det Thai tjejen skrev till mig innebär.