Singapore Officially Backs a CryptoCurrency and Establishes it as their Official Coin.

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Tror jag förstår hur Du tänker, kommer nog inte att finnas några anonyma wallet, om det gäller svenska statens e-krona, staten behöver kontonumret för att göra utbetalningar, kan kanske bli så att privata företag som betalar ut löner måste gå via staten, pension likaså, köp och sälj aktier, samma där, alla transaktioner finns registrerade hos staten, nu pratar jag om statens e-krona, för det var väl det vi pratar om?
Vad blir skillnaden för kronkalle mot att plocka från ditt bankkonto?

Jag har inget emot att inte använda kontanter men därifrån till att enbart använda en E-valuta är steget långt. Inget jag kommer att göra utan det är med kniven mot strupen.

Har sällan kontanter i plånboken, använder bara kort och Swish. Även i kyrkan kan man swisha kollekten nuförtiden. Och det är åtskilliga butiker samt restauranger som inte tar kontanter. Detta är naturligtvis något som tilltalar Skatteverket, det blir mycket enklare kontroll för dom när moms och inkomster skall redovisas. Samt enklare för näringsidkaren, mer eller mindre bara att trycka på knappen och skriva ut rörelserna på kontot.

Jag har inget emot att inte använda kontanter men därifrån till att enbart använda en E-valuta är steget långt. Inget jag kommer att göra utan det är med kniven mot strupen.

Har sällan kontanter i plånboken, använder bara kort och Swish. Även i kyrkan kan man swisha kollekten nuförtiden. Och det är åtskilliga butiker samt restauranger som inte tar kontanter. Detta är naturligtvis något som tilltalar Skatteverket, det blir mycket enklare kontroll för dom när moms och inkomster skall redovisas. Samt enklare för näringsidkaren, mer eller mindre bara att trycka på knappen och skriva ut rörelserna på kontot.

Varför är kyrkorna så tomma på folk? folk sitter hemma och swishar kollekten...:D

Hur gör ni när Ni delar kollekten med vår Herre? kastar Ni upp kollekten i luften, skriker, tag nu vad som tillhör dig, och det som ramlar ner behåller Ni?...:D
Den var så gammal att den nästan kommer från dinosauriernas tid. :D Än så länge har vi inte hittat några Bitcoin i kollekten dock. ;)

Tillbaka
Topp