Sjukhuskostnader / skulder

100 bath låter mer troligt, att som Einar inbilla sig gå under 30 baths reformen är helt felaktigt , Han prisar dessutom det rosa ID kortet :laugh2: Jag har aldrig besökt en läkare har i Thai förutom en clinic för knät, samt för rabiesvaccination då jag stack mig på en hundvalps vassa tänder, då betalade jag 500 bath för knät respektive 1500 bath för 4 sprutor Vaccin tagna under 3 veckors tid . Men för tandvård betalar jag runt 100 bath per gång de lagar eller drar ut. Och jag är skriven på detta sjukhus , Kommunala sjukhuset i vår kommun. Ingen 30 baths reform för faranger i Thailand, Frugan betalar 30 bath för varje rabiesspruta , Men inte jag trots mitt Rosa Thai/Farang ID
Jeg fann ikke rekningen til vanlig lege , Men her har jeg en rekning som det står 50,- baht og 1500.- baht Og 1500 baht må vera medisin og 50 Baht spesial lege , Det blir dyrere å gå til lege i Sverige .

P1150707.JPG

Hej

Det råder det högst delade meningar om i Svensk media och nyhetsförmedling.

Mvh isan lover
Du kan ju räknas till den välbärgade delen av svenskar men hur följs skattereglerna i familjen?
Bryr mig inte hur folk följer skattereglerna men stör mig på när folk med dubbelmoral proppagerar.
Gå nu och säg till din fru att all mark och bostadsägande även utomlands skall registreras hos skatteverket, markaffärer skall registreras hos skatteverket, all försäljning av skaldjur skall registreras hos skatteverket etc etc.
Innan du och din familj följer reglerna själv har du ingen rätt att dömma andra eller proppagera i frågan.

Du kan ju räknas till den välbärgade delen av svenskar men hur följs skattereglerna i familjen?
Bryr mig inte hur folk följer skattereglerna men stör mig på när folk med dubbelmoral proppagerar.
Gå nu och säg till din fru att all mark och bostadsägande även utomlands skall registreras hos skatteverket, markaffärer skall registreras hos skatteverket, all försäljning av skaldjur skall registreras hos skatteverket etc etc.
Innan du och din familj följer reglerna själv har du ingen rätt att dömma andra eller proppagera i frågan.
Sossar lever för det mesta inte som de propagerar för, detta vet nog de flesta idag som inte har skygglappar

Jeg fann ikke rekningen til vanlig lege , Men her har jeg en rekning som det står 50,- baht og 1500.- baht Og 1500 baht må vera medisin og 50 Baht spesial lege , Det blir dyrere å gå til lege i Sverige .

P1150707.JPG
50 bath är för sjukhusets utskrivning av läkemedlen resterande 1500 kostnad för medicinen , Står väl inget om specialläkare. Fick du hittepå-medicin

Hej

För dom är det viktigare med sänkt skatt och mer pengar i den egna plånboken, att det varnas för att äldre inte längre kommer att ha råd att hämta ut.sina livsviktiga läkemedel skiter dom i.

Mvh isan lover

Vem är överraskad med en statsminister som skickade ut svårt cancersjuka och gamla med stroke att söka arbete när han var minister i Reinfeldts regering.
Empatin lyser med sin frånvaro hos den mannen som dessutom är gift med en präst.

BTT

Tillbaka
Topp