Sjukhuskostnader / skulder

Nej, varför måste jag det?
Jag har ställt den frågan till 2 olika personer som har haft åsikter om förmögenhet för att få veta vad DE anser vara en förmögenhet.
Vad tycker du själv är en förmögenhet.
Du vill bara tjafsa men en förmögenhet för mej är inte pengar utan bo
på ett ställe där det är lungt och jag och min fru trivs, det är min
förmögenhet, få höra din nu

Du vill bara tjafsa men en förmögenhet för mej är inte pengar utan bo
på ett ställe där det är lungt och jag och min fru trivs, det är min
förmögenhet, få höra din nu
Min tanke om förmögenhet är att ha det så att jag kan göra i stort sett vad jag vill utan att behöva arbeta.
Nu trivs jag väldigt bra med det liv jag har och anser att även om jag skulle ramla över en förmögenhet så skulle jag inte sluta arbeta.

Förmögenhet kan ge en viss livskvalité men det är inte samma sak. Förmögenhet är i högsta grad mätbart även om måttet är olika för olika människor.

Livskvalitet kan hänga ihop med förmögenhet men det behöver inte göra det.

För mig är förmögenhet att i resten av mitt liv kunna vakna upp utan att behöva känna känslan av att behöva gå till ett jobb om jag inte vill. Det är inte samma som att vara sysslolös. Jag har råd med utgifter för det extra i livet. Jag kan betala för oförutsedda utgifter i samband vid sjukdom. Tror jag fick med det mesta. Det är förmögenhet för mig.

Med det sagt så kan allt detta uppfyllas och samtidigt kan livskvalitén vara i botten. Kanske har jag ingen att dela allt med och då spelar det ingen roll.

Förmögenhet och/eller livskvalitet kan vara kortsiktigt eller en hel livstid.

Förmögenhet kan ge en viss livskvalité men det är inte samma sak. Förmögenhet är i högsta grad mätbart även om måttet är olika för olika människor.

Livskvalitet kan hänga ihop med förmögenhet men det behöver inte göra det.

För mig är förmögenhet att i resten av mitt liv kunna vakna upp utan att behöva känna känslan av att behöva gå till ett jobb om jag inte vill. Det är inte samma som att vara sysslolös. Jag har råd med utgifter för det extra i livet. Jag kan betala för oförutsedda utgifter i samband vid sjukdom. Tror jag fick med det mesta. Det är förmögenhet för mig.

Med det sagt så kan allt detta uppfyllas och samtidigt kan livskvalitén vara i botten. Kanske har jag ingen att dela allt med och då spelar det ingen roll.

Förmögenhet och/eller livskvalitet kan vara kortsiktigt eller en hel livstid.
Skulle kunna uttryckas som att ha en förmögenhet i form av bankmedel eller värdepapper men samtidigt en sviktande hälsa, det är inte livskvalitet för mig. Jag har en bra livskvalitet pga av en för min ålder utmärkt hälsa samt en bra sudd på kontot, sen finns annat som höjer min livskvalitet, som att bo i värmen, kunna köra hoj varje dag. Vad jag tycker jag saknar är en riktigt bra kvalitet på maten. Anser inte att råvaror i Thai är samma som i mitt gamla hemland

Tillbaka
Topp