Skilsmässa - mindre stora eller jätteproblem

suriya

Forumveteran
Jag går nu inte i de tankarna att släkten eller frugan bedrar mig.
Har väldigt svårt att tro på att det skulle hända.

Ja, men det jag menar är att vidta lite försiktighetsåtgärder för det man inte tror ska hända. :) Livet går inte alltid som man har tänkt sig, och det är då det kan underlätta för en att man har varit lite försiktig på förhand.

Senast ändrad:
Beklagar, inget roligt.
Men då har du inte upplevt hur en kvinna kan förvandlas till ett pengasuktande monster vid en skilsmässa, alla gör det givetvis inte men ovanligt är det inte, spec inte i Thailand.

Jag har varit med om det. Ett riktigt monster på alla sätt.

Det är dock inget min nuvarande ska straffas för. Förhoppningsvis har man lärt sig något och valt bättre. Jag sabbade många förhållanden efteråt just därför att jag inte litade på någon. Till slut träffade jag en tjej som aldrig gett mig minsta anledning att tvivla. Då får man släppa garden för både min och hennes skull, i alla fall är det min åsikt.

Det är dock inget min nuvarande ska straffas för. Förhoppningsvis har man lärt sig något och valt bättre. Jag sabbade många förhållanden efteråt just därför att jag inte litade på någon. Till slut träffade jag en tjej som aldrig gett mig minsta anledning att tvivla. Då får man släppa garden för både min och hennes skull, i alla fall är det min åsikt.
Jag har tur i alla fall att inte upplevt något sånt.
Tror inte att det är roligt på något sätt.
Då skulle man ha väldigt svårt att lita på någon.

Jag hade tur, mitt x i Sverige var/är kanon men man är dum om man inte lär av andras misstag.
Ett stort krux i Thailand är tjejernas familjer och den press dom kan sätta på henne.
Sen beror det väl lite på hur mycket man riskerar också.

Försiktighet och misstänksamhet är inte samma sak. Det är misstänksamheten som man ska passa sig för att fastna i.

Försiktighet och misstänksamhet är inte samma sak. Det är misstänksamheten som man ska passa sig för att fastna i.
Ja är man försiktig så behöver man inte vara misstänksam, men lita på tjejens familj, aldrig.
Råkade ut för ett typex för 10 min sen.
Tjejens son kom hit och ska stanna ett par dagar, för ovanlighetens skull så hade hans pappa skjutsat honom vilket iofs va snällt men han hade "glömt" att skicka med extra kläder.
Jo eller hur, inte alls uträknat att falangen köper nytt till grabben så pappa slipper den utgiften närmaste tiden.

Jag är helt övertygad om att om jag skulle gifta mig och inte skriva äktenskapsförord så skulle hennes familj och div vänner vid en skilsmässa tjöta hål i huvet på henne att ta allt hon kan och skita i mig och hon får skitsvårt att inte göra som familjen säger, då får hon höra vilken dålig dotter hon är.
Men eftersom jag inte sätter mig i den sitsen så behöver jag ju inte gå runt å va orolig å misstänksam. Men hade jag suttit i en sån sits med mycket att förlora så hade jag nog inte sovit så bra.

Senast redigerad av en moderator:
Ja är man försiktig så behöver man inte vara misstänksam, men lita på tjejens familj, aldrig.
Råkade ut för ett typex för 10 min sen.
Tjejens son kom hit och ska stanna ett par dagar, för ovanlighetens skull så hade hans pappa skjutsat honom vilket iofs va snällt men han hade "glömt" att skicka med extra kläder.
Jo eller hur, inte alls uträknat att falangen köper nytt till grabben så pappa slipper den utgiften närmaste tiden.

Så gör mammor och pappor i Sverige ofta. Ren krigsföring ibland med skitsaker...

Värsta är att ungarna blir lidande om man inte tar smällen själv.

Så gör mammor och pappor i Sverige ofta. Ren krigsföring ibland med skitsaker...

Värsta är att ungarna blir lidande om man inte tar smällen själv.
Jo så är det, här handlar det om skitpengar så bryr mig eg inte men funderar ändå på att plocka pappan på stålarna så han inte gör om det, eller låta kläderna stanna här så han har nästa gång. Jag köper gärna grejer till grabben men inte om nån tvingar mig till det. Känner att dom försöker sånt här så ofta dom kommer åt och det stör mig lite.
Skickade pengar så dom skulle köpa ett litet bord till grabben där han kunde sitta med sina läxor, nåt bord har dom inte köpt till honom. Bara 600 baht men jvla dålig stil spec mot grabben.
Köpte en cykel till honom som pajat lite och pappan lagar den inte, tydligen mitt problem.
Välkommen till Thailand...

Beklagar, inget roligt.
Men då har du inte upplevt hur en kvinna kan förvandlas till ett pengasuktande monster vid en skilsmässa, alla gör det givetvis inte men ovanligt är det inte, spec inte i Thailand.
:)Haha ,jag köpte ut min Finska hustru när vi skilde oss 2005 , även hon blev pengahungrande , men hon fick inte så mycket , sen sur som fan när jag sålde 2013 , blev ju lite mer än vad de kom fram till 2005 ;)

RF r
Snacka om att ha info i plånboken det kan vara bra tror jag.
Men min svåger som är läkare han jobbade ganska mycket för två år sedan.
Och en resa från Chon Buri till Bangkok då somnade han och körde av vägen någonstans och slog huvudet i dörren och tuppade av en stund och vaknade till att det var någon som försökte ta hans klocka när han var i bilen, han lyckades stoppa tjuven som sprang i väg.
Så anlände ambulanspersonal och kollade honom och han säger att han är läkare och skulle visa leg men då var plånboken borta någon som hade kommit till olyckan hade stulit den.
Jag bara säger det finns många oärliga där ute och har man allt i plånboken vad händer då.
När plånboken är kanske borta?
Så sant man får bara hoppas på att det är någon människa som kommer till en då inte en skurk.

Beklagar, inget roligt.

Hej

Själv har jag precis motsatt erfarenhet efter en tidigare skilsmässa med Thaifru, alla mina skilda Svenska vänner skinnades in på bara kroppen av sina f.d Svenska fruar, själv drabbades jag inte alls av detta.

Jag tror faktiskt att det är vanligare att Svenka kvinnor skinnar sina män än Thailändska diton vid en skilsmässa.

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag precis motsatt erfarenhet efter en tidigare skilsmässa med Thaifru, alla mina skilda Svenska vänner skinnades in på bara kroppen av sina f.d Svenska fruar, själv drabbades jag inte alls av detta.

Jag tror faktiskt att det är vanligare att Svenka kvinnor skinnar sina män än Thailändska diton vid en skilsmässa.

Mvh isan lover
Kruxet är att dom förvandlas så det kan vara svårt att förutse.

Hej

Mvh isan lover
Tror det är same same , finns män som blåser kvinnor också , inte att förglömma :rolleyes:

Hej

Mvh isan lover

5555 jag har en bekant i Thailand som hade varit skinnad in på benen av sin thailändska fru vid skiljsmässan om inte några av hans vänner plockat fram en kompetent och tydligen ärlig Thai-advokat.

Tillbaka
Topp