Dansk vann rättegång om bodelning vid skilsmässa.

@SatanG

Varför skulle man få tillbaka gåvor från någon man separerar ifrån? Att dansken får det i detta fallet är väl för att de levt som gifta och det tas hänsyn till det.

Och var finner Du ut att detta skulle vara "gåvor"?

Jag har uppfattningen att detta köptes, skapades för ett gemensamt hushåll, ganska klart att golddiggern
vill ha det till att detta är gåvor, och utan gåvobrev så finns inga gåvor, och inte heller har domstolen gått
på den linjen att detta skulle varit gåvor.

Hej

Håller med, det rör sig säkerligen om inköp gjorda av Dansken för ett förväntat liv tillsammans med Thailändskan, att hon framställer det som ”gåvor” vid separationen ligger ju i hennes intresse.

Mvh isan lover

@SatanG

Varför skulle man få tillbaka gåvor från någon man separerar ifrån? Att dansken får det i detta fallet är väl för att de levt som gifta och det tas hänsyn till det.

Och var finner Du ut att detta skulle vara "gåvor"?

Jag har uppfattningen att detta köptes, skapades för ett gemensamt hushåll, ganska klart att golddiggern
vill ha det till att detta är gåvor, och utan gåvobrev så finns inga gåvor, och inte heller har domstolen gått
på den linjen att detta skulle varit gåvor.

Jag tolkar det som gåvor då de, om jag förstått rätt, handlar om prylar som skrivits på kärringens namn.
Har nog inte heller läst allt lika noggrant som dig.
Vad menar Du med gåvobrev, måste man skriva papper på allt man ger bort?

/ SatanG

Tänk att detta ord golddiggers ständigt ska dyka upp när det gäller thailändska kvinnor som är i ett förhållande med en västerlänning.

Jag vet av egen erfarenhet att det finns massvis med thailändska kvinnor som faktiskt kan bli förälskade på riktigt även i män utan thailändskt ursprung och som struntar fullkomligt i huruvida karln har pengar på banken eller inte.

Kvinnor är kvinnor oavsett vilket land dom kommer ifrån men just thailändskor har av någon anledning fått epitet som horor och lycksökerskor.

Jag kan förstå om 19 åriga Lek kanske i första hand ser pengar hos 60 årige och överviktige Bengt som kanske dessutom är halvalkoholist och elak men finns inget som säger att inte en man i rätt ålder som ser hyfsat bra ut och är snäll inte kan locka fram äkta kärlek även hos en thaikvinna.

Men ibland när man läser på olika forum tror man ju inte det.

SYSTERN

@Syster TUK TUK

Här kom det en snyting med knuten näve, rätt i fejset....ajj, sa Ubon...:cool:

Golddigger, vänta ett ögonblick, jag måste få smaka på ordet Golddigger en gång till, ja faktiskt så tycker jag ordet Golddigger passar alldeles utmärkt i detta sammanhang, eller tycker Du att jag skulle skrivit bedragerska, lurendrejare, eller kanske skurk, eller varför inte tjuv, scammers? samtliga av dessa passar in på denna lycksökerska tillika Golddigger, går vi nu tillbaka till texten, så säger hon själv enligt texten, med en tår i ögat.... att Dansken får gärna komma att bo hos mig, (nu är jag husägare), tro tusan det, en betalande hyresgäst, som får på nåder bo, i ett hus han själv betalat, det framgår även i texten att han betalat Goldiggern 25,000B per månad, för att hon skulle lämna barlivet, mycket troligt enligt min uppfattning så har han säkert stått för dom löpande kostnaderna, och här ska man ta med i beaktandet, att detta äktenskaps-liknande förhållandet pågått i mindre än 2 år.

Här tror jag bestämt det behövs lite hjälp, syster, berätta gärna vilket ord Du skulle använda för att beskriva denna Golddigger.

Du skriver, fått epitet som horor och lycksökerskor.

Det kan knappast bli annat än att bli kallad lycksökerska/Golddigger när man läser texten om Dansken, stämpeln att bli kallad h**a, det är naturligtvis tråkigt, själv skulle jag kunna tänka mig, lyxprostituerad, fast då går väl priset upp, bara för att det står lyx på förpackningen, men innehållet är detsamma, det finns bar-gator, det fotas, och filmas, detta läggs upp på sociala medier, även tv och tidningar hjälper till att förmedla budskapet om horor, en verksamhet som är olaglig enligt myndigheterna, samma myndigheter stödjer verksamheten, på ett eller annat sätt, och inte för så lång tid tillbaka så läste jag en artikel där myndigheterna funderar på att legalisera verksamheten, kan det finnas några 100.000 hjälpsystrar?, funderar på om det inte är skatten man är ute efter...

Syster får nog fundera lite själv om detta, själv är jag för dåligt insatt...

@Syster TUK TUK

Här kom det en snyting med knuten näve, rätt i fejset....ajj, sa Ubon...:cool:

Golddigger, vänta ett ögonblick, jag måste få smaka på ordet Golddigger en gång till, ja faktiskt så tycker jag ordet Golddigger passar alldeles utmärkt i detta sammanhang, eller tycker Du att jag skulle skrivit bedragerska, lurendrejare, eller kanske skurk, eller varför inte tjuv, scammers? samtliga av dessa passar in på denna lycksökerska tillika Golddigger, går vi nu tillbaka till texten, så säger hon själv enligt texten, med en tår i ögat.... att Dansken får gärna komma att bo hos mig, (nu är jag husägare), tro tusan det, en betalande hyresgäst, som får på nåder bo, i ett hus han själv betalat, det framgår även i texten att han betalat Goldiggern 25,000B per månad, för att hon skulle lämna barlivet, mycket troligt enligt min uppfattning så har han säkert stått för dom löpande kostnaderna, och här ska man ta med i beaktandet, att detta äktenskaps-liknande förhållandet pågått i mindre än 2 år.

Här tror jag bestämt det behövs lite hjälp, syster, berätta gärna vilket ord Du skulle använda för att beskriva denna Golddigger.

Du skriver, fått epitet som horor och lycksökerskor.

Det kan knappast bli annat än att bli kallad lycksökerska/Golddigger när man läser texten om Dansken, stämpeln att bli kallad h**a, det är naturligtvis tråkigt, själv skulle jag kunna tänka mig, lyxprostituerad, fast då går väl priset upp, bara för att det står lyx på förpackningen, men innehållet är detsamma, det finns bar-gator, det fotas, och filmas, detta läggs upp på sociala medier, även tv och tidningar hjälper till att förmedla budskapet om horor, en verksamhet som är olaglig enligt myndigheterna, samma myndigheter stödjer verksamheten, på ett eller annat sätt, och inte för så lång tid tillbaka så läste jag en artikel där myndigheterna funderar på att legalisera verksamheten, kan det finnas några 100.000 hjälpsystrar?, funderar på om det inte är skatten man är ute efter...

Syster får nog fundera lite själv om detta, själv är jag för dåligt insatt...

Dansken får stå sitt eget kast. Han hade inte behövt köpa ett dyrt hus eller betala denna kvinna mycket pengar.

Även om många karlar som sitter och super bort skallen i olika barer i runt om i Thailand inte har dom skarpaste hjärnorna får man ju ändå någonstans han en viss form av självbevarelsedrift.

Thailändskan tog vad han gav henne.

Inget konstigt med det.

SYSTERN

Thailändskan tog vad han gav henne.

Hus och bil har han inte gett till henne, ett inköp till ett gemensamt boende, i tron på ett långvarigt förhållande,
inte att Golddiggern efter mindre än 2 år försökte lägga beslag på allt, som dansken betalat för, även om hon
skulle använt sitt underhåll (25.000b/mån), för att betala något, så är det fortfarande dansken som betalat,
underhållet kommer ifrån dansken, men jag kan hålla med dig på den punkten, att dansken bort ha tänkt sig för,
innan han gick all in.

Tillbaka
Topp