Sköna gröna Hanoi

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Sköna gröna Hanoi

Vietnams huvudstad Hanoi är en udda fågel i ett Sydostasien som nu förvandlas snabbt. Visst byggs det höghus, men i stadskärnan med låga hus, frodig grönska och många små sjöar känns det som om tiden har stannat.

Källa: GP (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.
 
Kan bara hålla med dig, Lara. Hanoi är en pittoresk, vacker och ganska mysig stad enligt mitt förmenande. :thumbsup:
 
Visst pittoreskt men har svårt för invånarna som bara försöker luras, hotell med bilder från andra ställen om man bokar på nätet. Taxibilar med fejkade taxameter rullar fyra gånger för snabbt. Ifrågasätter man hotar de med polisen, ok sa jag ring polisen jag väntar, då blir de ännu argare ... :thumbsdown:
 
"Janne " sa:
Visst pittoreskt men har svårt för invånarna som bara försöker luras, hotell med bilder från andra ställen om man bokar på nätet. Taxibilar med fejkade taxameter rullar fyra gånger för snabbt. Ifrågasätter man hotar de med polisen, ok sa jag ring polisen jag väntar, då blir de ännu argare ... :thumbsdown:

Det verkar som att mycket har förändrats till det sämre sedan jag var där 1998, tyvärr måste jag säga. Då fanns inte särskilt många turister och folk var mest nyfikna. Men med ökade turistströmmar har det tydligen blivit kasst, bara att beklaga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp