Skolungdomar på mc

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Mickey666, 27 juni 2017.

Taggar:
  1. UbonBorge

UbonBorge Medlem

Det står på skattekortet som måste medfölja motorcykeln vid färd

2. Långeman

Långeman Forumveteran

110 cc där har du nog fel, vill minnas att det är mer cc som gäller tyvärr.
    Över 400 skall man vara 18 men samma kk gäller för dom.

3. UbonBorge

UbonBorge Medlem

Står även på skattekortet

suriya gillar detta.
  4. Ubon

Ubon Forumveteran

shit också, förstod väl att det var något sånt

5. Ubon

Ubon Forumveteran

Jag har varken en grön bok, inte heller Maos lilla röda, vad är det för grön bok Du menar?

6. suriya

suriya Forumvärd TS-teamet

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. UbonBorge

UbonBorge Medlem

Nää, det är 100% du som har fel, max 110cc mellan 15-18år är det som gäller i Thailand idag.

suriya gillar detta.
  9. suriya

Bai Khu Meu Chot Tabien Rod (bild 4): https://pantip.com/topic/35192872

10. NilsG

NilsG Forumveteran

Nu kör jag mest bil, har bara kört lite i närområdet till marknad och då med en Yamaha Spark så ingen raket.
    Knappast något att hetsa upp sig över, men du följer säkert hastighet och är 100% korrekt.

11. Phonta

Phonta Forumveteran

Tills vidare i alla fall vad jag vet , men ändringar på G ...

12. UbonBorge

UbonBorge Medlem

Är det även ok att dricka några öl om man bara kör hem från pubben?
    Kanske köra lite bil utan körkort om man bara kör till marknaden?
    Vart tycker du gränsen går?

Phonta gillar detta.
  13. Ubon

Ubon Forumveteran

Jag köpte nya moppen för några månader sedan, November 2017? min fru ville att den skulle skrivas på henne och jag sa ok, no problem, så jag har inte sett någon bok oavsett färg, 153 mil har den rullat tills nu, kanske 100 mil på mig, och 50 mil på andra i familjen som vill spara sin egen bensin i sin mopppe för bättre tillfällen :)

suriya gillar detta.
  14. Phonta

Phonta Forumveteran

Ja, det gör jag , dessutom så är jag djäkligt noga med allt vad gäller Hjälm skatt , försäkring samt Thai KK

suriya gillar detta.
  15. Isan Lover

Isan Lover Forumräv Guldmedlem

Hej

Själv tror jag nästan inte att det finns en enda lag eller ett enda beslut taget i Bangkok som tolkas lika landet runt, man vet ju inte ens om dom kommer att tillämpas alls i vissa områden, vi får ju gång på gång se och höra exempel på detta.

Det finns helt enkelt ingen tradition att följa lagar och beslut som tas långt borta i Bangkok, det blir lätt så att lokal polis och myndigheter sätter sin egen nivå och väljer hur en lag ska tolkas och om den är något att bry sig om överhuvudtaget.

Det lokala områdets kultur och sedvänjor väger oftast tyngre än beslut och lagar som klubbats igenom i Bangkok.

Hur man ska ändra på detta ve5 jag inte.

Mvh isan lover

suriya gillar detta.
  16. Isan Lover

Isan Lover Forumräv Guldmedlem

Hej

Nej inte alls, det var en annan medlems tankar och argument som jag besvarade.

Mvh isan lover

17. suriya

Du får fråga fru Ubon eller gå på jakt efter den med förstoringsglaset i hand. :)

Har ni köpt den på avbetalning så finns kanske boken hos mc-firman? Jag har för mig att det fungerar så.

18. suriya

Det är bra. Skötsamma faranger är fortfarande uppskattade på många ställen i Thailand. :) De säger oftast inget till oss direkt, men de gillar sånt även om de själva kanske inte tar efter. De är ju vana med sitt sätt. :)

De snackas ju om oss, så det kan få ganska vidsträckta konsekvenser bara av hur man uppför sig omkring sin bostad. På gott och ont beroende på hur man uppfattas.

Isan Lover, Berralund, Phonta och 1 annan gillar detta.
  19. digi4me

digi4me Medlem

Detta är inget som Ubon behöver bry sig om, önskar bygga mig en eltrike, moppe med 3 hjul, drivs med solkraft.[/QUOTE]
    Dom våghalsiga kan sätta 175cc trimcylinder på 110cc motor ingen ser skillnad när du står parkerad :)

20. Långeman

Långeman Forumveteran

21. NilsG

NilsG Forumveteran

Nä inte ok att dricka och köra, lite skillnad men tycker du det är jämförbart så får du tycka det.

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?