Sky Shuttle,pattayapark

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H

Hans Svensson

Gäst
"The Activities of Sky Shuttle, Speed Shuttle and Tower Jump, the best vantage point for a breathtaking view with the challenge and excitement. You can jump from 170 metres high off the tower, or go with the Sky shuttle to the beach and having something faster with the Speed Shuttle. "TRY FREE" when you buy an observation ticket. " :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tjejen kom med ideen om att testa Sky Shuttle, är litet höjdrädd, men detta var skitkul.... :) :) :)Man kan även hoppa från the tower, 170 meter...Blöjor rekommenderas! ;D

http://www.pattayapark.com/

Jag har gjort de flesta "turistattraktioner" i Pattaya med närhet....Någon som har någon upplevelse att dela med sig? :) :) :)

Sanctum of truth är ett måste om man är i Pattaya en av dom häftigaste byggnader jag sett, 20 min syd om pattaya har du stor vacker garden med traditionella shower och elefant show. Loi krhatong besök det stora templet 2nd road genväg genom soi 15 får ni se en helt annan typ av pattaya den dagen få turister men nästan hela stadens thai har knött sig in. Tidig morgon dra till naklua kolla fiskemarknaden. Finns så mycket i denna stad som dom flesta missar.

Här kommer något kul ni kan göra i Pattaya...jag var där en gång för några år sedan med en kompis, vi fick även rida på elefanterna...

Sanctum of truth Pattaya, jag, frugan och en polare, den tiden allt var bra.

969702_10151528987718751_1992099170_n.jpg

En sevärdhet som många som besöker Pattaya missar inte ens thai känner till, vart där ett par gngr knappt några turister.

Loi krathong Pattaya templet 2nd road, hit man skall gå, i almenacka stod det 10 november wikipedia 17 i år ja vet inte vilken dag som är rätt men tycker det är Thailands finaste högtid inte samma fylleslag som songkran. Jag, frugan i svart och en kompis fru 2 år gammalt inga bra foton tyvvär.

304255_10150366628208751_1576117717_n.jpg

383198_10150366626588751_318118428_n.jpg

Planen var att jag skulle ta med hela familjen tii Chiang mai i år men det sket ju sig.

Åk ut till kho larn 50 baht för färjan går på morgonen. Ta moppe taxi in på ön skjut lite på skyttebanan. Moppefärden är en upplevelse med upp och ner för branta vägar inget för den rädde. Billig upplevelse gå förbi walkingstreet kolla när dom tar upp alla båtar på morgonen. Gå på stora morgon mat marknaden aldrig sett en farang där så antagligen något många missar. Finns mycket att se här och hänger man med en thai ser man att det är mycket som missas av turisterna. Har ni flickvänn/fru i området be dom ta er dit thai går.

För många år sedan gick jag runt kho larn tillsammans med en engelsman, David Monks, vi gick runt hela ön men vid flera olika tillfällen....Man går till "white sandbeach" på c:a 30 minuter, det är bra väg, betong....-bara att följa vägen....Följaktligen behöver man inte ta en motorbike.... :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
26
Visningar
4 K
Norrbaggen
N

Tillbaka
Topp