Snåljåpar

Alla Thai är inte stöpta i samma form Kurant !! Min fru har aldrig i sitt liv gjort ett impulsköp, snarare så väntar hon så länge så hon inser att det inte är nödvändigt med inköpet och då avstår
Ja men du träffade henne i Sverige och hon var inte lovad guld och rikedom för att flytta till Sverige och till dig.

En färdig lösning och praktisk.

Jag kan inte låta bli att bli fundersam över denna diskussion. Vad är det nu för fel att skicka pengar som har sitt ursprung från Försäkringskassan till flickvännen i Thailand? Man gör väl för tusan vad man vill med pengar som man ärligt har rätt till. Det är inte det minsta tvivelaktigt överhuvudtaget.

Hade det däremot rört sig om pengar som kommer från penningtvätt etc kommer saken i en annan dager. @Grådassig gör väl för allt i världen vad han vill med sina pengar, var dom kommer ifrån har ingen med att göra så länge det inte rör sig om kriminalitet.

Tror inte försäkringskassan och majoriteten av svenska folket som står för dom pengarna med skatt håller med.
Svenska skattebetalare som försörjer henne och han verkar förblindad.
Om hon jobbar i turistnäringe på Koh Samui skall man inte bortse från att hon kanske tjänar mer än han får per månad.
EN 7/11 anställd har ju nästan mer än han så som växelkursen är nu.
Hej

Vad folk gör med dom pengar som dom har tillgång till finns det ju som tur är inga lagar om ännu, men det kanske finns några som skulle vilja ha det så.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Jag kan inte låta bli att bli fundersam över denna diskussion. Vad är det nu för fel att skicka pengar som har sitt ursprung från Försäkringskassan till flickvännen i Thailand? Man gör väl för tusan vad man vill med pengar som man ärligt har rätt till. Det är inte det minsta tvivelaktigt överhuvudtaget.

Hade det däremot rört sig om pengar som kommer från penningtvätt etc kommer saken i en annan dager. @Grådassig gör väl för allt i världen vad han vill med sina pengar, var dom kommer ifrån har ingen med att göra så länge det inte rör sig om kriminalitet.
Kanske för att flera bryr sig om en landsman och varnar för att hon har svårt att hantera gåvorna som han själv beskriver.

Omtanke.

Kanske du vet alltså inte utan gissar.
Svågern hade ca 10.000 i grundlön men dom fick 4 timmar övertid om dagen så i slutändan blev det 14.900, 6 dagar i veckan, det var 2017, han bodde hos oss då när han jobbade där.
Hej

Räknar man med ö-tid, bonusar och andra typer av tillägg som lön blir det ju svårt att jämföra löner, då skulle ju en lågavlönad med mycket ö-tid och tillägg kunna tjäna mer än en högavlönad utan ö-tid och tillägg. Det blir ju ingen korrekt jämförelse.

Mvh isan lover

Hej

Är inte heller förvånad, Thailändskor och då kanske speciellt dom uppväxta under enkla förhållanden på landsbygden är mästare på att leva, bo och äta billigt, dom hsr ju ofta periodvis bara levt på ris och fisksås under sin uppväxt.
Begagnade kläder säljs ju överallt i Thailand och är vanligt att folk ifrån byarna köper.

Mvh isan lover
5555 då är min fru ett stort undantag. Hon är ”krångligast” då vi är på resande fot.

Hej

Räknar man med ö-tid, bonusar och andra typer av tillägg som lön blir det ju svårt att jämföra löner, då skulle ju en lågavlönad med mycket ö-tid och tillägg kunna tjäna mer än en högavlönad utan ö-tid och tillägg. Det blir ju ingen korrekt jämförelse.

Mvh isan lover
Det är därför exempelvis piloter ALDRIG vill prata om vad de egentligen tjänar, med alla tillägg.

Nä men du låter verkligen som det du är en engångsturist som kärat ner sig och har full koll på distans som lever på försäkringskassan, skickar till nyfunna kärleken och tar varje ord för sant, du får den sanningen av olika Thai"vänner" som du chattar med dagligen.
Låter som du tar detta personligt, PanPan. Lugna ner dig nu. Jag har valt mina vänner med stor omsorg och litar på dem. De har aldrig frågat om pengar och har aldrig haft anledning att ljuga för mig.
Däremot har min flickvän ljugit för mig och hon är i beroendeställning till mig. Det är dock en annan fråga, och den saken kommer jag inte ta upp i ett offentligt forum.

Jag har chattat med min flickvän sedan oktober 2021, så speciellt nytt är det kanske inte.

Hej

Mvh isan lover

Jag är en mästare på övertid eftersom jag inte vill vara lågavlönad och leka offer.

Jag har saker under kontroll, @PanPan
Du behöver inte oroa dig för varken mig eller min flickvän. Varför hetsa upp sig på ett offentligt forum och idiotförklara mig? Mår du bättre av det? Det skapar bara en vi/dem situation som inte leder någon vart.

Chilla lite nu och låt pekfingret vila från skärmen. Du ska se att du mår bättre av det.

Tillbaka
Topp