Inte ett enda bidrag förutom barnbidrag som vilken svensk familj som helst har. Skulle man inte ha rätt till det bara för att hustrun är från Thailand?Tur för en del att det finns så mycket bidrag i Sverige att man har råd med en hemmafru.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Inte ett enda bidrag förutom barnbidrag som vilken svensk familj som helst har. Skulle man inte ha rätt till det bara för att hustrun är från Thailand?Tur för en del att det finns så mycket bidrag i Sverige att man har råd med en hemmafru.
Det är väl inget bidrag. Nog verkar det som att @gunnarg har drabbats av den kungliga svenska avundsjukan.Jag har lagstadgad- och kollektivavtaladpension.
Jag måste hålla med @Caesar om att det verkar som @gunnarg har drabbats av avundsjuka. Menar du att vi som har funnit kärleken med en thailändsk kvinna skall skämmas för att vi har tagit hit barn från Thailand och dessutom eventuellt har fått egna barn?Har man plastbarn från Thailand med sin älskling får man bidrag från försäkringskassan samt bidrag från svenskundervisningen och så klart barnbidrag och vårdnadsbidrag ja listan kan göras lång och dessa pengar räcker till den årliga thailandsresan.
Nu tillbringar vi mesta tiden i Thailand med en son 18 och dotter en 27 år. Även om jag inte har egna barn så betvivlar jag att bidragen ger ett överskott som räcker till den årliga Thailandsresan.Har man plastbarn från Thailand med sin älskling får man bidrag från försäkringskassan samt bidrag från svenskundervisningen och så klart barnbidrag och vårdnadsbidrag ja listan kan göras lång och dessa pengar räcker till den årliga thailandsresan.
Inte en endaste chans att dom räcker. @gunnarg lever långt från verkligheten i sitt eget lilla paradis.Nu tillbringar vi mesta tiden i Thailand med en son 18 och dotter en 27 år. Även om jag inte har egna barn så betvivlar jag att bidragen ger ett överskott som räcker till den årliga Thailandsresan.
Det är en helt berättigad fråga. Jag hoppas att allt är bra.Men vad hände med trådskaparen och hans thaikärlek ?
Kan du vänligen förklara för mig och andra vad du menar med detta? Det var Brutus som mördade mig efter att jag sa de berömda orden (fritt skrivet från grekiskan): Kai sy teknon eller på latin Et tu Brute.Kanske Brutus gjorde sin plikt.
För mycket bidrag i Sverige.Får man vårdbidrag för extrabarn eller vad menar ni eg ? Isf måste jag delvis hålla med Gunnarg, räcker la med barnbidrag ???
Man kan få underhållsstöd om den biologiske fadern inte kan betala underhåll. Det utbetalas av kommunen.Får man vårdbidrag för extrabarn eller vad menar ni eg ? Isf måste jag delvis hålla med Gunnarg, räcker la med barnbidrag ???
Tycker det borde gälla fru/man och barn, iallafall innan frugan har kommit in i arbetslivet, att mannen/kvinnan som släpat hit en partner får stå för kostnaderna tills dom blir medborgare.Okay trodde det var slut på sånt trams, tar man hit tex barn frivilligt bör man ha råd betala själva.
Men samtidigt, hur skulle vår framtid se ut utan barn? Vem skall ta hand om oss när vi blir gamla? Utan barn inga framtida skatteintäkter och ingen framtid. Se det som en investering för framtiden så är systemet lite lättare att acceptera.Tycker det borde vara lägre skatt för oss som inte har barn och kan suga ur systemet med VAB, underhåll etc.