Som att kasta sig ut för ett stup. Ett stup med främmande kultur,språk ja allt.

Har man plastbarn från Thailand med sin älskling får man bidrag från försäkringskassan samt bidrag från svenskundervisningen och så klart barnbidrag och vårdnadsbidrag ja listan kan göras lång och dessa pengar räcker till den årliga thailandsresan.

Har man plastbarn från Thailand med sin älskling får man bidrag från försäkringskassan samt bidrag från svenskundervisningen och så klart barnbidrag och vårdnadsbidrag ja listan kan göras lång och dessa pengar räcker till den årliga thailandsresan.
Jag måste hålla med @Caesar om att det verkar som @gunnarg har drabbats av avundsjuka. Menar du att vi som har funnit kärleken med en thailändsk kvinna skall skämmas för att vi har tagit hit barn från Thailand och dessutom eventuellt har fått egna barn?

Var är skillnaden mellan ett sådant och ett helsvenskt förhållande där man får ett par bonusbarn och den biologiska pappan inte kan betala underhåll? Överhuvudtaget ingen! Tycker man det lider man svårt av förutfattade meningar och fördomar i mina ögon.

Nu tillbringar vi mesta tiden i Thailand med en son 18 och dotter en 27 år. Även om jag inte har egna barn så betvivlar jag att bidragen ger ett överskott som räcker till den årliga Thailandsresan.

Nu tillbringar vi mesta tiden i Thailand med en son 18 och dotter en 27 år. Även om jag inte har egna barn så betvivlar jag att bidragen ger ett överskott som räcker till den årliga Thailandsresan.
Inte en endaste chans att dom räcker. @gunnarg lever långt från verkligheten i sitt eget lilla paradis.

Får man vårdbidrag för extrabarn eller vad menar ni eg ? Isf måste jag delvis hålla med Gunnarg, räcker la med barnbidrag ???

Okay trodde det var slut på sånt trams, tar man hit tex barn frivilligt bör man ha råd betala själva.

Okay trodde det var slut på sånt trams, tar man hit tex barn frivilligt bör man ha råd betala själva.
Tycker det borde gälla fru/man och barn, iallafall innan frugan har kommit in i arbetslivet, att mannen/kvinnan som släpat hit en partner får stå för kostnaderna tills dom blir medborgare.
Och då inga extra bidrag utan precis som en vanlig Svensk familj.

Underhållsstöd utgår till alla barn folkbokförda i Sverige om den ena föräldern inte betalar underhåll.

Förutsättningar för att underhållsstöd skall lämnas enligt lagen om underhållsstöd

3 § Ett barn har rätt till underhållsstöd, om föräldrarna inte bor tillsammans. Det krävs dessutom att barnet varaktigt bor hos endast en av föräldrarna och är folkbokförd hos den föräldern (boföräldern) samt att boföräldern bor här i landet och, om barnet är underårigt, är vårdnadshavare för barnet.

Tycker det borde vara lägre skatt för oss som inte har barn och kan suga ur systemet med VAB, underhåll etc.

Tycker det borde vara lägre skatt för oss som inte har barn och kan suga ur systemet med VAB, underhåll etc.
Men samtidigt, hur skulle vår framtid se ut utan barn? Vem skall ta hand om oss när vi blir gamla? Utan barn inga framtida skatteintäkter och ingen framtid. Se det som en investering för framtiden så är systemet lite lättare att acceptera.

Ja märkligt att få bidrag för barn man tar hit frivilligt och där pappan i Thailand aldrig ändå betalt underhåll för.

Men finns många märkliga bidrag i vårt land.

Tillbaka
Topp