Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte säga exakt men visst frossar sossarna och deras gelikar i bidragssystemet. Så har det alltid varit. Men det är nog inget parti som vill avskaffa ex barnbidraget.Alla bidrag borde vara behovsprövade, det allmänna barnbidraget är ett jäkla slöseri med skattemedel men eftersom det nu är som det är så är det väl självklart att alla som är berättigade ska få oavsett hur dom kom hit. Jag ogillar starkt bidrags systemet i Sverige som borde göras om och försöker ta mitt ansvar när det är val, vad står partierna ni röstar på i den här frågan?..
Barnbidraget känns lite märkligt då det är ett aktivt val att skaffa barn, men är väl ett sätt att öka nativiteten. Fungerade ju bra innan när nativiteten inte var så stor, dock i och med alla nysvenska tror jag den är ganska ok idag. Vi sparar barnbidraget till våra barn som de ska få när de kan ta hand om pengar själva.Alla bidrag borde vara behovsprövade, det allmänna barnbidraget är ett jäkla slöseri med skattemedel men eftersom det nu är som det är så är det väl självklart att alla som är berättigade ska få oavsett hur dom kom hit. Jag ogillar starkt bidrags systemet i Sverige som borde göras om och försöker ta mitt ansvar när det är val, vad står partierna ni röstar på i den här frågan?..
Ok, det kanske blev svårt att förstå när jag jämförde olika "äpplesorter". Om vi nu tar samma äpplesort då?Hon har ju en sv man och kommit hit frivilligt, då bör man ha råd utan att sjunka till den nivån att söka bidrag/stöd.
Självklart illa överhuvudtaget med alla bidrag, själv skulle jag aldrig kunna med att söka stöd för barn jag självmant tagit hit till sv.
Nä helt rätt jag jobbar och tycker inte riktigt att pension kan jämföras och kallas bidrag.
Ok, det kanske blev svårt att förstå när jag jämförde olika "äpplesorter". Om vi nu tar samma äpplesort då?
Alltså när en svensk kvinna med svenska barn frivilligt flyttar in hos en svensk man. Jag har aldrig hört talas om att någon då avsagt sig sitt underhållsbidrag. Varför skulle då inte en thailändsk kvinna få detta bidrag? Dessutom har den svenska kvinnan i bra nära 100% av fallen betydligt bättre ekonomiska förutsättningar från start.
Sen är bidrag och pension inte samma sak, helt rätt. men det borde inte vara särskilt svårt att förstå vad jag menade. Pengarna kommer i alla fall från samma håll, nämligen "systemet".
Men NilsG, det hedrar dig verkligen att du inte skulle söka stöd för barn som du självmant har tagit hit till Sverige. Men jag undrar då: Har du tagit hit något barn till Sverige?
Jag tror de flesta här reagerar på Underhållsbidraget och inte barnbidraget.Ok, det kanske blev svårt att förstå när jag jämförde olika "äpplesorter". Om vi nu tar samma äpplesort då?
Alltså när en svensk kvinna med svenska barn frivilligt flyttar in hos en svensk man. Jag har aldrig hört talas om att någon då avsagt sig sitt underhållsbidrag. Varför skulle då inte en thailändsk kvinna få detta bidrag? Dessutom har den svenska kvinnan i bra nära 100% av fallen betydligt bättre ekonomiska förutsättningar från start.
Sen är bidrag och pension inte samma sak, helt rätt. men det borde inte vara särskilt svårt att förstå vad jag menade. Pengarna kommer i alla fall från samma håll, nämligen "systemet".
Men NilsG, det hedrar dig verkligen att du inte skulle söka stöd för barn som du självmant har tagit hit till Sverige. Men jag undrar då: Har du tagit hit något barn till Sverige?
Är det inte bara olika äppelsorter, snarare äpplen och päron.Ok, det kanske blev svårt att förstå när jag jämförde olika "äpplesorter". Om vi nu tar samma äpplesort då?
Jag förstår och håller med dig.Ja tydligen svårt för Sakhon att förstå vad jag menar, men ni andra har fattat iaf.
Jodå, jag förstår hur du menar, men jag ser inget värde i att tjafsa mer om detta.Ja tydligen svårt för Sakhon att förstå vad jag menar, men ni andra har fattat iaf.