Songkran i Eslöv

Sorry. Sambon hade ingen info och hittar inget heller. Hon ska dit på lördag ändå så hon ska kolla hur man hittar info från dom om dom inte uppdaterar facebook eller har en fungerande hemsida !

Nu hittade hon:

Wat Sanghabaramee, Eslöv, Sverige
Inbjuder alla buddhister att delta i den traditionella "Songkranfestivalen"
Lördag 18 april 2026
Plats: Trollennäs 107, SE-241 92, Eslöv, Sverige.
Från 10:00 och framåt.
10:30 - Ceremonin börjar: Vi visar respekt för Buddha, ber om föreskrifter, erbjuder allmosor till munkarna. Deltagarna äter lunch.
12:30 - Offrande av kläder till munkar, munkar ger välsignelser, följt av välgörenhetsaktiviteter: förgyllning av Buddha-bilden, byggande av sandpagoder, lyckodragning, offra torrfoder till munkar, donationer via Swish och underhållning inklusive en minikonsert med MIT
För mer information, vänligen kontakta 076-794 5629, Khun Tui.

Swiah Wat Sanghabaramee 123 510 2744
Vi inbjuder alla välvilliga individer att sponsra matstånden. Enligt er tro
Vi ses snart ❤️
#SongkranThailandEslöv
#MITOFFICIAL99

1775754713821.webp

Nu hittade hon:

Wat Sanghabaramee, Eslöv, Sverige
Inbjuder alla buddhister att delta i den traditionella "Songkranfestivalen"
Lördag 18 april 2026
Plats: Trollennäs 107, SE-241 92, Eslöv, Sverige.
Från 10:00 och framåt.
10:30 - Ceremonin börjar: Vi visar respekt för Buddha, ber om föreskrifter, erbjuder allmosor till munkarna. Deltagarna äter lunch.
12:30 - Offrande av kläder till munkar, munkar ger välsignelser, följt av välgörenhetsaktiviteter: förgyllning av Buddha-bilden, byggande av sandpagoder, lyckodragning, offra torrfoder till munkar, donationer via Swish och underhållning inklusive en minikonsert med MIT
För mer information, vänligen kontakta 076-794 5629, Khun Tui.

Swiah Wat Sanghabaramee 123 510 2744
Vi inbjuder alla välvilliga individer att sponsra matstånden. Enligt er tro
Vi ses snart ❤️
#SongkranThailandEslöv
#MITOFFICIAL99

1775754713821.webp
Mycket bra, det är ju just den festivalen och Templet som Berralund tipsade om för 11 år sedan.

Kul att det håller i sig! Festivalen och Templet alltså.

Deras gamla facebookprofil har dom sumpat lösenordet till så därför kan dom heller inte få den borttagen

Deras nya facebookprofil är lite svårt att hitta genom att söka men här är den för de som önskar. Den var tidigare som en organisation men dom fick lite dåliga inlägg gjörda av andra då så därför är den nu en personlig sida man inte kan "följa" utan måste be att få bli vän med för att kunna se och följa

Deras gamla facebookprofil har dom sumpat lösenordet till så därför kan dom heller inte få den borttagen

Deras nya facebookprofil är lite svårt att hitta genom att söka men här är den för de som önskar. Den var tidigare som en organisation men dom fick lite dåliga inlägg gjörda av andra då så därför är den nu en personlig sida man inte kan "följa" utan måste be att få bli vän med för att kunna se och följa

Skickar länken till döttrarna, jag har inte själv Facebook.

Nej hon gillar inte heller det stället. För mycket skitsnack säger hon, jag lägger mig inte i och ifrågasätter inte.
En liten fråga som inte hör till , men hur gillade hon och pojken när du sålde villan, dom flesta thai damer som jag känner gillar att odla nåt och det
blir ju svårt i en lägenhet om hon inte är från en storstad

En liten fråga som inte hör till , men hur gillade hon och pojken när du sålde villan, dom flesta thai damer som jag känner gillar att odla nåt och det
blir ju svårt i en lägenhet om hon inte är från en storstad
Det var just det, hon tröttnade och trädgården var för stor tyckte hon. Någon låda på balkongen räcker om hon så vill. Mitt intresse för odling är noll.

Vi bor 2 personer i en villa med 3 plan, vi använder vardagsrum, kök och sovrum. Så villan är onödig stor.
Trädgård är skönt i dagsläget men man blir ju inte yngre med åren.
Just nu vill jag bo här, men har faktiskt börjat rensa lite för ev förändringar om några år.

Tillbaka
Topp