Songkran, Värmdö

• Trådstartare Trådstartare MrPancake
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

MrPancake

Gäst
Idag blev det en spontanare ut till Värmdö där dom hade Songkran firande.
Vi kom dit ganska sent och va bara där en liten stund.
Men de va trevlig stämning och rätt mycke folk.

Någon annan som var där?

Tog några snabba bilder:
20150411_144724.jpg
20150411_144759.jpg
20150411_145117.jpg
20150411_145339.jpg
20150411_150914.jpg
20150411_151220.jpg
20150411_151611.jpg

När vi parkerat och började traska mot själva eventet var de en kvinna som fråga tjejen (på thai) om ja kunde hjälpa henne köra fram bilen då den var lite inparkerad mellan två bilar och så hade hon ett djupt dike på höger sida.

Självklart ställe jag upp på de.
Hoppar in i bilen och börjar krångla mig ut.
Vad jag missat var att hennes dotter (ca3år) satt och sov i baksätet.
Plötsligt vaknar jag av ett barn som gråter och de skrämde mig rejält.

Men tänk vad den flickan måste blivit rädd. Vaknar upp i mammas bil med en helt främande människa som kör.

Stackars liten...

Istället för att kasta vatten på varann kunde ni kastat snöbollar... men det såg ut som om snön bar helt borta och kanske inte tänker komma igen för denna vinter? Vi kommer fira här i Thailand imorn och det kommer inte va snålblåst och frost under natten, det är i alla fall en sak som e säkert.

hihi,ja ville bara retas lite ;)

Ja inte är de Thailand varmt inte.
Men igår var de faktiskt fint väder. Runt 15grader.
Man börjar känna att solen värmer.

Blev kontaktad här på TS av en som ville använda mina bilder tilk sin webbtidning.

"Hej, mitt namn är Adam, jag såg ditt inlägg med snygga bilder från Songkran firandet!
Jag pluggar på Södertörns högskola och vi håller på med en webbtidning. Min tanke var att nämna firandet i helgen och hade hoppats att du kunde berätta lite om det samt att vi kunde få ditt tillstånd att använda bilderna på siten? Jag kommer självklart att nämna dig som fotograf. Jag finns på 072***** under dagen.
Tack på förhand"

Tyckte de va lite skoj så ringde upp honom. Vet ju själv inte mycke om Songkran men berätta om de jag såg där och så hade han även en vän från Thailand som berättat en del.

Så här blev artikeln:
http://studentreportrarna.sh.se/flemingsbergny/article31698.ece#.VSvDsGccS70

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp