Spelgalna

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Är er fru, familj, släktingar spelgalna?

Min närmsta familj har förstått att man inte ska satsa för mycket på spel. Dock min svägerskas förra man, spelade upp hela bröllopsgåvan på en förmiddag i byn, vilken utskällning han fick. Han var inte omtyckt längre i familjen. Hennes nuvarande man driver eget olagligt lotteri men köper själv aldrig mer än han har råd att förlora!

Hur är det i er familj?

Är er fru, familj, släktingar spelgalna?

Min närmsta familj har förstått att man inte ska satsa för mycket på spel. Dock min svägerskas förra man, spelade upp hela bröllopsgåvan på en förmiddag i byn, vilken utskällning han fick. Han var inte omtyckt längre i familjen. Hennes nuvarande man driver eget olagligt lotteri men köper själv aldrig mer än han har råd att förlora!

Hur är det i er familj?
Det köps någon lott därnere vid enstaka tillfällen, familjen vet att jag avskyr spelande annat än om småsummor. I Sverige kan det bli en Harry Boy för en hundring någon gång om året och kanske någon trisslott vid högtidliga tillfällen men inget mer. Visst lockar storvinsterna men chansen att få en sådan är ju mikroskopisk.

Senast redigerad av en moderator:
Släkten brukar köpa någon lott då och då därnere, men däremot gillar dom alla att spela kort om pengar

Min hustru samt familj lägger inte en enda bath på sån skit ... Och inte jag heller , men så blir man ju kallad "gammal surgubbe " ibland av vissa här så det kanske stämmer , man skall spela samt supa skallen av sig , då är man en kul trevlig Farang 5555:):):)

Köps lotto då och då tex när vi köpte ny bil så skulle vi ju ha en lotto rad med det nummret, även jag har köpt några gngr.
Sen spelade jag V75 ett tag körde system med några andra här nere, men det har jag lagt ner.

Om någon i resterande släkt spelar vet jag inte, har för mig att min farsa och styvmor spelar lotto varje vecka och någon Harryboy, på frugans sida vet jag inte.

Vi brukar här i Sverige spela på lotto och joker.

I helgen på joker hade vi första numret rätt. Andra hade vi sexa det vart sjua. Tredje satt fjärde fel, femte satt liksom sjätte och sjunde... Så 200 spänn ingen tänkte de två fallerande hade suttit...

Lite spänning.

jag har sett för mycket skit av spelande , då ofta i kombination med alkoholmissbruk , både i Thailand samti Sverige , folk som spelar bort hus ,bil, företag samt familj ,ursäkta mig men jag tycker att svenska staten med "Svenska spel" är djäkligt snett ute när man vet hur vanebildande spel är , samt vilka kostnader detta kostar varje år för människors lidande samt allt de förlorar .. jag hatar spel kan jag säga , en av mina bästa vänner spelade på hästar , söp och spelade bort sitt blomstrande företag samt familj , sen tog han livet av sig , sköt sig med en hagelbössa i munnen ..
Nä fy fn vilken dubbelmoral från Svenska staten samt även Thailändska staten som har legala lotterier samtidigt som spel och dobbel är straffbart i Thailand ... usch fy fn säger jag bara .:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

jag har sett för mycket skit av spelande , då ofta i kombination med alkoholmissbruk , både i Thailand samti Sverige , folk som spelar bort hus ,bil, företag samt familj ,ursäkta mig men jag tycker att svenska staten med "Svenska spel" är djäkligt snett ute när man vet hur vanebildande spel är , samt vilka kostnader detta kostar varje år för människors lidande samt allt de förlorar .. jag hatar spel kan jag säga , en av mina bästa vänner spelade på hästar , söp och spelade bort sitt blomstrande företag samt familj , sen tog han livet av sig , sköt sig med en hagelbössa i munnen ..
Nä fy fn vilken dubbelmoral från Svenska staten samt även Thailändska staten som har legala lotterier samtidigt som spel och dobbel är straffbart i Thailand ... usch fy fn säger jag bara .:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Jag kan bara hålla med. Dock när det finns privata bolag då vill ju staten ha in pengar också.

Svenska spel är väl statligt ....... hade dem som hyresgäst i mina fastigheter på Fabege, såg många knäckta spelgalningar där i Sundbyberg .

Hämtat från säker källa , till de som altid skall ha trovärdig källa till vad jag påstår :)

.AB Svenska Spel är ett statligt bolag som verkar inom den reglerade spelmarknaden i Sverige.Svenska Spel tillhandahåller spel på sport, nummerspel och ..

Tjejens familj spelar tydligen en del. Personligen lägger jag inte 5 öre på spel eller lotter, bara fattiglappar som spelar.. [emoji6]
Däremot bettas det alltid när vi spelar golf och ibland vid biljard.

Mitt x i Sverige jobbar i spelet på Ica Maxi och hon har berättat om stamkunder som spelar bort sjukt mycket pengar varje mån.

Nä sånt spel är inte min grej, jag spelar på börsen istället.

Tjejens familj spelar tydligen en del. Personligen lägger jag inte 5 öre på spel eller lotter, bara fattiglappar som spelar.. [emoji6]
Däremot bettas det alltid när vi spelar golf och ibland vid biljard.

Mitt x i Sverige jobbar i spelet på Ica Maxi och hon har berättat om stamkunder som spelar bort sjukt mycket pengar varje mån.

Nä sånt spel är inte min grej, jag spelar på börsen istället.
Du satsar ju pengar när du spelar säger du alltså spelar du ju på spel.
Lotto, hästar, biljard, golf same same satsas det pengar satsas det på spel.
Fattiglapp.

I vår familj (båda sidor, Thailand och Sverige) spelas det väldigt lite. Typ någon Triss lott då och då. Frugan köper en del lotter när vi semestrar i Thailand men då mest för att stötta lott försäljaren. Vad det är värt för säljaren har jag ingen aning om.

En princip jag har är att jag ALDRIG spelar på djur t.ex. V75.

Du satsar ju pengar när du spelar säger du alltså spelar du ju på spel.
Lotto, hästar, biljard, golf same same satsas det pengar satsas det på spel.
Fattiglapp.
Visserligen men tycker att det är rätt stor skillnad.
Folk som spelar på lotto, triss mm gör det embart för att vinna pengar, när vi bettar vid golf och biljard handlar det inte om att vinna pengar, gör det bara lite roligare, skiter väl i om jag vinner ett par hundra baht.

Däremot på börsen handlar det bara om pengar, men där satsar jag ju inte på allt eller inget som när man köper en lott och chansen till vinst är miljoner ggr större. Ren kapitalförvaltning men det kan man knappast kalla V75 för lr?

Vet faktiskt inte, men har aldrig hört eller sett någon varken tala eller visa på att någon spelar, i alla fall inte de närmaste släktingarna, systrar, bröder osv.

Min fru kan köpa någon lott då och då, hon har faktiskt vunnit en del, hon hade för något år sedan ett jäkla flyt och vann sammanlagt 10000 baht tror jag det var men hon är ju inte beroende av det eller riskerar ekonomi eller liknande, kan köpa en sådan där lott för 100 bath är det väl, själv är jag väldigt sparsam kan bli någon lotto, keno eller triss ibland när andan faller på, att det aldrig blir regelbundet är för att jag egentligen inte har något större intresse för spel.

Har ett konto på Svenska Spel, spelar sällan och gör jag det blir det för kanske en 200 eller liknade sen får det vara bra:wai:

Kan köpa en trisslott en gång varannat eller var tredje år, sen händer det att jag kan lämna in en v-75:a för ett par hundringar 2-3 gånger per år, så inte är man någon storspelare direkt

Spelar på hästar V86 och V75, that´s it. Spelar för kanske 1000-1500 i månaden, eftersom det ramlar in små vinster titt som tätt så torskar jag ju inte 1000-1500 utan småvinsterna går ju hela tiden in i omsättningen. Har aldrig dragit in någon större vinst så man kan ju fråga sig varför man egentligen håller på när det oftast är stolpe ut. Tja, att under veckan kolla in startlistan till V75, läsa vad förståsigpåarna uttalar sig om och att knåpa ihop en rad där upplösningen avnjuts med ett par stänkare på lördagen, det är för mig avkoppling.

Edit: För att svara på frågan, så köper tanten lotter ibland men spelar inte kort trots att hennes kompisar gör det.

Tillbaka
Topp