stjärntecken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
Lunkan:
Jag som är tvilling och kvinna vilket stjärntecken passar ihop med mej?
Observera att det inte är så att alla passar även om alla tre månad, år och syskonplacering är perfekt, utan det betyder att det finns olika CHANS att passa (varav ungefär hälften är 0 chans.)

Det är knepigt för tvillingar att hitta en partner med passande personlighet, eftersom ni är charmiga men ombytliga. T ex Marylon Monroe var gift 4 (?) med extremt olika typer. (En stjärnidrottare, en tråkig professorstyp...)

Bäst: 4 ifrån = Våg, Vattuman.
Bra: 2 ifrån = Lejon, Vädur.
Kan gå: 1 ifrån = Oxe, Kräfta

Gällande syskonplacering bör man INTE ha samma sort placering, som sig själv. Äldst och enda barn brukar inte gå.
Undantag:
Två mellanbarn kan vara OK.
(Två yngsta kan gå, men stor risk att mycket viktigt blir ogjort om inte det ordnas av att de har något stjärntecken, som ordnar saker.)

"Lunkan " sa:
Observera att det inte är så att alla passar även om alla tre månad, år och syskonplacering är perfekt, utan det betyder att det finns olika CHANS att passa (varav ungefär hälften är 0 chans.)

Det är knepigt för tvillingar att hitta en partner med passande personlighet, eftersom ni är charmiga men ombytliga. T ex Marylon Monroe var gift 4 (?) med extremt olika typer. (En stjärnidrottare, en tråkig professorstyp...)

Bäst: 4 ifrån = Våg, Vattuman.
Bra: 2 ifrån = Lejon, Vädur.
Kan gå: 1 ifrån = Oxe, Kräfta

Gällande syskonplacering bör man INTE ha samma sort placering, som sig själv. Äldst och enda barn brukar inte gå.
Undantag:
Två mellanbarn kan vara OK.
(Två yngsta kan gå, men stor risk att mycket viktigt blir ogjort om inte det ordnas av att de har något stjärntecken, som ordnar saker.)

Tack,
Har jag fattat rätt då så skulle jag som tvilling och mellan barn kunna ge mej på jakt efter tex. en vädur som är mellan barn? :)

"andrejsdenruskige " sa:
(Till legolas)
Ser i ditt första citat att du inte har köpt dig någon low budget book.

Själv är jag fisk.
Vi som är fiskar har en extra funktion som heter aspergers syndrom och gillar bara jämna tal.
Sedan är vi mycket effektivare är vädurar och för att inte tala om stenbockarna som är uppe i det blå och dessutom har en liten hålfot och blir därmed dåliga i höjdhopp. Simning klarar dom galant.

P.g.a våran fördel med att ha aspergers så är vi mer systematiska, även om det kan se ut som ett kaos. Vi har en hierarkisk ordning bland rotet som de som saknar förmågan att kunna tänka "out of the box" inte kan se.

Sedan är vi mycket mer energiska och har en medfödd charm som få.

Nu finns det ju några undantag, men dessa är väldigt få.
En av mina astrologiböcker är skriven av en Vädur. Du kanske har "läst" i en sådan, för där står det en massa underligheter :)

Men det rödmarkerade i din beskrivning stämmer perfekt.
(((Hemma hos mig ser det ut som ett bombnedslag (utom i ett rum) och andra blir mycket förvånade då jag inte har några problem att hitta allt :)

Fiskar är LATA i grunden, men kan vara väldigt energiska gällande sådant vi är intresserade av.
(((Så för att få ointressanta viktiga saker gjorda behöver min kinesteckensårgång sparka på mig :)

Charmig är jag bara när jag känner för det :)

"legolas " sa:
Väduren är tecknet som skapar mest avundsjuka, och mest då bland de typer som har svårt att "skapa" Er brist på kreativitet gör att ni känner Er manade att ge Er på skapelseprocessens herrar. . Det fick jag lära mig i alla fall.
Blev du lärd av en Vädur? :)
Ungefär som då en skånska hävdade att skånska dialekten är den mest omtyckta, men den konkurrerar snarare med stockholmskan om att vara MINST populär...

Vädurar har andra fördelar (liksom alla tecken har sina för- och nackdelar) men knappast kreativitet. (Du kan ha fått din kreativitet från din kinesiska årgång, för den är motsvarigheten till FISK :)

Du skrev till mig i en annan tråd för ett tag sedan
-Kör på utan att tänka så mycket.
DET är typiskt Vädur att rusa på utan att tänka sig för :)

"Kycklingen " sa:
Tack,
Har jag fattat rätt då så skulle jag som tvilling och mellan barn kunna ge mej på jakt efter tex. en vädur som är mellan barn? :)
Vädur - Näst bäst för dig.
Mellanbarn - Well. Det är alltså ett undantag som kan vara OK, men de andra positionerna passar dig bättre.
Sedan behöver kinesåret stämma också. (1) 2, 4, 8, 10 (11)... ifrån)
Om alla tre är minst OK, så finns det chans :)

"Lunkan " sa:
Vädur - Näst bäst för dig.
Mellanbarn - Well. Det är alltså ett undantag som kan vara OK, men de andra positionerna passar dig bättre.
Sedan behöver kinesåret stämma också. (1) 2, 4, 8, 10 (11)... ifrån)
Om alla tre är minst OK, så finns det chans :)

Ursäkta, men vad menar du med kinesåret? (1( 2 4 8 (11)?? Jag förstod inte riktigt.

Gazton jag är ganska säker på att du fyller år dagen efter min älskade lille bror ni är även födda samma årtal.

Du då Psydrops vilket datum fyller du?

"Kycklingen " sa:
Ursäkta, men vad menar du med kinesåret? (1) 2 4 8 (11)?? Jag förstod inte riktigt.
Asiaterna tycker stjärntecknet, för kinesiska året man är född, är viktigare än de "västerlänska" stjärntecken, som vi normalt pratar om.
Bäst är 4 år från sitt eget födelseår, näst bäst är 2, och 1 är OK.
"(1) 2 4 8 (11)" = att jag räknade ut det åt er :) Det finns 12 olika, så samma kommer tillbaka var 12:e år. 8 är också 4 ifrån det egna, eftersom det är 4 år från det är samma nästa gång (12-4=8). D v s om de är "(1) 2 4 8 (11)" äldre/yngre än en själv så kan de passa. Även 13 (=12+1) o s v.

---
>Gazton Vad var oklart i min förrförra post?
Jag har ingen större lust att försöka förklara även delar, som du har fattat :)

"legolas " sa:
Nä för satan. Vi är vädurar och det är vi oerhört stolta över. För trots vad Lunkan säger, så är vädurar väldigt kreativa och de är konstnärligt lagda. Menandes att vi kan vara poeter, artister av olika slag och konstnärer.

Vädurer retar ofta gallfeber på tröga stillasittande systematiska tråkmånsar som aldrig får tummen ur arslet. Såna är vi och det skall vi vara stolta över.
:D :D :D

Skulle inte annat än kunna hålla med dig.

"Kycklingen " sa:
Jag har en liten annorlunda hobby, astrologi :o
Vill och vågar ni berätta om vilket stjärntecken som ni är födda i?

Jag kan börja. Jag är född i Tvillingens Tecken.

Kycklingen, vad har hänt med denna tråd

Tvillingarna

Höll på med sådant på 80-talet men det föll i glömska. Visst finns det viss sanning i det men som sagt var man kan inte hänga upp hela livet på det. Månen t e x styr mycket av vatten ebb och flod, kroppen består till ca 60% vatten. Vore ju konstigt om vi hörde samman med universum, vi vill ju gärna se oss som frigjorda från universum, det är därför som vi alltid säger "där ute i universum", men vi då, befinner inte vi oss i universum?

Sen kan man inte enkom stödja sig på just tecknet, det finns tre så kallade "dekader" i varje tecken Kardinal, Fast och Rörlig, sen består vi av en mängd blandningar av olika tecken i olika planeter mm och mm.

För er som vill veta mer se här http://www.astrologi.nu/horoskop/10-ditt-horoskop.html

Jämför man med Kinesisk astrologi så ser man likheter mellan västerländsk och kinesisk, även om jag på något underligt sätt finner kinesisk mer spännande, men som sagt var "nypa salt är att föredra".

Tvillingen och Tuppen som jag är, är inte helt olika på många punkter :)

Mvh Peter

Enligt mig är det blaha med horoskop och stjärntecken.
Att man ska gå efter stjärnorna och att ställa horoskop är ju något som människan uppfunnit..

Men roande att se att vissa tar det på allvar ;)

:wai:

Wanpen.

Jag är född 1962 juli 10(Cancer/Kräfta), och enl. Chinesiskt horoskop så är jag en vatten tiger(mitt år nu senast, tigern 2010).

Kan också säga att läsa svenska horoskop gällande mig, stämmer inte överrens, däremot har jag läst om vatten tigern i chinesisk horoskop, det stämmer mycket bättre om mig och den typ av person jag är och vad för inställning livet har varit och blir, inte till 100% kanske, men bra jxxla nara i alla fall.

BerraMuk

Ps.

Jag vill heller INTE veta om hur min framtid blir(om skulle bli spådd), det jag inte vet mår jag heller dåligt av...

Ds.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp