Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ekonomiskt oberoende vad det nu innebär, jag har aldrig räknat på det. Jag behöver absolut inte leva i lyx, helt vanlig standrad duger gott och väl, bara jag slipper jobba mellan 7-16.
Lås pengarna i 5 års perioder för att kunna vara ekonomiskt oberoende i Thailand där det bara krävs en liten summa för att kunna klara sitt uppehälle.
Hur mycket som krävs handlar också om hur mycket skulder man har i bagaget och i vilket land som man har tänkt leva i.Vad gäller Thailand, så vill jag nog påstå att så lite som 2-3 miljoner räcker gott och väl som en "storvinst" men den summan går ju också lätt att spara ihop innan pensionsålder.
Men pratar vi västvärlden så gäller det nog runt 10 miljoner för att vara relativt trygg.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.