Zlatan malmöpågen... Jag spelar inte för pengarna

Tyvärr så är det skillnad på Kalle som kör truck på ett lager någonstans och en kändis, hur kul skulle detta vara att läsa om Kalle?
Men så finns det dom riktigt rika som tex Bill Gates som har en heltids syssla med att skänka bort stålar åt dom som behöver det, sånt kan lilla jag bli imponerad av! Har för mig att han skulle skänka 200 miljarder tot????
55555 .. Kommer även Bill Gates från Rosengård i Malmö??? Har han även ett kriminellt förflutet?
Det var en nyhet!! :) Bättre med "Ola-Conny" från Ullared.. :) En skön typ med fötterna på jorden.. ;)
Zlatan!! Släng dig i väggen.. en gång kriminell alltid kriminell...
Utan sina pengar hade han nog fortsatt sin bana i Rosengård och rånat pensionärer.. :D

55555 .. Kommer även Bill Gates från Rosengård i Malmö??? Har han även ett kriminellt förflutet?
Det var en nyhet!! :) Bättre med "Ola-Conny" från Ullared.. :) En skön typ med fötterna på jorden.. ;)
Utan sina pengar hade han nog fortsatt sin bana i Rosengård och rånat pensionärer.. :D
Får väl göra en släktforskning på den gode Bill så kanske,,,,,! Bill har nog säkert rökt yaba när han var ung, det har dom flesta jänkare gjort verkar det som! Fast jag har inga fakta om detta så jag kan ha fel!;)

Ja, jag får nog hålla med, att komma till VM är inte bara en helt egen förtjänst många gånger utan lottning och liknande spelar också in. Är ganska trött på att alltid behöva höra detta med bara Sverige har tur med lottningen för på annat sätt kan vi inte ta oss till VM?

Tycker Chiles förbundskapten speglar detta lite i hans uttalande efter matchen Sverige-Chile här om sisten var det väl, att det finns 10 lag som inte är med i VM som är bättre än Sverige, inklusive Chile själv då naturligtvis.:)
Så inför sommarens fotbolls VM, anser nog @Lyco att Zlatan skall glassa med Putin..?? Klart ger det säkert mer pengar till Malmöpågen.. :kewl_transparent:
Kommer man från en kriminell miljö så bör han lyckas bra med lite PR och vänskap med Putin.. Allt för mer pengar.
De kan väl kramas och lägga ut det på nätet..
De flesta länder överväga att bojkotta VM i Ruski!! Men va fan.. Inte Zlatan.. Han tjatar indirekt i varje uttalande om att han vill bli uttagen till VM... Han hånar svenskarna... Men vill vara med..
Råd till svenska förbund kaptenen : Skit i honom!!! Låt honom tjura i USA..
Det tar inte lång tid innan han slutar i USA med.. :beer:

Får väl göra en släktforskning på den gode Bill så kanske,,,,,! Bill har nog säkert rökt yaba när han var ung, det har dom flesta jänkare gjort verkar det som! Fast jag har inga fakta om detta så jag kan ha fel!;)
Kanske var det jaba jaba som gav honom iden till att skapa Windows operativ system... :)
Ett verktyg i datormiljö som används av ett antal personer i världen..
Han vaknade nog påtänd en dag och fick en surprice!!! En Ahaaa upplevelse.. :D
Jag har den ide' ... Och vips blev han en av världens rikaste personer.. Han har han skapat jobb för miljontals människor.. Han är värd sina pengar... Han är ödmjuk... Inte som skiten från Malmö... :p:p
Men tror inte han var kriminell i den bemärkelsen att han tillhörde ett smågangster gäng i en förort.. ;)

Kanske var det jaba jaba som gav honom iden till att skapa Windows operativ system... :)
Ett verktyg i datormiljö som används av ett antal personer i världen..
Han vaknade nog påtänd en dag och fick en surprice!!! En Ahaaa upplevelse.. :D
Jag har den ide' ... Och vips blev han en av världens rikaste personer.. Han har han skapat jobb för miljontals människor.. Han är värd sina pengar... Han är ödmjuk... Inte som skiten från Malmö... :p:p
Men tror inte han var kriminell i den bemärkelsen att han tillhörde ett smågangster gäng i en förort.. ;)
Han är och förblir en diva, den saken är helt klaar. Men hur man än vänder och vrider på det så skall man inte underskatta betydelsen han har haft för svensk fotboll, både på gott och ont. Att han tidigare har tillhört något småkriminellt gäng från Rosengård akall inte behöva belasta honom i all evinnerlighet, det är överspelat för länge sedan. Jag tycker snarare att man bör ge en sådan kille ett erkännande för att han tog sig ur skiten.

Så ser jag på det, även om han är en jäkla diva!

Han är och förblir en diva, den saken är helt klaar. Men hur man än vänder och vrider på det så skall man inte underskatta betydelsen han har haft för svensk fotboll, både på gott och ont. Att han tidigare har tillhört något småkriminellt gäng från Rosengård akall inte behöva belasta honom i all evinnerlighet, det är överspelat för länge sedan. Jag tycker snarare att man bör ge en sådan kille ett erkännande för att han tog sig ur skiten.

Så ser jag på det, även om han är en jäkla diva!
Jaa... Man kan se det olika synvinklar.. Hur länge går det innan man är fri från sin kriminalitet?
Eller är det ens kändisskap inom sporten som ger personen förlåtelse?
Om man tillför en annan aspekt på en annan person. En kille i en kommun i Skåne som under 80 och 90-talet tog in massor av hasch, kokain och amfetamin till Sverige och tjänade enorma summor på det (miljoner). Det har varit många som dött av hans droger. :mad: Även hans fru var inblandad..
Nu bedriver han ett företag som leverantör till statliga inrättningar, och stora fester och företag i Sverige.
Pengarna från knark investerades i sitt nuvarande företag. Han var tvungen att "tvätta" pengarna. Nu är han respektabel person.. ;) Långt upp bland fina folket i Stockholm.
Skall man förlåta han lika dant som den kriminella pågen och gängen i från Malmö? :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Nu är han inte så helig som Zlatan, eftersom han inte spelar fotboll.. :wai:
Vad är rätt??? :wai::wai:

Jaa... Man kan se det olika synvinklar.. Hur länge går det innan man är fri från sin kriminalitet?
Eller är det ens kändisskap inom sporten som ger personen förlåtelse?
Om man tillför en annan aspekt på en annan person. En kille i en kommun i Skåne som under 80 och 90-talet tog in massor av hasch, kokain och amfetamin till Sverige och tjänade enorma summor på det (miljoner). Det har varit många som dött av hans droger. :mad: Även hans fru var inblandad..
Nu bedriver han ett företag som leverantör till statliga inrättningar, och stora fester och företag i Sverige.
Pengarna från knark investerades i sitt nuvarande företag. Han var tvungen att "tvätta" pengarna. Nu är han respektabel person.. ;) Långt upp bland fina folket i Stockholm.
Skall man förlåta han lika dant som den kriminella pågen och gängen i från Malmö? :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Nu är han inte så helig som Zlatan, eftersom han inte spelar fotboll.. :wai:
Vad är rätt??? :wai::wai:
Nu sysslade väl inte Zlatan med så grov kriminalitet vad jag vet, han var mera smågangster. Sådant kan förlåtas. Men grova knarkbrott kan jag inte förlåta, finns inte en chans. Den skiten orsakar så otroligt mycket lidande både för missbrukare och deras anhöriga så en sådan som den du beskriver passar bäst i buren på livstid. Moo!! :mad:

Då får vi väl anta att du aldrig begått något brott då?

Nu sysslade väl inte Zlatan med så grov kriminalitet vad jag vet, han var mera smågangster. Sådant kan förlåtas. Men grova knarkbrott kan jag inte förlåta, finns inte en chans. Den skiten orsakar så otroligt mycket lidande både för missbrukare och deras anhöriga så en sådan som den du beskriver passar bäst i buren på livstid. Moo!! :mad:
Det man inte vet har man ju inget ont av.. Eller vill man inte veta.. De flesta "smågangstrar" i Malmö kan man väl då förlåta..
Inga grova brott? Bränna bilar, sälja knark, skjuta folk, råna folk.. Inga direkt "grova" brott om man nu har blivit en hjälte inom fotboll.. :confused: Men om man inte är hjälte inom fotboll så skall man åka in i buren.. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Det svenska samhället vill väl inte ha några kriminella...
Var går gränsen vid brott? När man är en hjälte eller fattig? :wai:

Det svenska samhället vill väl inte ha några kriminella...
Var går gränsen vid brott? När man är en hjälte eller fattig? :wai:
Där tror jag du har fel. Samhället behöver en viss mängd kriminella så att alla anställda inom polis, rättsväsende, försäkringsbolag, fångvård och dylikt ska ha något att göra.
Var gränsen går vid brott finns ju tämligen väldokumenterat i lagar och förordningar.
Vad du är ute efter är kanske när det är dags att förlåta och gå vidare? Jag råkar ju tycka att om man har avtjänat ett straff så har man straffats klart och borde bli förlåten och få fortsätta med sitt liv. I Zlatans fall är nog brotten preskribrerade så då borde väl han få gå vidare han med?

Där tror jag du har fel. Samhället behöver en viss mängd kriminella så att alla anställda inom polis, rättsväsende, försäkringsbolag, fångvård och dylikt ska ha något att göra.
Var gränsen går vid brott finns ju tämligen väldokumenterat i lagar och förordningar.
Vad du är ute efter är kanske när det är dags att förlåta och gå vidare? Jag råkar ju tycka att om man har avtjänat ett straff så har man straffats klart och borde bli förlåten och få fortsätta med sitt liv. I Zlatans fall är nog brotten preskribrerade så då borde väl han få gå vidare han med?
Japp, och dom stålar pågen tjänar gör han nog av med åxå, så många har nog nytta av juggen tror jag! Sedan kan man ju titta på ex USA som har en av världens största poliskårer, och där fixar man så det sker brott :kolla på tuben Bait car, där man slänger ut bilar lite var som helst med nycklarna i tändningslåset och sedan kommer det någon latino eller liknande och tar bilen för dom fattar inte bättre! Sedan gör polisen ett hjälte jobb (enligt dom själva ) när dom tar dessa "kriminella"!

Om man som knarkhandlaren klarat sig undan straff så är han också förlåten då..?
Tror du familjerna till de döda tänker samma sak?
Knarkhandlarens affärer är kanske också preskriberade från 80 - 90-talet..?
Knarkhandlaren är svensk, och spelar inte fotboll som sagt.
Knarkhandlaren han solar sig i glansen nu av kungligheter och riksdag.. Men kanske preskriberat..
Jag tror snarare en del inlägg här handlar mer om att försvara en fotbollshjälte, eftersom de gillar fotboll..
Till 99 % försvarar man ZLATAN oavsett vad han gjort..

Hej

Håller med, efter avtjänat straff eller betald bot för ett lättare brott borde straffet upphöra och livet gå vidare, det ska väl också gälla alla oavsett vad denne heter, att fortsätta straffa någon livet ut för ett mindre fel denne begick i sin ungdom låter väldigt hårt, för att inte säga direkt felaktigt och kontraproduktivt.

Självklart ska man få en ny chans att sköta sig och komma in i samhället, göra rätt för sig, jobba, vara med och finansiera vår välfärd o.s.v, att utestänga och isolera lär knappast göra en ung individ bättre.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp